Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
v_schultinge

Beetje regenwater zal Schoorl goed hebben gedaan. Zo richting het voorjaar is enig water wel gewenst om Schoorl in goede conditie te houden. Het onderhoudsteam is de laatste maanden zeer actief geweest, waarvoor natuurlijk alleen maar de allergrootste waardering kan zijn. Ik denk dat er weinig parcoursen zijn waar de vrijwilligers er zo veel vrije tijd en energie in stoppen om het goed bereidbaar te houden.

Bel discussie: 54t rachet in een DT Swiss naaf doet wonderen. Even de benen stil houden. Je wordt opgemerkt. Je wacht even dat de ander een beetje ruimte maakt. Vervolgens kondig je aan dat je er langs gaat. Je bedankt en rijdt verder. Niks aan het handje :).
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klopt wat betreft de ratchet, maar dan wel met weinig vet erin.
Mijn goed gesmeerde DT body is namelijk zo geruisloos dat mensen niet eens in de gaten hebben dat ik achter ze fiets.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

v_schultinge schreef:Beetje regenwater zal Schoorl goed hebben gedaan. Zo richting het voorjaar is enig water wel gewenst om Schoorl in goede conditie te houden. Het onderhoudsteam is de laatste maanden zeer actief geweest, waarvoor natuurlijk alleen maar de allergrootste waardering kan zijn. Ik denk dat er weinig parcoursen zijn waar de vrijwilligers er zo veel vrije tijd en energie in stoppen om het goed bereidbaar te houden.

Bel discussie: 54t rachet in een DT Swiss naaf doet wonderen. Even de benen stil houden. Je wordt opgemerkt. Je wacht even dat de ander een beetje ruimte maakt. Vervolgens kondig je aan dat je er langs gaat. Je bedankt en rijdt verder. Niks aan het handje :).

Denk dat het UHR team minstens net zoveel doet.. De routes liggen er altijd prachtig en verzorgd bij...
Nu moet ik bekennen dat ik Schoorl nog niet gereden hebt maar dat gaat een deze maanden gebueren! Zal dan gelijk mijn mening delen hierover.. Lijkt me een heerlijk parcours als ik het zo lees elke keer....
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Die ene nacht regen van afgelopen week zal weinig invloed hebben op Schoorl. De meeste buien vielen elders in het land.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef:Die ene nacht regen van afgelopen week zal weinig invloed hebben op Schoorl. De meeste buien vielen elders in het land.
Parcours is er zeker niet slechter van geworden :winkie:

Was gister nog niet mul, maar dat zal de komende week langzaam wel gaan gebeuren.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Victor1977 schreef:Ik ben na een drukke werkdag nog even vanuit Heemskerk een rondje Schoorl gaan doen. Had vanochtend fiets in kofferbak gegooid met deze gedachte. Net de laatste mooie zonnestralen vangen op een prachtig en leeg parcours. Werkelijk niets en niemand tegen gekomen. Hoefde dan ook niemand gedag te zeggen haha...
Afgelopen vrijdag hetzelfde gedaan. Ik heb nog nooit zo'n stil rondje Schoorl gereden. Twee rondjes gedaan en alleen 1 vrouw tegengekomen bij het wortelklimmetje. Verder helemaal niemand, ook niet toen ik 10 minuten stil stond om de bandjes wat harder op te pompen. Heerlijk!

Ik ben trouwens gewoon achter die vrouw blijven fietsen tot we boven waren. Toen ze het halverwege de klim zwaar kreeg heb ik haar nog aangemoedigd, daar kreeg ik boven zelfs een bedankje voor. Zo kan het ook gewoon op Schoorl, maar deze vrouw zat dan ook niet op een huurfiets, ze kwam er duidelijk vaker.

Wat mul zand betreft viel het vrijdag nog wel mee. Ik had erger verwacht, dus had de druk in de banden behoorlijk laag. Was blijkbaar ff te laag. Agressief sturend de drop nemen resulteerde in een dubbelgevouwen voorband bij de landing en een bijna OTB. Toen dus bandjes wat harder en het volgende rondje ging het weer zoals het hoort.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Flow&Co schreef:
Victor1977 schreef:Ik ben na een drukke werkdag nog even vanuit Heemskerk een rondje Schoorl gaan doen. Had vanochtend fiets in kofferbak gegooid met deze gedachte. Net de laatste mooie zonnestralen vangen op een prachtig en leeg parcours. Werkelijk niets en niemand tegen gekomen. Hoefde dan ook niemand gedag te zeggen haha...

Ik ben trouwens gewoon achter die vrouw blijven fietsen tot we boven waren. Toen ze het halverwege de klim zwaar kreeg heb ik haar nog aangemoedigd, daar kreeg ik boven zelfs een bedankje voor. Zo kan het ook gewoon op Schoorl, maar deze vrouw zat dan ook niet op een huurfiets, ze kwam er duidelijk vaker.
Jaja, je kan lullen wat je wil maar wij hebben jou wel door. :wink:
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

haha :bier:
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Flow&Co schreef: Afgelopen vrijdag hetzelfde gedaan. Ik heb nog nooit zo'n stil rondje Schoorl gereden. Twee rondjes gedaan en alleen 1 vrouw tegengekomen bij het wortelklimmetje. Verder helemaal niemand, ook niet toen ik 10 minuten stil stond om de bandjes wat harder op te pompen. Heerlijk!

Ik ben trouwens gewoon achter die vrouw blijven fietsen tot we boven waren. Toen ze het halverwege de klim zwaar kreeg heb ik haar nog aangemoedigd, daar kreeg ik boven zelfs een bedankje voor. Zo kan het ook gewoon op Schoorl, maar deze vrouw zat dan ook niet op een huurfiets, ze kwam er duidelijk vaker.

Wat mul zand betreft viel het vrijdag nog wel mee. Ik had erger verwacht, dus had de druk in de banden behoorlijk laag. Was blijkbaar ff te laag. Agressief sturend de drop nemen resulteerde in een dubbelgevouwen voorband bij de landing en een bijna OTB. Toen dus bandjes wat harder en het volgende rondje ging het weer zoals het hoort.
Tegenwoordig ook metoo op het parcours van schoorl?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben ook wel voorstander van meer vrouwen op de parcoursen :P
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dan moet je naar Schotland. Een probleem, die dames knaller harder de berg af dan ons Hollanders.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Zolang ze lekker knallen vind ik het al gauw best. :tong
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Mijn vriendin fietst trouwens ook met enige regelmaat een rondje Schoorl. Ze doet dat in 45 minuten. Snel genoeg om mensen in te halen die niet kunnen volgen. Ze proberen vaak aan te haken als ze inhaalt maar haken dan meestal wel af.
Lijkt me wel een heerlijk gevoel. Het is toch anders als een vrouw je inhaalt ipv een man.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

chrisscross schreef:...
Het is toch anders als een vrouw je inhaalt ipv een man.
De meest opvallende vrouw die ik op Schoorl tegen ben gekomen kwam ergens vorig jaar of twee jaar geleden voorbij fietsen.
De brug voor de zwarte blink stond er toen nog en wij stonden daar even te pauzeren.
Er kwam toen een vrouw aanfietsen en ik zou toch zweren dat die vrouw bejaard was!
Grijze haren, oud gezicht, en ze zat kaarsrecht op een HT met zo'n verstelbare stuurpen die recht omhoog stak.
Ze zag er heel breekbaar uit, maar ging toch behoorlijk vlot van die brug af en de bochten door. We hebben haar daarna ook niet meer gezien.

Ik was echt helemaal flabbergasted toen ik dat zag. Super verwarrend. Soort Benidorm Bastards ervaring maar dan net even anders.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En toen vroeg ik vandaag aan Robbert de Nijs waarom hij toch op die fully rijdt op Schoorl.
Zijn antwoord (en dat verbaast sommigen misschien) dat het vooral veel te maken heeft met de schapenhekjes haha.

Nu moest ik wel even lachen want dat was ook precies de reden dat ik Schoorl op mijn fully prettiger vond rijden door die secties.
Nu ben ik een rookie en hij niet, daarom vond ik het des te grappiger :)
Plaats reactie