Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

mmm, nounou, wat een reuring zeg, blijkbaar de donkere dagen voor kerst dat men wat minder vrolijk gestemd is ... :o

Voor de goede orde, voordat ik als een notoire "om-het-het-hek-heen-rijder" te boek kom te staan:
Anders dan bij de zigzagklim waar de afgelopen weken ook een hek stond en duidelijk stond aangegeven dat je links af moest, heb ik bij het hek na de startkuil nergens iets zien staan, ik heb zeker wel rondgegeken voordat ik er omheen ging.
Als er al iets aangegeven stond dan in ieder geval niet bij of naast het hek.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Nu ben ik normaal gesproken niet zo van het opgeheven vingertje (sterker nog, met nodeloos gezeur over traiolrespect, helm- of belgebruik kun je mij aardig op de kast krijgen), maar dit was gewoon een domme actie. Als jij een hek passeert, dan weet jij natuurlijk ook wel dat je ergens fietst waar dat niet de bedoeling is.

Nu deed je wellicht op dat moment geen vlieg kwaad, maar er zijn in Schoorl nu eenmaal buitenproportioneel veel mtb-haters, en die moet je vooral zo min mogelijk minutie geven.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

mtfuji schreef: ma 17 december 2018, 18:48 mmm, nounou, wat een reuring zeg, blijkbaar de donkere dagen voor kerst dat men wat minder vrolijk gestemd is ... :o

Voor de goede orde, voordat ik als een notoire "om-het-het-hek-heen-rijder" te boek kom te staan:
Anders dan bij de zigzagklim waar de afgelopen weken ook een hek stond en duidelijk stond aangegeven dat je links af moest, heb ik bij het hek na de startkuil nergens iets zien staan, ik heb zeker wel rondgegeken voordat ik er omheen ging.
Als er al iets aangegeven stond dan in ieder geval niet bij of naast het hek.
Ik ben hier verder niet over ontstemd ofzo ik vond het gewoon een slechte smoes. Ik moet wel even op mijn opmerking terugkomen want ik dacht dat je het over het hek had bij de zigzag klim maar het gaat over de omleiding bij de start en daar staat klaarblijkelijk geen hek. Daarvoor een nuancering en excuses voor het afbranden
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Bij de start staat een groot wit gek met linten waar je echt je fiets overheen of omheen moet manoeuvreren.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Een grote witte gek met linten, ik denk dat ik Schoorl ff een paar weken links laat liggen :winkie: :winkie:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef: ma 17 december 2018, 13:11 Waarom denk je dat het verleggen van de lussen zolang duurt? Omdat er mensen zijn die zich genoeg aan irriteren om bezwaren in te dienen en rechtszaken te voeren. Alles wat je doet op een mountainbike ligt zeker hier bij ons in Noord Holland onder een vergrootglas. Dus gedraag je gewoon een beetje.
Vanwege deze noord-Hollandse manier van communiceren :lol:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Omleiding is gaaf mensen, gaat m rijden!!!!
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

maxwell schreef: di 18 december 2018, 18:31 Omleiding is gaaf mensen, gaat m rijden!!!!
Inderdaad!

Route lag er gisteren als een racebaan bij! Wat een verschil met een paar weken terug :o
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Vraagje aan de Schoorl vaste klanten: wat denken jullie ervan na de buien van vannacht? Wij willen rond 13u gaan fietsen. Te doen? :P
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Er is maar 4mm gevallen plus het is een zandbak die stiekem nog te droog is. Dus ik verwacht geen problemen. Lekker gaan dus.
◼︎ Go round the outside.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Tijgerhaai schreef: za 22 december 2018, 11:38 Er is maar 4mm gevallen plus het is een zandbak die stiekem nog te droog is. Dus ik verwacht geen problemen. Lekker gaan dus.
Super, we zijn onderweg!
rammen met die bak
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

En, hoe ligt het parcours er bij?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

rokl schreef: za 22 december 2018, 14:39 En, hoe ligt het parcours er bij?
Eigenlijk heel goed. Geen plassen. Af en toe wat plakkerig. Geen records te rijden maar verder top.
rammen met die bak
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Volgens mij kan je nu juist de records rijden. Je zal toch een pr neerzetten op het parcours met omleiding 2.0 2018! Het ligt er inderdaad lekker bij en de kerstbomen staan er ook weer mooi bij! De houtsnippers zijn ook heerlijk, goed werk van de onderhoudsploeg. Bedankt en fijne dagen!
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

yougo1983 schreef: za 22 december 2018, 16:34 Je zal toch een pr neerzetten op het parcours met omleiding 2.0 2018!
:winkie:
rammen met die bak
Plaats reactie