Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dat is toch ook niet geheel verwonderlijk met al die rolstoelvriendelijke knikkerbanen die als paddestoelen uit de grond schieten. Blijkbaar zijn ze ook heel populair die gecultiveerde inspiratieloze routes. Dikke prima, je voorziet immers in een behoefte, maar noem het maar gewoon bike route, met mountainbiken heeft het namelijk niets te maken. Het feit dat die routes in NL dus zeer populair zijn geeft aan hoe de sport zich momenteel ontwikkelt. Ook dat is prima, nou ja eigenlijk niet, maar dat is een andere discussie. Mij zul je er minimaal zien. En als ik er wel ben geniet ik er ook gewoon van, voor een keer. Mountainbiken is het echter niet en zal het nooit worden. Afgelopen zondag was gewoon slapstick in het bos. Wat een kneuzenkermis. Alleen het Benny Hills muziekje ontbrak, maar dat kon je er zelf wel bij bedenken. :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik moet wel zeggen dat ik deze discussie wel eens gebruik als voorbeeld van het mountainbiken in Nederland. :winkie:
Ik moet het alleen wel goed timen, krijg daarna meestal geen bier meer.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dan zijn ze nog mild, er zijn hier mannen die hier en op FB de grote held uithangen maar je mond dood proberen te maken zodra je kritiek hebt op hun werk. Bannen. Blocken. Dat soort censuur. Dat reken ik helemaal goed verder hoor. Blijkbaar hebben ze iets te vrezen als er kritiek op die knikkerbanen komt. :-q
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ironhorse Erik schreef: ma 22 oktober 2018, 14:50 Dat is toch ook niet geheel verwonderlijk met al die rolstoelvriendelijke knikkerbanen die als paddestoelen uit de grond schieten. Blijkbaar zijn ze ook heel populair die gecultiveerde inspiratieloze routes. Dikke prima, je voorziet immers in een behoefte, maar noem het maar gewoon bike route, met mountainbiken heeft het namelijk niets te maken. Het feit dat die routes in NL dus zeer populair zijn geeft aan hoe de sport zich momenteel ontwikkelt. Ook dat is prima, nou ja eigenlijk niet, maar dat is een andere discussie. Mij zul je er minimaal zien. En als ik er wel ben geniet ik er ook gewoon van, voor een keer. Mountainbiken is het echter niet en zal het nooit worden. Afgelopen zondag was gewoon slapstick in het bos. Wat een kneuzenkermis. Alleen het Benny Hills muziekje ontbrak, maar dat kon je er zelf wel bij bedenken. :winkie:
En daar gaan we weer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Deels ben ik het er wel eens hoor maar lijkt nu net of men in Schoorl een route heeft die alles heeft wat de routes 2.0 missen.
Schoorl is een klein rondje van 14km waarvan ongeveer 7km rechtdoor beachbiken/boswielrennen is. De overige 7km is een mooie mountainbike route maar gezien het aantal gebruikers veel te kort.

De verwachtingen zijn hoog gespannen, je legt de lat nu wel heeeeeel hoog voor Schoorl 2.0 :wink:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef: ma 22 oktober 2018, 18:20
Ironhorse Erik schreef: ma 22 oktober 2018, 14:50 Dat is toch ook niet geheel verwonderlijk met al die rolstoelvriendelijke knikkerbanen die als paddestoelen uit de grond schieten. Blijkbaar zijn ze ook heel populair die gecultiveerde inspiratieloze routes. Dikke prima, je voorziet immers in een behoefte, maar noem het maar gewoon bike route, met mountainbiken heeft het namelijk niets te maken. Het feit dat die routes in NL dus zeer populair zijn geeft aan hoe de sport zich momenteel ontwikkelt. Ook dat is prima, nou ja eigenlijk niet, maar dat is een andere discussie. Mij zul je er minimaal zien. En als ik er wel ben geniet ik er ook gewoon van, voor een keer. Mountainbiken is het echter niet en zal het nooit worden. Afgelopen zondag was gewoon slapstick in het bos. Wat een kneuzenkermis. Alleen het Benny Hills muziekje ontbrak, maar dat kon je er zelf wel bij bedenken. :winkie:
En daar gaan we weer :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Deels ben ik het er wel eens hoor maar lijkt nu net of men in Schoorl een route heeft die alles heeft wat de routes 2.0 missen.
Schoorl is een klein rondje van 14km waarvan ongeveer 7km rechtdoor beachbiken/boswielrennen is. De overige 7km is een mooie mountainbike route maar gezien het aantal gebruikers veel te kort.

De verwachtingen zijn hoog gespannen, je legt de lat nu wel heeeeeel hoog voor Schoorl 2.0 :wink:
Tsja, als alles ooit rond komt in Schoorl komt er 24km waar je bijna 1 uur en 45 minuten over gaat doen .... wordt het perfect? zeker niet. Ook hier ligt de drempel erg laag qua wat er aan "technische uitdaging" in de route kan/mag komen, alleen proberen hier een paar man er zo veel mogelijk aan te doen om dat te veranderen. Ik verwacht veel klachten op de nieuwe route .... te steil omhoog, te smalle passages tussen bomen, te steil naar beneden etc etc ..... het lijkt zelfs een heel klein beetje op mountainbiken soms.. :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

yo-eddy schreef: ma 22 oktober 2018, 20:44

Tsja, als alles ooit rond komt in Schoorl komt er 24km waar je bijna 1 uur en 45 minuten over gaat doen .... wordt het perfect? zeker niet. Ook hier ligt de drempel erg laag qua wat er aan "technische uitdaging" in de route kan/mag komen, alleen proberen hier een paar man er zo veel mogelijk aan te doen om dat te veranderen. Ik verwacht veel klachten op de nieuwe route .... te steil omhoog, te smalle passages tussen bomen, te steil naar beneden etc etc ..... het lijkt zelfs een heel klein beetje op mountainbiken soms.. :o
Heb hem al paar keer mogen rijden, uitdaging zit hem vooral in de steile klimmen en vooral hoe te voorkomen dat dit geen klimduin gaat worden.
En een hele mooie switchbak in een afdaling :)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ironhorse Erik schreef: ma 22 oktober 2018, 14:50 Dat is toch ook niet geheel verwonderlijk met al die rolstoelvriendelijke knikkerbanen die als paddestoelen uit de grond schieten. Blijkbaar zijn ze ook heel populair die gecultiveerde inspiratieloze routes. Dikke prima, je voorziet immers in een behoefte, maar noem het maar gewoon bike route, met mountainbiken heeft het namelijk niets te maken. Het feit dat die routes in NL dus zeer populair zijn geeft aan hoe de sport zich momenteel ontwikkelt. Ook dat is prima, nou ja eigenlijk niet, maar dat is een andere discussie. Mij zul je er minimaal zien. En als ik er wel ben geniet ik er ook gewoon van, voor een keer. Mountainbiken is het echter niet en zal het nooit worden. Afgelopen zondag was gewoon slapstick in het bos. Wat een kneuzenkermis. Alleen het Benny Hills muziekje ontbrak, maar dat kon je er zelf wel bij bedenken. :winkie:
Je bedoelt dat je op de route van Schoorl of op Amerongen van 5 jaar geleden nog echt kon leren fietsen? :~
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Niet zo serieus allemaal jongens. De één heeft een krantenwijk, de ander speelt in de zandbak. Het gaat niet om wie heeft de langste, hoogste, ruigste, en verzin zelf nog wat. Elke dag pindakaas op je broodje gaat ook vervelen. Dus af en toe een broodje rosbief met zwarte peper en zeezout is ook wel eens lekker. :D Hier in de kop van Noord-Holland zijn wij nog al direct, daar hebben ze verder op in het land meestal wat moeite mee. Dus tip van mij, lees niet hoe het gezegd wordt, maar wat er gezegd wordt. En als wij dat nu eens zo zoetjes aan op onze routes gaan introduceren begint het zowaar op mountainbiken te lijken. Hier op Schoorl zijn wij bezig en maken het zo dat het door de niet zo technisch onderlegde biker is te rollen en de ervaren jongens en meisjes hebben een mooie feature. De reacties zijn positief dus het kan allemaal. Helaas is het al weer lekker mul geworden dus voorlopig hebben wij nog wat te doen hier en is het wachten op een flinke bak water op de trails.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Achja, persoonlijk ben ik verantwoordelijk voor het aanleggen van het knikkerbaandeel op Geestmerambacht, de Slik en de nieuwe lusjes met bruggetjes, dropjes sprongetjes etc.

Ik persoonlijk (en veruit de meerderheid) vind het parcours hierdoor aantrekkelijker geworden. Wat weer gunstig is voor de belasting van Schoorl. Het kan nu gewoon druk zijn op Geestmerambacht waar je een jaar of 5 sporadisch een MTBer tegen kwam. Normaal reden deze bikers dan hun rondje op Schoorl. Je moet wat bij gebrek aan hoogtemeters.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En dat soort grappen maken het wat mij betreft een stuk interessanter. Uiteraard is het ook mooi als elke route wel zijn eigen karakter heeft. Clowns van elkaar zitten wij zeker niet op te wachten.
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ach, ik zou al blij zijn als er op iedere route om de 3-5km één wereldbeker waardig lijntje ligt, zodat iedereen zich kan blijven ontwikkelen :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: ma 22 oktober 2018, 22:09
Ironhorse Erik schreef: ma 22 oktober 2018, 14:50 Dat is toch ook niet geheel verwonderlijk met al die rolstoelvriendelijke knikkerbanen die als paddestoelen uit de grond schieten. Blijkbaar zijn ze ook heel populair die gecultiveerde inspiratieloze routes. Dikke prima, je voorziet immers in een behoefte, maar noem het maar gewoon bike route, met mountainbiken heeft het namelijk niets te maken. Het feit dat die routes in NL dus zeer populair zijn geeft aan hoe de sport zich momenteel ontwikkelt. Ook dat is prima, nou ja eigenlijk niet, maar dat is een andere discussie. Mij zul je er minimaal zien. En als ik er wel ben geniet ik er ook gewoon van, voor een keer. Mountainbiken is het echter niet en zal het nooit worden. Afgelopen zondag was gewoon slapstick in het bos. Wat een kneuzenkermis. Alleen het Benny Hills muziekje ontbrak, maar dat kon je er zelf wel bij bedenken. :winkie:
Je bedoelt dat je op de route van Schoorl of op Amerongen van 5 jaar geleden nog echt kon leren fietsen? :~
Lars, ik heb geen idee wat jij altijd tussen de regels ziet wat er niet is ..... maar jouw "vraag" raakt echt kant nog wal onder dit stukje van Erik.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

chrisscross schreef: di 23 oktober 2018, 08:12 Achja, persoonlijk ben ik verantwoordelijk voor het aanleggen van het knikkerbaandeel op Geestmerambacht, de Slik en de nieuwe lusjes met bruggetjes, dropjes sprongetjes etc.

Ik persoonlijk (en veruit de meerderheid) vind het parcours hierdoor aantrekkelijker geworden. Wat weer gunstig is voor de belasting van Schoorl. Het kan nu gewoon druk zijn op Geestmerambacht waar je een jaar of 5 sporadisch een MTBer tegen kwam. Normaal reden deze bikers dan hun rondje op Schoorl. Je moet wat bij gebrek aan hoogtemeters.
Ik denk dat dat het ook deels is, op locaties met relatief veel hoogte verschil heb je het ook niet zo nodig.
Route als Zeddam is niet heel spannend maar door langere klimmen/afdalingen blijft dit een van mijn favorieten net als Nijmegen.

Een route als bijvoorbeeld Lage Vuursche/Hoge Vuursche heeft op paar duintjes van 3m na geen hoogte verschil, als je hier alles recht door zou trekken maak je het te makkelijk en saai. (alhoewel de firma Patrick J op hoge Vuursche wel een beetje is doorgeschoten)

Gelukkig heb ik als voordeel dat er op minder dan 40 minuten autorijden van mijn huis geen route is en ik alle kanten op kan.
Ben nergens local en hoef ook niet te roepen dat andere routes stommer, slechter, makkelijker zijn etc.
Rij ongeveer 25 verschillende routes per jaar in Nederland en bijna elk rondje heeft wel leuke stukken en minder leuke stukken.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Wat het punt is, wij willen gewoon graag een mountainbikeparcours. Laten we hier in NL nou geen mountains hebben.... Ik denk dat we daarmee de kern wel geraakt hebben. :roll:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: di 23 oktober 2018, 12:01 Wat het punt is, wij willen gewoon graag een mountainbikeparcours. Laten we hier in NL nou geen mountains hebben.... Ik denk dat we daarmee de kern wel geraakt hebben. :roll:
Nop, we gebruiken lang niet altijd de potentie die er is, dat is het probleem (op GMA doen jullie wel erg goed je best hoor :-q ).

Dit is ook Schoorl ........ alleen nog niet openbaar :winkie:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door yo-eddy op di 23 oktober 2018, 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie