route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.

Moderator: shiverer

Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

do 11 oktober 2018, 09:37

Ik kon zo snel niets vinden over deze nieuwe route, die als ik het goed heb nog in aanleg is. Maar ik las -in een ander topic- dat er toch al af en toe op gereden wordt. Ben wel benieuwd of het iets leuks gaat worden, het zal iig de dichtstbijzijnde vaste route voor mij worden.

Vraagje, wat is er op dit moment te verwachten als je daar gaat rijden? De moeite waard of is het behelpen en beter om nog even te wachten tot hij helemaal klaar is?
Eigenlijk moet ik er gewoon eens gaan kijken, maar als ik dan toch de fiets pak weet ik graag zeker dat ik niet voor niets van huis ga...
Silberbeard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Locatie: 2016 Intense Carbine29C Expert | 2013 Rocky Mountain Element 999i

do 11 oktober 2018, 10:07

Er is een lus van 5km die al echt af is en start aan de kruising tussen de Gilzerbaan en de Puttendijk. Je rijdt de Puttendijk in, om de lage slagboom heen, en dan rechts na een meter of 5 ligt de ingang. Na zo'n 4km kom je de Puttendijk weer op en dan links af weer terug naar de start.

Echt een hele leuke singletrack met veel bochten. Doet hier en daar een beestje denken aan Dorst en Horst, maar dan met iets minder hoogteverschillen.

Op dit moment wordt er door een groep vrijwilligers hard gewerkt aan de rest van de route.
vicvicvic
Mtb fanaat
Mtb fanaat

do 11 oktober 2018, 13:45

Ik heb de 5km die er al liggen ook al een paar keer gereden en was best verrast. Onlangs ben ik naar Tilburg verhuisd, na eerst op 5km van route Vrachelen gewoond te hebben, dus ik ben blij dat er nu dichtbij wat te rijden valt :)
RuudRuud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

vr 12 oktober 2018, 20:19

Dat ene draaien en keren-stukje van Dorst en dan 3km lang ligt er nu :p netjes aangelegd, techniek nodig om de bochten goed te nemen, geen hoogteverschil. Best prima!

Inderdaad start gilzerbaan/puttendijk.
One Only
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

vr 12 oktober 2018, 21:14

Kermit, rondje al vaak gereden. Zeker de 5 km die al langer klaar is. Erg leuk en goed aangelegd. De rest is ook al voor 90% klaar. De route is uitgefreesd en op sommige stukken al redelijk aangereden. Er wordt hard aan gewerkt.

Je kunt er makkelijk inrijden precies rechts (vanuit de weg gezien) naast de rugbyvelden aan de bredaseweg. Dan volg je de route naar Brababantwater. Vanuit daar naar de eerder aangegeven route. Dan even zoeken bij het Belslijntje voor de route terug naar de Bredaseweg. Dan gaat de route verder vlak bij de parkeerplaats van HCT richting het spoor. Route valt erg op doordat het een gefreesd pad is dwars door de begroeiing.

Beetje cryptisch wellicht maar vast op strava ergens te vinden. Beloofd een mooie route te worden. Aangelegd door een professioneel route aanleg bedrijf :tong

Mocht je het niet kunnen vinden wil ik je graag een keer gidsen. Gaan we allebei op custom staal :wink:
vicvicvic
Mtb fanaat
Mtb fanaat

vr 19 oktober 2018, 11:42

Thanks! Ik ga zaterdag de rest eens verkennen :)
Plaats reactie