Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Niks mis met hard fietsen op zijn tijd. Gelukkig zijn de woordenwisselingen op Schoorl ook bij mij op 1 hand te tellen, maar het zijn er wel meer dan elders. Komt vast ook omdat ik zo stom ben ook wel eens op zondagmorgen ook in de winter daar te rijden...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Voor mij is een rondje Schoorl altijd een race. Dat houd het na al die jaren voor mij nog enigszins uitdagend. Dat rondje zelf kan ik wel met mn ogen dicht rijden nu.
stutjunior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 april 2007, 20:09
Mijn mountainbike: Camber comp 15 project clean white

Ik rij veel op Schoorl, zowel doordeweeks als in het weekend. Doordeweeks kom ik niet zoveel mensen tegen en knal ik lekker door. In het weekend weet ik dat het drukker zal zijn, dan hoef ik geen strava PR neer te zetten. Vaak scheelt de tijd niet eens zoveel, en dat met af en toe inhouden voor anderen.

Ik groet ook altijd iedereen vriendelijk, fietser of niet fietser. Sommige zeggen niets terug, veel wel. Soms kijken wandelaars je heel boos aan ook al rem je flink af. Voor die mensen hebben we waarschijnlijk al het stempel ASO.

Merk wel dat er in de weekenden meer figuren rijden die zich niet inleven met de andere gebruikers op het parcours. Zelf wacht ik wel op een punt waar je in kan halen en geef ik aan dat ik er links of rechts langs kom. Met daarna een bedankt dat ik er langs kan. Ik erger me er vaak aan dat er nog veel zijn die (vooral in het weekend) zonder aankondiging in je stuur rijden op een smal stuk net voordat er ruimte is om er langs te gaan. Vaak hang je er dan nog achter in de afdaling ook. Ik houd me dan maar in om niet hetzelfde te doen.

Onlangs had ik een paar niet MTB-ers mee voor een rondje. Hoewel we buiten het spoor gingen staan omdat ze op adem wilde komen werd er al ruim van te voren "aan de kant" geschreeuwd. En dat terwijl er nog ruimte was voor een heel peloton aan fietsers om er zij aan zij langs te kunnen.
No whining more play
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Harder fietsen dan, dan wordt je ook niet ingehaald. Probleem opgelost. :lol:
stutjunior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 april 2007, 20:09
Mijn mountainbike: Camber comp 15 project clean white

:wink:
No whining more play
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Nee hoor, dan zijn er mensen die demonstratief niet opzij willen, ook niet daar waar het makkelijk kan en ook niet bij vriendelijk vragen. Net zo aso als je het mij vraagt.

Maar eerlijk gezegd merk ik dat ik nog maar heel weinig op Schoorl kom. Dat heeft niets te maken met de mensen daar, maar alles met de alternatieven op de Heuvelrug. Voor Schoorl is het waarschijnlijk wel gunstig als de druk op het parkoers wat weggenomen wordt, maar persoonlijk vind ik het jammer dat Schoorl (om de bekende reden) niet "mee kan".
Laatst gewijzigd door 38x10 op wo 11 april 2018, 03:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Matti365
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 11:09

“Aan de kant” roepen heeft simpelweg iets respectloos.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Matti365 schreef:“Aan de kant” roepen heeft simpelweg iets respectloos.
Mhwa, weet ik niet. Liever dat dan er zo volgas voorbij knallen zonder dat ze het weten. Ik heb zelf een bel en bel dan ruim van te voren zodat ze tijd hebben om aan de kant te gaan. Bij passeren een dank je wel. Als er geen ruimte is bel ik niet en als ik er naar mijn mening te lang achter hang vraag ik "zeg maar als ik er voorbij kan". Duurt dan nooit lang.
Matti365
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 11:09

Je kan natuurlijk altijd iets slechts met iets slechters vergelijken. Maar ipv “AAN DE KANT” is een “pardon” al heel simpel.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Heb op mn multiduizend Santa Cruz een belletje van 2 euro. Ideaal en nooit issues met inhalen. Ziet er alleen niet uit...
stutjunior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 april 2007, 20:09
Mijn mountainbike: Camber comp 15 project clean white

Ik heb ook een simpel belletje. Werkt prima. Vroeger had ik een koe toeter op m'n stuur(zo'n knijpding).
Kwam een leuk piepje uit en iedereen keek gelijk om.
mugged schreef: Ziet er alleen niet uit...
Die Knog bel lijkt me wel sjiek. Volgens mij ook licht genoeg voor de racefietser.
No whining more play
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

mugged schreef:Heb op mn multiduizend Santa Cruz een belletje van 2 euro. Ideaal en nooit issues met inhalen. Ziet er alleen niet uit...

https://nl.aliexpress.com/item/Aluminum ... autifyAB=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mmm, als ik met mijn kinderen fiets (en dus veel ingehaald wordt), dan vind ik belletjes juist scheitirritant. Wat is er mis met even zeggen/vragen dat je er zo langs komt aan de linker/rechter kant? Overigens heb ik het bijna altijd wel door als er een sneller iemand achterop komt http://www.kan" onclick="window.open(this.href);return false; ik zelf tijdig de kids waarschuwen. Maar we gaan off topic geloof ik...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Die knog past niet op een 35 m stuurtje...
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Je moet de kleine kopen en tussen grip en rem doen. Veel chiquer.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie