Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rayb81 schreef:54t ratchet bedoel je vast.
Heb hem zelf ook en het geluid is heerlijk.
Zou zo maar kunnen. Zit er al weer een tijd in. Geluidje is niet alleen lekker. Grijpt ook lekker aan. Met de oude had je nog al een loze slag.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

38x10 schreef:Als je het Halfordspaadje neemt telt het rondje niet toch?
Welk pad bedoel je daar mee? Bij de splitsing onderlangs de berg?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De groene lijn bij de kuil. (Start)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Halfordspaadje (genoemd naar de brakke mtb's die ooit bij deze zaak te koop waren neem ik aan) is onderdaan de "gevaarlijkste afdaling" rechts aanhouden ipv naast links de kuil in.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat de enige keer dat ik het rondje onder de 39 minuten reed (tevens de enige keer onder de 40 vrees ik) dit ook via bovenstaande "shortcut" was. :oops:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

38x10 schreef:Halfordspaadje (genoemd naar de brakke mtb's die ooit bij deze zaak te koop waren neem ik aan)

Haha, mooi dit zulke benamingen. :lol: :lol:
v_schultinge

Er moet nog steeds een chicane komen in het halfordspaadje. Dat wordt dan Eau Rouge ofzo
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Rayb81 schreef:54t ratchet bedoel je vast.
Heb hem zelf ook en het geluid is heerlijk.
Ik neem aan dat de bedoeling van meer tandjes is dat de maximale "dode slag" kleiner is (namelijk 360/54 graden). Merk je dat ook echt?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

38x10 schreef:
Rayb81 schreef:54t ratchet bedoel je vast.
Heb hem zelf ook en het geluid is heerlijk.
Ik neem aan dat de bedoeling van meer tandjes is dat de maximale "dode slag" kleiner is (namelijk 360/54 graden). Merk je dat ook echt?
Inderdaad. En dan merk je inderdaad ook echt. Het aantal graden vrije slag wordt kleiner. Voor iemand die alleen maar dom rechtuit aan het boswielrennen is maakt het weinig uit natuurlijk. Ben je wat technischer onderlegd dan is het zeker lekker vooral als je nog een bike hebt die ook 54t heeft.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

v_schultinge schreef:Er moet nog steeds een chicane komen in het halfordspaadje. Dat wordt dan Eau Rouge ofzo
Ja, nog een keer de nok op vanaf de andere kant ofzo. :lol:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Heb hem zelf ook en het geluid is heerlijk.
Ik neem aan dat de bedoeling van meer tandjes is dat de maximale "dode slag" kleiner is (namelijk 360/54 graden). Merk je dat ook echt?[/quote]

Inderdaad. En dan merk je inderdaad ook echt. Het aantal graden vrije slag wordt kleiner. Voor iemand die alleen maar dom rechtuit aan het boswielrennen is maakt het weinig uit natuurlijk. Ben je wat technischer onderlegd dan is het zeker lekker vooral als je nog een bike hebt die ook 54t heeft.[/quote]

Ik heb er ook naar zitten kijken. Alleen weegt de meerprijs voor mij niet op tegen het waarschijnlijke voordeel ervan. Al is zo'n zoem geluid natuurlijk briljant! (Chris King/Hope)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Tijgerhaai schreef:(...) Voor iemand die alleen maar dom rechtuit aan het boswielrennen is maakt het weinig uit natuurlijk. Ben je wat technischer onderlegd dan is het zeker lekker vooral als je nog een bike hebt die ook 54t heeft.
Technische klimmetjes doel je dan met name op neem ik aan? Ik hou er van. Maar waar vind je die in Nederland? In ieder geval (nog?) niet om Schoorl.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
v_schultinge

Spaarnwoude is al meer technisch. De 'Enduro Klim' met switchbacks is leuk en een beetje technisch.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Nieuwe switchbacks op GMA al geprobeerd? Vrij lastig en moet nog wat ingereden worden maar leuk om even te spelen en oefenen. Vooral omdat je meerdere lijnen/routes kan rijden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

38x10 schreef: Technische klimmetjes doel je dan met name op neem ik aan? Ik hou er van. Maar waar vind je die in Nederland? In ieder geval (nog?) niet om Schoorl.
Lijntjes waar je waar je moet spelen met balans, aandrijving, timing, nog net geen trail rijden. Wat ik lekker vind is dat het gelijk aangrijpt zodra je weer gaat trappen.

Technische lijntjes op Schoorl. Nee, dat valt wel mee. Al zullen de wortel klim bij de start, de drops, en de kuil voor sommige al een hele uitdaging zijn. Op de Veluwe bij Apeldoorn zijn wel wat leuke speel dingen te vinden. Maar dat moet je ze weten ze zitten niet in de route. Zelf ben ik fan van de trails in Schotland. Dat is een ander koekje dan hier. Mount Keen af met je 100 mm Spark dan vind je wel een paar keer de grens van je fietsje (veering) dus die heb ik verder getuned. Hopelijk kan volgend jaar eindelijk weer eens verder gegaan worden met de nieuwe lussen. Daar ziten ook weer leuke dingen bij. Dankzij Natuurbelang staat het nog steeds in de pauze stand.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Het blijft lastig te verkroppen dat dit clubje natuurterroristen zo kan blijven frustreren. Nederland op zijn smalst.

Wat technische klimmetjes betreft, afgelopen zomer kwam ik in Denemarken een parkoertje tegen waar ik bij sommige klimmetjes met recht trots was als ik zonder afstappen boven kwam. Balanceren, af en toe bijna sur place, op het juiste moment juist vol aanzetten, goede lijn kiezen, erg leuk. Denemarken staat nou ook niet echt bekend om zijn grote hoogteverschillen; het kan dus wel!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie