Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

[quote="Mario070"
Maar deze zelfde hagel heb ik ook op m'n hagsus (kom uit Den Haag :lol: ) gekregen vandaag :lol: :-q[/quote]

Dezelfde hagel kan niet.
"This species has amused itself to death"
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gister 3X gehad. Zit je lekker in je tempo en nader je een voorganger :"ik ga dr links voorbij" (ja, er was ruimte)
Vervolgens gaat de voorganger harder fietsen en je expres geen ruimte geven om er langs te gaan. Alle 3 kerels van in de 40 jaar. Beetje triest toch.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Ook een mountainbiker heeft een ego. Dat deze heren op kantoor en thuis wellicht wat minder kunnen laten gelden :P
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
v_schultinge

chrisscross schreef:Gister 3X gehad. Zit je lekker in je tempo en nader je een voorganger :"ik ga dr links voorbij" (ja, er was ruimte)
Vervolgens gaat de voorganger harder fietsen en je expres geen ruimte geven om er langs te gaan. Alle 3 kerels van in de 40 jaar. Beetje triest toch.
Gebeurt mij ook vaak als ik rijd. Ik lach er maar om. Blijf er even achter hangen, neem een slok drinken uit mijn bidon en knal er vervolgens hard voorbij. :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

chrisscross schreef:Gister 3X gehad. Zit je lekker in je tempo en nader je een voorganger :"ik ga dr links voorbij" (ja, er was ruimte)
Vervolgens gaat de voorganger harder fietsen en je expres geen ruimte geven om er langs te gaan. Alle 3 kerels van in de 40 jaar. Beetje triest toch.
Vreemd genoeg kom ik dit soort gedrag eigenlijk alleen in Schoorl tegen, soms gepaard met een opmerking dat ik "niet zo'n haast moet hebben" of dat ik "maar ergens anders moet gaan racen" (en ja, ik vraag altijd netjes of ik er langs mag, en zoooo hard ga ik trouwens ook weer niet). Het voordeel is dan weer dat deze fietsers over het algemeen niet uitblinken in technische vaardigheden, waardoor passeren altijd wel ergens lukt, maar irritant is het wel.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

38x10 schreef:
chrisscross schreef:Gister 3X gehad. Zit je lekker in je tempo en nader je een voorganger :"ik ga dr links voorbij" (ja, er was ruimte)
Vervolgens gaat de voorganger harder fietsen en je expres geen ruimte geven om er langs te gaan. Alle 3 kerels van in de 40 jaar. Beetje triest toch.
Vreemd genoeg kom ik dit soort gedrag eigenlijk alleen in Schoorl tegen, soms gepaard met een opmerking dat ik "niet zo'n haast moet hebben" of dat ik "maar ergens anders moet gaan racen" (en ja, ik vraag altijd netjes of ik er langs mag, en zoooo hard ga ik trouwens ook weer niet). Het voordeel is dan weer dat deze fietsers over het algemeen niet uitblinken in technische vaardigheden, waardoor passeren altijd wel ergens lukt, maar irritant is het wel.
Normaal fiets ik in de middag, dan heb je over het algemeen lager niveau fietsers op het parcours. Dan heb ik dit ook eigenlijk nooit. Nu dus een keer in de morgen en meteen 3 keer raak. Dit waren trouwens wel mannen die een redelijk tempo hadden en wellicht de bijbehorende techniek.
Maar goed, op zo'n rondje als gister in de ochtend haal je al snel 20 man in. 3 personen die hun ego niet gekrengd willen zien is nog te overzien. :tong
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Als ze geen tempo hebben, dan kom je er altijd wel langs. De "probleemgevallen" (het blijft een minderheid hoor, ook in mijn ervaring) zijn zonder uitzondering de mannen die rechtdoor tempo kunnen maken, maar een stuk minder als er een paar bochtjes zijn.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dan is het nog veel mooier om ze te "vernederen" beetje er achter hangen tot je jou vrijloop irritant lang hoort (zo'n Hope is best aanwezig) terwijl zij moeite krijgen en dan even door trekken. Mensen die normaal doen, kinderen, en vriendinnen die al verlaten zijn door hun vriend (die staat een paar bochten verderop waar blijft die muts?) heb ik alle geduld mee. 5 min. later is die chocomel ook nog wel koud. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Haha. Mijn DTSwiss doet dat ook al best aardig. Lekker (irritant) kort op het wiel rijden en het eerste de beste klimmetje even lekker hard doortrekken. Ik gebruik trouwens exact dezelfde criteria als jij :-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ratchet updaten naar 44 tands maakt ze nog meer "herrie" (ik heb de 350 in mijn HT) :D Als ik even bij de kuil wat sta te knagen wil ik nog eens een tip geven aan jongens en meisjes die dapper de kuil in duiken. Geeft een veel beter voldaan gevoel dan egotripperij. :-D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Als je het Halfordspaadje neemt telt het rondje niet toch?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Voor volwassene niet. Voor kinderen en achtergelaten vriendinnen maak ik een uitzondering. :D

(met jongens en meisjes bedoel ik in dit geval dan ook kinderen)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

38x10 schreef:Als je het Halfordspaadje neemt telt het rondje niet toch?
Gek genoeg gebruiken veel dat paadje tijdens de 5 van Schoorl ook.
Onbegrijpelijk....

Voor vrouwen/kinderen/echte beginners uiteraard extra geduld en afstand.
Kinderen geef ik meestal nog een compliment.
Ik vindt dat ook echt schitterend om te zien.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

54t ratchet bedoel je vast.
Heb hem zelf ook en het geluid is heerlijk.
Plaats reactie