Nedereindse plas nieuwegein

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
anc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 15:42
Mijn mountainbike: een w8, maar meestal gaatie als de brandweer

De nieuwe mtb baan bij de Nedereindse plas (ook wel de Put van Weber voor de locals) bij Nieuwegein/IJsselstein lijkt bijna af. Staat me bij dat hij een lengte van zo'n 3.5km zou krijgen, en ik moet zeggen dat het er uitdagend uitziet.

Het grootste deel van de route is al uitgegraven (veel hellingen) en ze zijn nu al een behoorlijk eind met het uitrijden van het grind (puin met op sommige plekken akelig veel glas).

Ik heb al wat stukjes gereden en het wordt een pittig, uitdagend en technisch parcours. De heuvel waar ook de skipiste ligt, is een meter of 20 hoog en helemaal doorlust met tracks die doorlopen tot aan het Total tankstation (ook een lang stuk langs de A2!) met 2 steile downhill stukken (zeker voor Nederlandse begrippen), hairpins op steile stukken helling etc. Het parcours ligt zo ongeveeer in mijn achtertuin dus ik zal hier heel wal trainings kilometers ga maken voor de Ardennen. :P

Iemand enig idee wanneer de baan klaar zal zijn, of waar meer info te vinden is?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding
Ai, de put van Weber, da's toch allemaal chemisch afval?
Was een paar jaar geleden nog een schandaaltje, dat met redelijk succes in de de doofpot is gestopt...
Volgens de provincie zijn er "obstakels" gevonden...
Jaja...
Linkje
Linkje
Linkje
Linkje
Linkje
Linkje
Nou ja, Google zelf nog maar wat met "put van Weber"

Lijkt me onhandig fietsen
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
anc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 15:42
Mijn mountainbike: een w8, maar meestal gaatie als de brandweer

Gonna be hell of a toxic ride !

Als ze de tracks nou wat dieper in de berg leggen geven ze licht in het donker. Kunnen we ook 's avonds fietsen :tong

Verder lees ik dat ze ook de plas gaan saneren en geschikt maken voor zwemmen in 2007. Lekker even afkoelen na een paar rondjes biken.. 8) Bijkomend voordeel is dat je niet meer naar het aan/uit knopje van je bedlampje hoeft te zoeken.

Iemand ergens een plattegrond/planning voor de mountainbike baan gezien?
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

He Anc,
Als je je GPS apparaat op je fiets klikt, het rondje gaat rijden en van je route plot op een kaartje, dan kan je dat mooi hier posten!

Veel plezier in de ardennen komend weekend!
..../''''''\....../'''\.../''\...
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Gister bij de skipiste eraf gegaan, uitgegleden over het grind en gevallen :oops: met armen door brandnetelhaag gegleden :roll:

Verder is het echt een hele mooie baan, voor mij ligt hij ook zowat in mijn achtertuin.. Dat worden ooie tijden hier met de jeugd van onze vereniging. de trainingen voor onze club beginnen volgende week al :P dus ik denk dat de baan dan wel klaar dan zijn..
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
anc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 15:42
Mijn mountainbike: een w8, maar meestal gaatie als de brandweer

Louis schreef:He Anc,
Als je je GPS apparaat op je fiets klikt, het rondje gaat rijden en van je route plot op een kaartje, dan kan je dat mooi hier posten!

Veel plezier in de ardennen komend weekend!
Ja je zou maar verdwalen! Misschien inderdaad een leuke manier om een platte grond te maken van de route...
Le Mark schreef: Gister bij de skipiste eraf gegaan, uitgegleden over het grind en gevallen met armen door brandnetelhaag gegleden
Denk dat ik niet aleen komend weekend in de Ardennen plezier ga hebben van mijn 2.35 Gravity's !
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Ik ga hem vandaag (nu) weer onveilig maken, dus mensen die mischien mee willen rijden, mogen van mij komen :lol:
Ben er trouwens niet de hele dag, maar uurtje of 2 denk ik :P
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

2 uur is ook echt the max, met al die straling en chem verontreiniging daar. Afbeelding
Junkie XC
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 29 oktober 2002, 16:53
Mijn mountainbike: Orbea Scape

Parcours ziet er inderdaad erg aardig uit, en dan te bedenken dat het ook bijna in mijn achtertuin ligt. Ook nog met de wielerbaan ernaast mogen we niet klagen hier in Nieuwegein en omstreken. Weet iemand wanneer de route officieel klaar is?
Junkie XC
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 29 oktober 2002, 16:53
Mijn mountainbike: Orbea Scape

Le Mark schreef:Ik ga hem vandaag (nu) weer onveilig maken, dus mensen die mischien mee willen rijden, mogen van mij komen :lol:
Ben er trouwens niet de hele dag, maar uurtje of 2 denk ik :P
Was jij er trouwens rond 12 uur? Ik zag wat mensen met een MTB toen de training op het wielercircuit af was gelopen.
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Ja, met een zwart / witte Giant, hardtail..
Onee, ik reed meest van de tijd op een blauwe budget fully.. anders zag je mij aan voor een vriend van me :lol:
Zo anders liepen er even wandelaars op de mountainbike baan, die mensen willen echt over lope :-{
Gaan ze nog tegen mij aanzeure dat ik niet zo hard moet fietse :~
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

J.l. vrijdag, 14 oktober 2005, is er weer bouwvergadering geweest mbt. het cyclocross/MTB parcours.

De aanleg gaat veel sneller dan verwacht, dit mede doordat de weersomstandigheden de laatste weken heel gunstig zijn. Het uitgezette traject is inmiddels in het geheel uitgegraven en met puin gevuld. Het puin is op de meeste plaatsen ook al aangetrild.

In de bouwvergadering is naar voren gekomen dat er sommige plaatsen een kleine aanpassing nodig is om bijv. bochten beter te laten lopen.

Zaterdag, 15 oktober 2005, hebben de leden van de bouwcommissie, Benno Pauw, Jan Haaksman, Pleun Willemstein en Carl Splinter het parcours nogmaals geïnspecteerd.

Als alles op schema blijft zal het cyclocross/MTB parcours op vrijdag, 11 november 2005, opgeleverd worden.

Cyclocross/Mountainbiken op de Nedereindese Berg

De 11e van de 11e 2005 een dag voor velen verbonden met carnavaleske activiteiten zal het mountainbiketraject door van Mourik aan ons worden opgeleverd. Iets meer dan een half jaar na de opening van het asfaltparkoers hebben wij weer iets te vieren. Letterlijk en figuurlijk heeft ook de realisatie hiervan weer heel wat voeten in de aarde gehad en
helaas kan het geheel niet in één keer in gebruikt genomen
worden. De vergunning voor de twee bruggen binnen het parkoers zijn nog niet afgegeven waardoor wij het geheel pas in het voorjaar 2006 echt kunnen rondrijden. Als parkoers ligt het er al mooi bij met zijn sterke dalingen en stevige klimmen. Een aantal rijders hebben het reeds getest; op dit moment is het nog niet wat het moet zijn maar de noodzakelijke aanpassingen worden in de komende weken nog doorgevoerd om veilig en goed berijdbaar parkoers te krijgen.

Met zijn meer dan 4100m lengte voegt het opnieuw een belangrijk element toe aan onze doelstelling; een prachtig multifunctioneel wieler- en skeelercentrum te creëren op de voormalige afvalheuvels aan de Nedereindseweg. Het biedt mogelijkheden zowel in de winter als in de zomer, voor wielrenners zowel als skeeleraars die trainingen en wedstrijden op de MTB als hoofdactiviteit of als aanvulling zien. Het parkoers is van een niveau dat past bij de selectie van de KNWU die er een van haar basis trainings trajecten van gaat maken.

Het sluit voor een deel aan bij de groeiende behoefte in de laatste vijftien jaar bij de jeugd voor mountainbiking en ATB. Het vult tevens een leemte op in de mogelijkheid tot cyclecrossing. Dit laatste vooral ook als de twee bruggen gereed zijn want dan kan zonodig het parkoers gesplitst worden met een deel dat meer cyclecross en een deel dat meer mountainbike gericht.
Eigenlijk is het net iets te laat klaar want zaterdag 22 oktober word de eerste wedstrijd al verreden. . Zodra het parkoers opgeleverd is kunnen wij ons hart daar ophalen. Dan kunnen wij onze interval goed testen en de stuurmanskunsten ten volle tonen.

12 November de openingswedstrijd is een prachtig moment om daar te zijn.
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Misschien kan iemand wat meer specifieke informatie over deze route plaatsen, zodat ook dit parcours toegevoegd kan worden op http://www.mtbroutes.nl
Misschien kan iemand even contact opnemen met MTBroutes, dan kunnen we een leeg sjabloontje opsturen zodat we alle informatie compleet krijgen. :-q
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

Als er foto`s nodig zijn ofzo kan je het zegge, ik kom er zowat elke dag dus een camera kan ik dan wel even een keertje meenemen :P
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Le Mark
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1795
Lid geworden op: do 6 oktober 2005, 20:20
Mijn mountainbike: Mountainbike? Wat is een mountainbike?
Contacteer:

En trouwens, ik ga er morgen toch biken..

Ik neem wel even mijn cameraatje mee, en dan maak ik wel fotootjes van de route, voor degene die daar geinterreseert in zijn :wink:

(wie morgen mij te werk wil zien gaan, is welkom te komen :P 8) )
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
Plaats reactie