Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Inderdaad. Het wandelpad recht omhoog links naast het Haldforspaadje. Boven kruis je dus de afdaling van de Nok. Ter plaatse duidelijk aangegeven. Dus even niet de worrtelklim maar wel een geinig stukje om.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Mijn start is altijd een stukje voor de nok, maar eerlijk gezegd, heb ik geen bord gezien, toen ik bij de kuil aankwam, zag alleen ineens het witte hek opdoemen waar ik niet verder kon, maar misschien was ik teveel gefocust op het parcours.... :)
Daarom even om het hekje heengegaan, per slot van rekening was het zaterdag dus geen werkdag voor de houthakkers. Tot de zigzag klim was er niets aan de hand maar daarna werd het wel uitdagend, veel grote en kleine takken op het pad en later zelfs boomstammen, na de lange rechte afdaling was het pad zo'n beetje helemaal weg....:P
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En waarom denk je dat er een hek staat? Niet te missen, extra linten, papier aan de boom omleiding. En dan denk jij laat ik er maar langs het hekje gaan? Was jij laats ook die pannenkoek die dacht laat ik maar lekker door de pionnetjes rijden en de Gator ontwijken die midden op de trail staat want ze zijn vast toch niet bezig met onderhoud? Een afzetting staat er niet voor niet hè. Is het niet voor je eigen veiligheid dan voor de mensen die daar achter aan het werk zijn.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lol en dan ook gewoon de Zigzag klim oprijden terwijl daar duidelijk een bordje staat met omleiding :o
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Foei mtfuji ! Tot het eind van de les in de hoek met een specialized muts op :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

mmm...stout hé, ik zei nog tegen een biker die daar bij het hek stond, niet verder vertellen dat ik eromheen ga, maar als ik de reacties zo zie heeft ie toch zijn mond niet gehouden.... :((

Om jullie gerust te stellen, normaal ga ik niet om het hekje heen, maar zat net lekker in een flow toen ik bij het hekje aankwam en had effe geen zin om weer terug te gaan en zoeken waar ik dan wel in moest... 8)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als je even twee tellen om je heen gekeken had had je het gezien. Of ben je zo'n type die ook niet meer zelf nadenkt en het niet meer snapt als je het niet voorgekauwd krijgt op facebook.? Kijk dat jij misschien een boompje terug moet koppen en dat hier niet na kan vertellen zal mij verder een worst zijn. Maar dit gedrag draagt niet bij aan een positief beeld van de mountainbiker.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

ehh, als ik een facebook follower was geweest was ik juist niet om het hekje heengegaan, dan was ik de massa gevolgd die weer terug reed.... :winkie:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: zo 16 december 2018, 16:21 Kijk dat jij misschien een boompje terug moet koppen en dat hier niet na kan vertellen zal mij verder een worst zijn. Maar dit gedrag draagt niet bij aan een positief beeld van de mountainbiker.
Precies dat dus ja.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

chrisscross schreef: ma 17 december 2018, 09:02
Tijgerhaai schreef: zo 16 december 2018, 16:21 Kijk dat jij misschien een boompje terug moet koppen en dat hier niet na kan vertellen zal mij verder een worst zijn. Maar dit gedrag draagt niet bij aan een positief beeld van de mountainbiker.
Precies dat dus ja.
Allereerst, doorrijden waar een hek staat is asociaal en simpelweg dom. Helemaal omdat dat hek niet te missen is en je volgens mij nog best aardig je best moet doen om er langs te kunnen komen (het argument van "ik zat in een lekkere flow" kan daarmee ook van tafel). Verder breng je jezelf en anderen eventueel in gevaar. Echter, een opmerking als "dat jij […] een boompje terug moet koppen en dat hier niet na kan vertellen zal mij verder een worst zijn" vind ik wel echt te ver gaan en nou ook niet echt bijdragen aan een positief beeld van de mtb-er.
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Nou ja, punt is nu wel gemaakt denk ik, voor wat betreft het langs een hek rijden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Een hekje plaatsen voor je eigen veiligheid maakt bij sommige mensen geen indruk. Dat moet je er soms een grove opmerking tegenaan gooien. Een “wil je dat alsjeblief niet meer doen?” komt niet binnen. Ook niet erg aardig inderdaad, maar hier zijn wij met bikers onderelkaar en enkele mee lezers die het allemaal interessant vinden.

Fijt blijft dat wij met zijn allen steeds meer last hebben van figuren met dit soort gedrag die denken dat regeltjes voor hun niet gelden. Waarom denk je dat het verleggen van de lussen zolang duurt? Omdat er mensen zijn die zich genoeg aan irriteren om bezwaren in te dienen en rechtszaken te voeren. Alles wat je doet op een mountainbike ligt zeker hier bij ons in Noord Holland onder een vergrootglas. Dus gedraag je gewoon een beetje.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het beste jongetje van de klas, wat met een halve kokosnoot naast de boom staat.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

Is toch normaal.... toch?
Ik heb al redelijk wat keren aangegeven dat die hekken er niet voor Jan met de korte achternaam staan.
Ook met de extra vermelding dat het MTB verhaal in Schoorl toch al onder een vergrootglas ligt en de diverse groepen en individuen elke kans aangrijpen om de verlegging van het parcours tegen te werken.
En dit kneusjes gedrag dus ook (En daar zaten er dus wel een paar tussen in de bekende MTB-noordwest kleding :~ )
Maakt werkelijk geen fuck uit wat je zegt, in het gunstigste geval wordt je alleen maar genegeerd....
Slechts een enkeling keert op zijn schreden terug.
Ik schaar ze maar onder de bekende boswielrenners/stravassholes.....
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

mtfuji schreef: zo 16 december 2018, 14:01 mmm...stout hé, ik zei nog tegen een biker die daar bij het hek stond, niet verder vertellen dat ik eromheen ga, maar als ik de reacties zo zie heeft ie toch zijn mond niet gehouden.... :((

Om jullie gerust te stellen, normaal ga ik niet om het hekje heen, maar zat net lekker in een flow toen ik bij het hekje aankwam en had effe geen zin om weer terug te gaan en zoeken waar ik dan wel in moest... 8)
Wat je normaal doet maakt niet uit als je het nu wel doet dan is dat gewoon niet zo handig. Je ziet het erge er niet van in en daar wordt je nu even fijntjes op gewezen. Het klinkt ook wel als een slechte smoes dat je geen zin had om terug te gaan bij het hekje want bij het hekje hoef je niet terug, daar sla je gewoon links af en dat staat er ook aan gegeven. Van een flow kun je ook niet spreken als je over of langs de afzetting moet want dat is meer moeite dan even te kijken waar de omleiding je heen leidt. Of iemand het nu wel of niet door verteld dat doet ook niks af van jouw actie. Ik denk dat je geen kudo's scoort met deze actie op dit forum
Plaats reactie