Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Laatst voor de grap Roy's paadje weer eens genomen. Die is er toen ingelegd als omleiding ivm de bomenkap waar nu de schapenhekken liggen. Ik was vergeten hoe hij ook alweer ging maar vond hem niet zo heel lekker lopen. Wat bochtjes die echt de snelheid eruit halen juist op mooie delen. Waarschijnlijk als hij echt veel bereden gaat worden vormt zich vanzelf een snelle ideale lijn. Tenzij er "ankers" liggen natuurlijk. Voor de afwisseling is hij gerust weleens leuk om te rijden.

De omleiding die er sporadisch in ligt net voordat je het fietspad op gaat vind ik dan weer veel mooier. Dat is puur genieten en zo jammer dat we daar niet het hele jaar mogen rijden.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Eens, al is het maar omdat het %asfalt daarmee naar 0 gaat. Alleen dat zanderige klimmetje ben ik nog nooit opgekomen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Niet alles hoeft op standje vol gas dom rechtuit. Beetje sturen is ook wel eens lekker. Kan je alvast een beetje wennen. :wink:
◼︎ Go round the outside.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Even een revisie op "de bocht van de 17 hechtingen"......het verhaal is eigenlijk nóg mooier:

"De bocht van de 17 hechtingen daar ging een niet nader te benoemen iemand -heel bekend en veel gezien op de route van Schoorl- vervelend stupide onderuit en gebruikte haar arm als landingsspot. Dat deed wel even zeer, maar uiteraard werd de ronde eerst afgemaakt. Echter bij het aankomen bij de finish (of de start, net hoe je het ziet) bleek haar arm opengebarsten met een 5x5cm grote winkelhaak ten gevolg. Oei, dat moet wellicht even gehecht worden. Idd. Met 17 hechtingen. De vaste trail crew was erbij dus de epische naam was geboren, en terecht. "

:winkie:
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

chrisscross schreef:Laatst voor de grap Roy's paadje weer eens genomen. Die is er toen ingelegd als omleiding ivm de bomenkap waar nu de schapenhekken liggen. Ik was vergeten hoe hij ook alweer ging maar vond hem niet zo heel lekker lopen. Wat bochtjes die echt de snelheid eruit halen juist op mooie delen. Waarschijnlijk als hij echt veel bereden gaat worden vormt zich vanzelf een snelle ideale lijn. Tenzij er "ankers" liggen natuurlijk. Voor de afwisseling is hij gerust weleens leuk om te rijden.

De omleiding die er sporadisch in ligt net voordat je het fietspad op gaat vind ik dan weer veel mooier. Dat is puur genieten en zo jammer dat we daar niet het hele jaar mogen rijden.

Je kunt er heel hard hoor ;)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Annemarie? :P

Das tenminste de enige vrouw op Schoorl die ik van naam ken :D
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef:
chrisscross schreef:Laatst voor de grap Roy's paadje weer eens genomen. Die is er toen ingelegd als omleiding ivm de bomenkap waar nu de schapenhekken liggen. Ik was vergeten hoe hij ook alweer ging maar vond hem niet zo heel lekker lopen. Wat bochtjes die echt de snelheid eruit halen juist op mooie delen. Waarschijnlijk als hij echt veel bereden gaat worden vormt zich vanzelf een snelle ideale lijn. Tenzij er "ankers" liggen natuurlijk. Voor de afwisseling is hij gerust weleens leuk om te rijden.

De omleiding die er sporadisch in ligt net voordat je het fietspad op gaat vind ik dan weer veel mooier. Dat is puur genieten en zo jammer dat we daar niet het hele jaar mogen rijden.

Je kunt er heel hard hoor ;)
Precies, je moet wel kunnen sturen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Tijgerhaai schreef:Niet alles hoeft op standje vol gas dom rechtuit. Beetje sturen is ook wel eens lekker. Kan je alvast een beetje wennen. :wink:
Is er al iets te melden op dat vlak?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nee, niks nieuws. Het is weer wachten op een zaak met de bezwaarmaker. Als er nieuws is lees je het als eerste op de website en facebook pagina van MTB Noordwest.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik dacht dat hobo zo langzamerhand door zijn lijstje heen was. Wat een intriest figuur is dat toch. Ongekend...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ironhorse Erik schreef:
chrisscross schreef:Laatst voor de grap Roy's paadje weer eens genomen. Die is er toen ingelegd als omleiding ivm de bomenkap waar nu de schapenhekken liggen. Ik was vergeten hoe hij ook alweer ging maar vond hem niet zo heel lekker lopen. Wat bochtjes die echt de snelheid eruit halen juist op mooie delen. Waarschijnlijk als hij echt veel bereden gaat worden vormt zich vanzelf een snelle ideale lijn. Tenzij er "ankers" liggen natuurlijk. Voor de afwisseling is hij gerust weleens leuk om te rijden.

De omleiding die er sporadisch in ligt net voordat je het fietspad op gaat vind ik dan weer veel mooier. Dat is puur genieten en zo jammer dat we daar niet het hele jaar mogen rijden.

Je kunt er heel hard hoor ;)
Wedstrijdje? :tong
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Ik ga altijd na de kneetklim, links af asfalt op, links af omhoog tot het hoogste punt en dan Roy's paadje op. Persoonlijk vindt ik dit rondje zwaarder dan de hele ronde omdat de klimmen dichter op elkaar zitten.
(en ik het sluifgebied echt niks aan vindt) Als je dit 4 of 5 keer gedaan hebt heb je evengoed genoeg hoogtemeters te pakken. En ik ben echt nog nooit op dat kleine stukje wat je tegen de richting in rijdt iemand tegengekomen, (omdat ik altijd doordeweeks ga zie je geen hond) :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dat kan natuurlijk ook, dan hoeft je iig niet te spookrijden op de singletrack. Ben met je eens dat de stuifduinen niet heel erg leuk zijn. Ik vind alleen de S-berg wel weer een leuke klim, zonde om die over te slaan.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Als je vanaf het hoogste punt van het brede houtsnipperpad naar rechts steekt, rijd je een meter of 10 a 20 met de route mee om dan links af Roys Paadje op te rijden. Op dat houtsnipperpad kun je namelijk prima rechts houden, dan kun je niet meer van spookrijden spreken vind ik.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Vanaf Roy's paadje kijk ik al op tegen de schapenhekken omdat je daar vrijwel altijd wind tegen hebt. Heb ik de schapenhekken gehad dan kijk ik op tegen de Nok omdat ik weet dat ik daar altijd maximaal ga. Eigenlijk is het hele rondje gewoon een marteling voor me en toch heb ik er plezier in. :lol: :lol:
Plaats reactie