Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wil altijd nog eens zondagochtend op een stadsfiets een rondje doen.
Ook al eens op de racefiets gedaan, zorgt ook voor vreemde gezichten.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Hehe, ik voel inderdaad een YouTube momentje aankomen.
Stel je voor, fiets je daar op je <10kg fiets in je nieuw gekochte pakje voorzien van diverse "sponsorlogo's" je longen uit je lijf, komen er 4 malloten op pre90 fietsen incl. krakende kettingen voorbij.

Ff zo'n ring ring bel monteren om het af te maken. :lol: :lol: :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: ma 5 november 2018, 14:43 Lijkt mij altijd wel lachen om op zondag ochtend een rondje Schoorl te doen op een krakende MTB in vrijetijds outfit en dan de strak in het pak fietsende MTBer voorbij te stuiven.
Staat nog op mn "to do list". :lol:
Heb jaren zonder helm in een afgeknipte spijkerbroek gereden op een starre stalen fiets (wel een hele luxe, zie mijn forum naam 8) ), was toen ook relatief fit (vaak rondjes van rond de 38 minuten). Heb toen wel wat reacties gehad onderweg maar de meeste worden vooral een beetje stil :winkie: . Nu met beter materiaal en uiteraard een helm ben ik een stuk trager, maar heb geleerd mensen niet op hun outfit te beoordelen :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

tiewrap schreef: ma 5 november 2018, 15:44 Wil altijd nog eens zondagochtend op een stadsfiets een rondje doen.
Ook al eens op de racefiets gedaan, zorgt ook voor vreemde gezichten.
Been there done that, allemaal pre 2000, toen het rondje nog 50m hoogtemeters extra had.
In 2013 nog een rondje met een Yebb stoeltje achterop met Lars (nu 7) erin en een kist met denneappels voorop.
En ja, dan rijd je dus heel veel gestuntel voorbij, wordt de blink een uitdaging en is de Nok gewoon lachen gieren brullen.
Ik voel een evenement opkomen!!! :winkie: :winkie: :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Ironhorse Erik schreef: ma 5 november 2018, 19:53
tiewrap schreef: ma 5 november 2018, 15:44 Wil altijd nog eens zondagochtend op een stadsfiets een rondje doen.
Ook al eens op de racefiets gedaan, zorgt ook voor vreemde gezichten.
Been there done that, allemaal pre 2000, toen het rondje nog 50m hoogtemeters extra had.
In 2013 nog een rondje met een Yebb stoeltje achterop met Lars (nu 7) erin en een kist met denneappels voorop.
En ja, dan rijd je dus heel veel gestuntel voorbij, wordt de blink een uitdaging en is de Nok gewoon lachen gieren brullen.
Ik voel een evenement opkomen!!! :winkie: :winkie: :winkie:
:lol: :-q :bier:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 5 november 2018, 17:22
chrisscross schreef: ma 5 november 2018, 14:43 Lijkt mij altijd wel lachen om op zondag ochtend een rondje Schoorl te doen op een krakende MTB in vrijetijds outfit en dan de strak in het pak fietsende MTBer voorbij te stuiven.
Staat nog op mn "to do list". :lol:
Heb jaren zonder helm in een afgeknipte spijkerbroek gereden op een starre stalen fiets (wel een hele luxe, zie mijn forum naam 8) ), was toen ook relatief fit (vaak rondjes van rond de 38 minuten). Heb toen wel wat reacties gehad onderweg maar de meeste worden vooral een beetje stil :winkie: . Nu met beter materiaal en uiteraard een helm ben ik een stuk trager, maar heb geleerd mensen niet op hun outfit te beoordelen :wink:
Blijkbaar is dat nog steeds een ding. Vorige week ging er een jongen in spijkerbroek zonder helm voor me er net voor de Nok op. Ik hield hem omhoog niet bij.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag 3 rondjes gereden op de crosser. (waarom rijden sommigen Schoorl toch op dikke fully's? :tong )

Lag er alweer een stuk beter bij dan laatst.
Wel nog een aantal mulle/zachte stukken, maar dat trekt wel weg.

Omleiding bevatte een zeer snelle afdaling en een heerlijk klimmetje :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik vind het toch jammer.... :( :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

De duinbesjes en aanverwante wandelaars blijken volgens Zwitsers onderzoek dus zelf ook vogelverschrikkers te zijn:

Uit het NRC van vandaag 13 november 2018.

Boswandelaars zijn echte vogelverschrikkers
Biologie Niet de paden werken verstorend op de natuur, maar de mensen die er overheen lopen, ontdekten Zwitserse biologen.

Een boswandeling is niet zo’n onschuldig tijdverdrijf als het lijkt, blijkt uit Zwitsers onderzoek. U bent immers een mogelijk roofdier – in ieder geval in de ogen van veel bosbewoners – en dus zorgt uw aanwezigheid voor stress. Wandelaars en andere recreanten zorgen dan ook voor een afname van de hoeveelheid vogels en van de soortenrijkdom, schrijven de zes Zwitserse biologen deze week in Frontiers in Ecology and Evolution.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Klopt, was overigens al bekend uit eerder onderzoek. Een biker rijdt in enkele seconden voorbij en is weg, wandelaar loopt langzaam, kijkt misschien nog even rond of gaat op een bankje zitten, geeft veel meer stress bij veel dier en vogelsoorten...

Parcour ligt er overigens super bij!
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Vandaag weer een heerlijk rondje gefietst. Heerlijk weer en de route ligt er prima bij. Die 40 minuten grens is bij mij nog niet in zicht. Eerst maar eens binnen de 45 minuten rijden. Weer weer heerlijk. Die fiets blijft voorlopig even in Alkmaar staan ;)
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Het was weer heerlijk. Mede dankzij het onderhoud en het weer ligt het parcours er echt prima bij! De omleiding is ook wel leuk. Leuke afwisseling. Ook echt iets voor de boswielrenner!
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Zaterdagmorgen 8m3 houtsnippers achter de Forester en bij de wortel van de gebroken ribben zeker 100m trail van een mooi dekentje voorzien :-q Vele duimpjes een aanmoedigingen later lag het erin. Daar doen we het voor. :-q :-q :-q

Ook Koninginneduin gedaan, ik schat 2m3 snippers erop en zondag even proef gereden. Ligt er gruwelijk goed bij en zeker zeer snel, met die snippers op het voorheen mulle deel helemaal. Ik vermoed dat we daar nog niet 1-2-3 van kunnen genieten, ze zouden deze week daar gaan rooien, en van wat ik overal in het bos gezien heb belooft dat wel enig improvisatie vermogen straks. Kan ook leiden tot een gruwelijk vet slingerende nieuwe trail door die forwarders op rupsen die wel serieus ploegen. Ben benieuwd. Als ze klaar zijn weer wat moois van maken, gaat goed komen! :winkie:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ironhorse Erik schreef: ma 26 november 2018, 20:08 ... de wortel van de gebroken ribben.....
Hilarisch! Hoe komen ze er op! :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Herstel, de wortel van de 4 gebroken ribben.

https://www.trailforks.com/poi/21757/

Erik, kan er heel mooi over vertellen. Kom er maar in Erik.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie