Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ook als we in het weekend vragen is de opkomst dramatisch laag, zeggen mensen op het laatste moment af of komen gewoon niet opdagen.

(Voel je aub niet aangesproken als je wel meedoet en komt).

En vergeet niet dat de "onganisatoren" maar bestaat uit echt een paar man. Die moeten privé maar net geen verplichtingen hebben op de drukste parcourdagen van de week.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

tiewrap schreef: di 30 oktober 2018, 07:05 1 van de problemen is natuurlijk dat het doordeweeks is.
Ik snap dat je het ook niet iedere week moet vragen, maar hoe vaak vragen jullie hulp ? 1x per jaar ? En dan de laatste 2 jaar ook 1x per jaar voor werkzaamheden die niet aan het parcours zijn ?

Je hoort mij overigens niet klagen hoor.
het klinkt anders wel enigzins of je ontevreden bent............IK weet niet wie er achter deze forumnaam zit trouwens?;-)
En nogmaals, die werkzaamheden buiten het parcours om zijn vele malen belangrijker dan de vele werkzaamheden aan het parcours....denk daar maar eens goed over na :o :kiss: Dus 3 november ben je er bij?

dussssssss©
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ironhorse Erik schreef: ma 29 oktober 2018, 17:34 afgelopen zondag was 80% al weer een racebaan, daar had je met bigeones prima uit de voeten gekund. Of op je krantenfiets :-q
Je maakt er een geintje van, maar zaterdag kwam ik dus echt 2 mensen op een stadsfiets tegen op het parcours. :lol:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als ik kan ben ik er bij, maar draag mijn steentje (ook letterlijk) zoiezo wel bij.
Ik zal ons binnenkort aan elkaar voor stellen, en dan hebben we het er wel over :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Even voor mijn informatie. Wat heeft de voorkeur om te komen klussen? Bepaalde dag, ochtend/middag/ hele dag, elke week, om de week, om de drie weken, enz.
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef: di 30 oktober 2018, 22:20 Even voor mijn informatie. Wat heeft de voorkeur om te komen klussen? Bepaalde dag, ochtend/middag/ hele dag, elke week, om de week, om de drie weken, enz.
Ja hoor, als het in weekend is en ruim van te voren aangekondigd kom ik graag helpen. (beste beschikbaar vanaf December op zondag ochtend)
Ik ben nu ook al aangemeld als vrijwilliger maar krijg naast de door tiewrap eerder aangehaalde oproep ook weinig berichten.
en een keer iets op woensdag en dan twee dagen daarvoor....
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 789
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Zondagmorgen wordt en kan er niet worden gewerkt aan de route ivm de drukte.
Zaterdagochtend gaat wel. Dat wordt regelmatig gedaan. We houden je in de peiling Rinse!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ironhorse Erik schreef: wo 31 oktober 2018, 17:55 Zondagmorgen wordt en kan er niet worden gewerkt aan de route ivm de drukte.
Zaterdagochtend gaat wel. Dat wordt regelmatig gedaan. We houden je in de peiling Rinse!
Zaterdagochtend heb ik geen auto, en als ik hem wel heb dan ben ik chauffeur richting de manege of hockey.
Dit zal ook wel de reden zijn dat het op zondagen altijd zo druk is op de route.
Mocht het een keer op zaterdag middag zijn kan ik er bij zijn.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Hoe ligt de route er bij? Denk er over na om mijn fiets mee te nemen dit weekend. Als in het zonoees kan ik beter zondag mijden? Heb gelukkig de vrijheid om maandag een rondje te doen :)
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Ligt er goed bij, zondags kan je gewoon fietsen.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Niet heel druk dan? Want daar doelde ik op. Zal hem iig meenemen :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

:D Zondagochtend is het in optocht rijden met de dwangmatige overwinterende racefietsers. Want oew eng op de weg je kon wel eens vallen op dat gladde asfald. En "dan heb je nog wat aan je dag" zodat je bij je schoonmoeder met je armen over elkaar aan de koffie kan zitten.

Mannen die van hun vrouw wel een hobby mogen hebben, of nog beter samen lekker biken, gaan gewoon in de middag. Je komt dan alleen moeders met kinderen tegen. Maar als echte mountainbiker hou je je dan gewoon even in, moedigt die kleine mannen en vrouwen op hun fietsjes even aan, en wellicht heb je nog een tipje voor ze. (geniet er van want voor je het weet halen je ze in)

Lekker gaan dus niks aan de hand. Vanaf maandag kan je een deel van de route niet rijden omdat er bosbouwwerkzaamheden zijn.

OMLEIDING MTB ROUTE SCHOORL.
Legaal over een klein stukje wandelpad.....'elk nadeel heb zijn voordeel'. Vanaf maandag 5 november is er een omleiding van kracht vanaf de zogenaamde 'zigzagklim' tot en met de kruising met de Langeweg. Hier pik je de MTB route weer op In verband met de kapwerkzaamheden op dit gedeelte is het onveilig om dit deel van de route te gebruiken. De omleiding is duidelijk aangegeven door Staatsbosbeheer Schoorlse Duinen, respecteer deze omleiding en breng je zelf niet onnodig in gevaar. Je deelt tijdelijk het pad met de wandelaars, pas je snelheid aan als dit nodig is. De omleiding duurt zo lang als het nodig is... :wink:

Afbeelding

https://www.facebook.com/MountainbikeNo ... 0535216314
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Reinoud87 schreef: vr 2 november 2018, 11:32 Hoe ligt de route er bij? Denk er over na om mijn fiets mee te nemen dit weekend. Als in het zonoees kan ik beter zondag mijden? Heb gelukkig de vrijheid om maandag een rondje te doen :)
Zondagochtend in de winter is het prima rijden op Schoorl. Ik zou dan alleen wel uiterlijk om 8 uur beginnen; rond 10-en is het achteraan aansluiten in de rij namelijk :D

En inderdaad vaak niet het leukste volk. Weetnie of het overwinterende wielrenners zijn (was ik er ooit ook 1 van, maar ik ben natuurlijk wel leuk :winkie: ), maar ze zijn wel van het type dat heel veel moeite heeft met even plaats maken om iemand voorbij te laten. Lekker in de weg rijden op de wat smallere, meer "technische" stukken, en zodra het breed en overzichtelijk wordt gas geven, zodat je er zo ongeveer alleen in een volle sprint voorbij kan. Je kent het wellicht wel...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Heb er een beeld bij. Zo vroeg ga ik zondag mijn bed niet uit. Zal zondag middag worden dan, of toch maandag. Maar zou toch graag zonder omleiding willen rijden. Ach ik zie wel hoe het weekend loopt. Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Het stukje dat je overslaat is niet het spannendste stuk. Ik zou dat niet mee laten spelen. Tenzij je per-se een snelle ronde op Strava wil rijden (<40 minuten is voor veel Schoorl-fietsers nog wel een dingetje), dan moet je uiteraard het hele officiele rondje rijden)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie