Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379 ... 402  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Schoorl inside out!
BerichtGeplaatst: wo 27 december 2017, 15:59 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
marcomtb1972 schreef:
Ik snap het wel, maar hier slaan ze er een beetje in door, een dropje of lijntje die 1 a 2 mtr naast het parcour ligt kan toch gewoon gebruikt worden, kom op zeg.

Zou je denken. Helaas nee dus. 1 van de punten waarop de vergunning voor het nieuwe parcours destijds is afgewezen is dat het parcours te onnauwkeurig stond ingetekend. Lijn van 2 meter breed zeg maar. Ze zeuren over alles. Zodra er meerdere rijlijnen komen op het huidige parcours geef je de stumpers weer extra munitie. "Zie je wel, ze houden zich niet aan het parcours en het is veel breder dan de door jullie gestelde 60cm".

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 december 2017, 16:24 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Scott Scale & Spark
Daarnaast heb je de dennenorchis dat is een beschermd plantje. Heb je er heel veel van te Schoorl maar ze gebruiken het wel als stok om mee te slaan. Net als dat ze de zandhagedis misbruiken om voor alles maar dwars te liggen. Laats bij een boomplantdag met schoolkinderen is die Elles zo uit de stekker gegaan dat de politie er bij moest komen om mevrouw weer een beetje tot bedaren te brengen.

Maar hoe moeilijk is het nu om binnen de lijntjes te kleuren? Men kan altijd wel lekker klagen dat de route te kort is en geen uitdaging bied. En vervolgens ga je bochten afsnijden waardoor je nog minder meters maakt. Als je dom rechtuit wil racen koop je maar een racefiets en ga je de Afsluitdijk op en neer rijden. Kan je 60Km door jakkeren. Plus nog een voordeel, geen remkuilen, plassen, mul zand, huurfietsen, enz.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: wo 27 december 2017, 17:02 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Tijgerhaai schreef:
Daarnaast heb je de dennenorchis dat is een beschermd plantje. Heb je er heel veel van te Schoorl maar ze gebruiken het wel als stok om mee te slaan. Net als dat ze de zandhagedis misbruiken om voor alles maar dwars te liggen. Laats bij een boomplantdag met schoolkinderen is die Elles zo uit de stekker gegaan dat de politie er bij moest komen om mevrouw weer een beetje tot bedaren te brengen.

Maar hoe moeilijk is het nu om binnen de lijntjes te kleuren? Men kan altijd wel lekker klagen dat de route te kort is en geen uitdaging bied. En vervolgens ga je bochten afsnijden waardoor je nog minder meters maakt. Als je dom rechtuit wil racen koop je maar een racefiets en ga je de Afsluitdijk op en neer rijden. Kan je 60Km door jakkeren. Plus nog een voordeel, geen remkuilen, plassen, mul zand, huurfietsen, enz.

Nou, dat snap ik werkelijk waar niet nee. Gegeven moment lag er zelfs een afsnijroute waardoor je een prachtige 120 graden bocht af kon snijden. Die mooie bocht naar links op de S berg. :~

Niet alleen op Schoorl, maar ook op GMA kom je dat tegen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 december 2017, 18:17 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Tijgerhaai schreef:
Lees op https://www.boswachtersblog.nl/schoorlseduinen/ eens de reacties van Elles, en je weet met wat voor azijnpissers wij bikers te maken hebben. Alles wordt onder een vergrootglas gelegd.

Heb even gekeken en kan daar niet zo veel raars vinden.
.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 december 2017, 18:33 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
chrisscross schreef:
marcomtb1972 schreef:
Ik snap het wel, maar hier slaan ze er een beetje in door, een dropje of lijntje die 1 a 2 mtr naast het parcour ligt kan toch gewoon gebruikt worden, kom op zeg.

Zou je denken. Helaas nee dus. 1 van de punten waarop de vergunning voor het nieuwe parcours destijds is afgewezen is dat het parcours te onnauwkeurig stond ingetekend. Lijn van 2 meter breed zeg maar. Ze zeuren over alles. Zodra er meerdere rijlijnen komen op het huidige parcours geef je de stumpers weer extra munitie. "Zie je wel, ze houden zich niet aan het parcours en het is veel breder dan de door jullie gestelde 60cm".

Ik neem aan dat er in het nieuwe parcour meerdere rijlijnen opgenomen worden bij sommige passage`s ( bijv een blauwe / rode / zwarte ) en dat, dat ook aangevraagd / overlegt is voordat er een vergunning aangevraagd werd.
Als de opzet van het nieuwe parcour gelijk aan opzet / onderhoud / belasting blijft zoals het nu is, dan denk ik dan wat schiet je er mee op, het zal voor iedereen een verbetering moeten opleveren, lijkt me.

Zo te lezen aan je verhaal is het een lastig project om te realiseren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 december 2017, 21:00 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Scott Scale & Spark
Ik ben bang dat je je verwachtingen naar beneden bij moet stellen. Zwarte lijnen kan je sowieso wel vergeten in Nederland.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: wo 27 december 2017, 22:27 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Tijgerhaai schreef:
Ik ben bang dat je je verwachtingen naar beneden bij moet stellen. Zwarte lijnen kan je sowieso wel vergeten in Nederland.

Ik blijf hoop houden in een goede afloop voor een upgrade van het parcour, maar heb wel in de gaten dat het redelijk " fucked up " is daar in het bos met al die belangen.
Als de zwarte route's, of een donkere rode lijnen aangelegd moeten worden dan ben ik beschikbaar, ben errug handig met een schep, stenen en hout :-q
Ik kom niet helpen als het blijft zoals het nu is, volgens mijn zijn daar al genoeg liefhebbers voor als ik de huidige staat van de trail zie :wink: .
suc6

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 december 2017, 22:44 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Edit...

Laatst bijgewerkt door tiewrap op wo 27 december 2017, 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 december 2017, 23:06 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
hoe ligt de route er bij?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 december 2017, 13:23 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: 2017 Sworks Enduro 29" - 2017 Sworks Epic
Gisteren toen wij aan het klussen waren was ie een beetje sompig.
Zal nu weggetrokken zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 december 2017, 16:52 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
Ironhorse Erik schreef:
Gisteren toen wij aan het klussen waren was ie een beetje sompig.
Zal nu weggetrokken zijn.

Vond hem nog steeds behoorlijk zuigen, paar plekken zelf modderig voor schoorlse begripppen.
Afdaling Nok ligt er lekker bij, houden zo :-q
En er is wat nuttig onderhoud gedaan aan de afdaling na zig zag :winkie:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 1 januari 2018, 11:00 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)
Iemand een idee hoe Schoorl er morgen bij zal liggen? Het zou mijn eerste keer zijn daar en moet er best een stuk voor rijden maar de route staat al jaren op mijn lijstje....

Het lijkt morgen redelijk droog te worden in ieder geval.

MTB Videos

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 1 januari 2018, 15:38 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Ik denk retesnel.
Als je wilt dat ik met je mee rijdt, laat t dan even weten.
Ik kan in de ochtend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 1 januari 2018, 16:20 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: 29" hardtail Merida Big.Nine 3000-D Lite, Canyon CF SL 8.9
Geen neerslag tot morgen avond voorspeld, dus ga ik morgen ochtend wat rondjes rijden.

Laatst bijgewerkt door rokl op ma 1 januari 2018, 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 1 januari 2018, 18:05 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)
Is het in deze regio gisteren nog redelijk droog gebleven dan? Iemand die het parcours vandaag gereden heeft toevallig?

Het is meer dan 2 uur rijden voor me om daar te komen, dus bij twijfel stel ik het liever uit tot een andere keer. Ik begrijp dat deze route veel water kan hebben maar lees op het forum en zie op strava heel veel informatie voorbij komen over routes die last hebben van teveel water.

MTB Videos

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379 ... 402  Volgende