Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Rayb81 schreef: di 16 oktober 2018, 22:57
Karrewiel schreef: di 16 oktober 2018, 21:18

Ben benieuwd welke route dan spannender is dan Schoorl in Noord Holland?
Spaarnwoude vind ik zelf
Mee eensch
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

chrisscross schreef: wo 17 oktober 2018, 07:34
Rayb81 schreef: di 16 oktober 2018, 22:57

Spaarnwoude vind ik zelf
Mee eensch
OK, maar eens uitproberen dan! :-q Ziet er idd op filmpjes uitdagend uit.
Toch kan er denk ik qua variatie in natuur niets op tegen het prachtige parcours van Schoorl.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Als je op Spaarnwoude bent en je wil nog meer uitdaging kun je ook nog het bikepark meepakken. Mits open natuurlijk. Qua natuur wint Schoorl het wel. Hoewel Spaarnwoude de laatste jaren ook wel veel mooier is geworden.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Die boom onderaan de nok staat een beetje awkward, maar je weet dat hij er staat.
Het is de reden dat je in de ankers moet daar en als het zo mul is en de remgaten zijn diep, dan wordt het bijna een uitdaging.
Dat maakt het ook leuk om naar te kijken. Vooral de blije/trotse koppen die heel snel weer verdwijnen als ze de afdaling wel zonder kleerscheuren halen, maar direct daarna moeten afstappen omdat ze de kuil niet uit komen. Haha, heerlijk.

Mijn laatste crash was overigens op t parcours van Spaarnwoude, tegen een boom. En goed hard ook.
Ding stak zomaar over.. heel gek.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef: di 16 oktober 2018, 19:37 Probleem is ook makkelijk op te lossen hoor, bij de splitsing halfordspaadje al remmen ipv onderin de kuil vol in de ankers te gaan.
Dan mis je een stukje airtime, dat is zonde. Gewoon na de landing vol in de ankers en zo laat mogelijk insturen ..... 1.98m en 105kg in mijn geval

Bomen laten we staan uiteraard, bocht wordt vanzelf beter in de herfst (... als die ooit nog komt :winkie: ).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Het stukje uit de Kuil omhoog heb ik persoonlijk meer "moeite" mee dan die boom/bocht. Niet dat ik daar niet omhoog kom maar als ik op het parcours tot mn max ben gegaan en met trillende beentjes van vermoeidheid de Nok naar beneden raas, zijn die laatste wortels omhoog wel spannend. Helemaal als er al een tijdje geen onderhoud gedaan is en je daar publiek hebt. :lol:
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Hoe is de grond deze week? Hoorde verhalen dat het wat droog zou zijn
Who needs roads when there's dirt
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

twowheeler schreef: vr 19 oktober 2018, 08:31 Hoe is de grond deze week? Hoorde verhalen dat het wat droog zou zijn
Behoorlijk mul helaas, Schoorl kan prima een week flinke regen gebruiken :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik vond het meevallen. Eigenlijk zijn alle stukken die in de schaduw/bos liggen prima te doen. Rondom de schapenhekjes is het erg mul en de Zwarte Blink (als ik het niet mis heb) af moet je bijtrappen om überhaupt beneden te komen. Dikke banden helpt nu wel.
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Vandaag een groep mensen op Segways over de duinpaden voor wandelaars in de buurt van de Berenkuil zien rijden. Met gids. Hoe zit dat dan, vergunning technisch?
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

maxwell schreef: za 20 oktober 2018, 20:05 Vandaag een groep mensen op Segways over de duinpaden voor wandelaars in de buurt van de Berenkuil zien rijden. Met gids. Hoe zit dat dan, vergunning technisch?
Aangezien dat al jaren gebeurt en zelfs de boswachter er over twittert (https://twitter.com/laurensbonekamp/sta ... 1946351617) neem ik aan dat dat wel geregeld is.
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

[quote=Superstom post_id=2351972 time=1540114740 user_id=27345]
[quote=maxwell post_id=2351857 time=1540058732 user_id=7046]
Vandaag een groep mensen op Segways over de duinpaden voor wandelaars in de buurt van de Berenkuil zien rijden. Met gids. Hoe zit dat dan, vergunning technisch?
[/quote]

Aangezien dat al jaren gebeurt en zelfs de boswachter er over twittert (https://twitter.com/laurensbonekamp/sta ... 1946351617) neem ik aan dat dat wel geregeld is.
[/quote]

Ja, inderdaad, de boswachter is er enthousiast over. Ik heb inmiddels ook wat krantenartikelen erover gevonden. Ik had het niet zo onverhoopt op het forum moeten gooien.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Vanmorgen weer een volledig rondje gedaan. Blijkbaar moest de locale natuur uitbater le Champion er ook overheen met 1000+ man....man man man man man man man man :winkie:

In principe is hij overal te rijden, Blink af even de goede lijnen kiezen, het is wel mul maar van de zomer was echt veel erger. :winkie:

Vandaag waren er duidelijk andere uitdagingen :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, daarom was alles naar de klote geslipt. Ik was even een rondje met mijn neefje en zus. De kleine man gaf mountainbikeles, gewoon rammen met die bak. :D
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik was er afgelopen zondag even voor een wandeling met het gezin. Ook even bij de stoet MTBers gestaan die over het parcours gingen. Wat schrok ik me rot van het ongekend lage niveau van de gemiddelde MTBer die langs kwam. Als je ze inhaalt valt het niet zo op totdat je ze langs ziet gaan.
Plaats reactie