Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Alles anders dan een brandgang vind ik lekkerder op mijn FS. :D Naast schapenhekjes vliegt dan ding ook over de wasbordjes van de Kneet en de Zwarte Blink. Wel gaan staan op de pedalen, die vering is om je banden aan de grond te houden. Niet om lekker te kunnen blijven zitten als een zak aardappelen in je 2CV. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Tijden met een fully gereden, laatste jaren met een ht, maar zit toch weer aan een fully te denken...

Wat ik me laatst afvroeg, is de nieuwe route zoals die enkele jaren geleden is geworden met de schapenhekjes, langer dan de oude route die we daarvoor hadden?
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

dezelfde afstand, wel langzamer.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Rayb81 schreef:Ben ook wel voorstander van meer vrouwen op de parcoursen :P
Ik ben voorstander van meer vrouwen..

Een tijdje terug deden een maat en ik een rondje op een avond, bij de klim van de nok, het begon al te schemeren, kwam er een vrouwtje op een opoe fiets met aan het stuur een boodschappen tas met prei, naar beneden!
Toen we boven waren vroeg ik aan mijn maat of hij dat ook gezien had, in het geval ik ze zag vliegen ofzo maar hij had haar ook gezien :lol: :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

rokl schreef:dezelfde afstand, wel langzamer.
De tijden tijdens de laatste 5 van Schoorl doen anders vermoeden, alle snelle tijden op Schoorl zijn van na de hekjes. Die jongens rijden daar wel met 30+ overheen en dan hobbelt het al een stuk minder.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Begint zo langzamerhand weer wat zanderiger te worden, af en toe wat mulzand remkuilen op soms onverwachte plekken.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

De remkuilen waren wel een verrassing af en toe, wel zanderig aan het worden maar met de standbandjes er onder ging het prima. :-q Een paar keer het korte rondje gereden incl. de kneetklim.
Het was wel weer heerlijk rustig zo op de woensdagmiddag.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

In navolging van diverse draadjes afgelopen week nu ook Schoorl op de juiste wijze op Trailforks. (paar dagen zoet geweest :o ) De oude rot die al de nodige calorieën op Schoorl verbrand heeft zal het opvallen dat sommige stukken trail veel langer zijn dan wat er in werkelijkheid bedoeld wordt. De Zwarte blink is bijvoorbeeld alleen de klim,top, en afdaling. Toch hebben wij er voor gekozen om het hele stuk Zwarte blik te noemen. Anders krijg je allemaal korte rotstukjes trail, en hele stuken hebben niet eens een naam, of zijn bekend onder meerdere namen. Beetje creatief met artistieke vrijheid mee omgesprongen dus. Het ging er om dat wij er een sticker met een rating op konden plakken. :D Nadeeltje, foto's en filmpjes staan nu niet meer goed. (oude trail wat de hele route was hernoemd en gewijzigd) Dus had je foto's of filmpjes gepost op Pinkbike/Trailforks even bewerken en de juiste trail er weer aan hangen en alles staat weer o z'n plekje. :-D

https://www.trailforks.com/region/schoo ... nen-23758/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Tijgerhaai op wo 30 mei 2018, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik was er vandaag nog en helemaal niet aan gedacht trailforks eens te checken. Overigens vind ik het parcours nu moeilijker dan een paar maanden met dat mulle zand. Zitten echt een paar tricky kuilen en afdalingen bij waar je goede techniek moet hebben on er heelhuids doorheen te komen. Ik heb echt heel veel huurfietsen gezien en ze stonden allemaal stil of liepen met de fiets aan de hand omdat het te moeilijk was.

Bonus: ik heb de man met het Deense helmpje gezien. Hij bestaat dus echt!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De man met het Deense helmpje? Die fax heb ik even gemist. Wat is het verhaal?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Tijgerhaai schreef:De man met het Deense helmpje? Die fax heb ik even gemist. Wat is het verhaal?
Ergens op het forum werd hij genoemd alsof het om de yeti zelf ging. Gisteren schoot hij in een flits voorbij. Old-school wielerhelmpje en dikke 26” banden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Oli4k schreef:
Tijgerhaai schreef:De man met het Deense helmpje? Die fax heb ik even gemist. Wat is het verhaal?
Ergens op het forum werd hij genoemd alsof het om de yeti zelf ging. Gisteren schoot hij in een flits voorbij. Old-school wielerhelmpje en dikke 26” banden.
Ik vermoed Elev12k hier van het forum ...... die rijdt vnl op een retro 26" Koga of Panasonic met witte retro worstjes helm
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Hard werken momenteel als je op het parcours rijdt. Heel veel mulle stukken. Wordt tijd voor een heleboel regen...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Onderweg, code oranje. Dus het zal wel mee vallen. :tong
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Vanochtend waren ze lekker bezig met de houtsnippers. Het was goed mul op sommige plekken maar het meeste was goed/redelijk te doen. Het was echt belachelijk rustig trouwens. Tot ik een middelbare schoolklas tegenkwam die MTB-les aan het krijgen waren. Echt cool dat ze dat doen. Behoorlijk serieus zag het eruit.
Plaats reactie