Bikepark Amersfoort?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Traiokabouter1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 28 december 2022, 13:47

Dag Allemaal,

Al geruime tijd zit ik met dit idee in mijn hoofd en allicht kan ik hier mensen vinden die hier ook enthousiast worden. Bikepark Amersfoort!
Een mooie aanvulling op de routes maar hier ligt de nadruk meer op jumpen/rockgardens/skinnies etc. Leuk idee natuurlijk maar zonder eigen grond en/of flink wat geld wordt dit toch lastig. Ik ben me hier wat in gaan verdiepen en zie dat er vrij veel bikeparks/routes worden aangelegd vanuit de gemeente. Als burger kan je bv een burgerinitiatief starten waar je dit aanvraagt. Om de kans te vergroten dat dit tot een succes komt is een goed plan en lange adem nodig wat zal er zeer waarschijnlijk veel tijd in gaan zitten. Dit vind ik niet erg maar in mijn eentje is dit niet te doen en heb ook niet alle kunde in huis. Allicht kan ik hier mede bikers vinden die dit ook zien zitten of die dit al geprobeerd hebben. Ik heb zelf wel wat grove ideeën maar heel concreet is het nog niet. Het is ook belangrijk dat het niet een eenmansinititiatief is dus mocht je interesse hebben of tips laat dan even een berichtje achter of stuur een pb.


Alvast bedankt.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ben je op de hoogte van het bestaan van bikepark Leusden?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

maaf2 schreef: wo 15 februari 2023, 17:20 Ben je op de hoogte van het bestaan van bikepark Leusden?
En van Wilddukespark in Wageningen?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Traiokabouter1 schreef: wo 15 februari 2023, 16:26 Dag Allemaal,

Al geruime tijd zit ik met dit idee in mijn hoofd en allicht kan ik hier mensen vinden die hier ook enthousiast worden. Bikepark Amersfoort!
Een mooie aanvulling op de routes maar hier ligt de nadruk meer op jumpen/rockgardens/skinnies etc. Leuk idee natuurlijk maar zonder eigen grond en/of flink wat geld wordt dit toch lastig. Ik ben me hier wat in gaan verdiepen en zie dat er vrij veel bikeparks/routes worden aangelegd vanuit de gemeente. Als burger kan je bv een burgerinitiatief starten waar je dit aanvraagt. Om de kans te vergroten dat dit tot een succes komt is een goed plan en lange adem nodig wat zal er zeer waarschijnlijk veel tijd in gaan zitten. Dit vind ik niet erg maar in mijn eentje is dit niet te doen en heb ook niet alle kunde in huis. Allicht kan ik hier mede bikers vinden die dit ook zien zitten of die dit al geprobeerd hebben. Ik heb zelf wel wat grove ideeën maar heel concreet is het nog niet. Het is ook belangrijk dat het niet een eenmansinititiatief is dus mocht je interesse hebben of tips laat dan even een berichtje achter of stuur een pb.


Alvast bedankt.
Er is er natuurlijk wel eentje vlak in de buurt; Ff de Heiligenbergerweg af fietsen, Snelweg over en een paar honderd meter verderop zit er een bikepark aan je rechterhand. :-q

Edit: ik zie dat Maaf2 me voor was
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Laat ik dan wel positief zijn. Ik weet een hele mooie plek namelijk, het vraagt alleen een beetje geduld: de afval berg van Smink. Die loopt op zn einde (hoewel het publiek geheim is dat daar ook gesjoemeld is/wordt met toch constant ook weer vuil wevhalen en afvoeren naar de verbrandingsoven). Dat zou echt perfect zijn. Mooie helling, goede hoogte en goed te combineren met de bouw van de laatste woonwijk in vathorst als stadspark. Ik zie het wel zitten en verwacht ook wel dat er iets gaat gebeuren daar. Of het momentum dan nog bestaat voor een bikepark is de vraag.

Voor nu is bikepark leusden wel grappig. En dichtbij het "echte" Amersfoort (als je het mij vraagt)
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

bert l. schreef: wo 15 februari 2023, 17:29
maaf2 schreef: wo 15 februari 2023, 17:20 Ben je op de hoogte van het bestaan van bikepark Leusden?
En van Wilddukespark in Wageningen?
Amersfoort-Wageningen is wel een behoorlijk eind uit elkaar nog...
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

bert l. schreef: wo 15 februari 2023, 17:29
maaf2 schreef: wo 15 februari 2023, 17:20 Ben je op de hoogte van het bestaan van bikepark Leusden?
En van Wilddukespark in Wageningen?
Dat is een hele mooie pilot voor iets groters. Kan een heel mooi Nieuw project en verdienmodel worden voor de bouwer en bedenker van Wild Dukes Bike park.

En kan maar zo een naast de huidige ontwikkelingen een nieuwe richting zijn in de ontwikkelingen van het mountainbiken in Nederland.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Horsthil schreef: wo 15 februari 2023, 20:32 Laat ik dan wel positief zijn. Ik weet een hele mooie plek namelijk, het vraagt alleen een beetje geduld: de afval berg van Smink. Die loopt op zn einde (hoewel het publiek geheim is dat daar ook gesjoemeld is/wordt met toch constant ook weer vuil wevhalen en afvoeren naar de verbrandingsoven). Dat zou echt perfect zijn. Mooie helling, goede hoogte en goed te combineren met de bouw van de laatste woonwijk in vathorst als stadspark. Ik zie het wel zitten en verwacht ook wel dat er iets gaat gebeuren daar. Of het momentum dan nog bestaat voor een bikepark is de vraag.

Voor nu is bikepark leusden wel grappig. En dichtbij het "echte" Amersfoort (als je het mij vraagt)
:-q Daar zeg je wat.

Een mooie locatie in een op ontwikkeling gerichte wijk; Vathorst.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

corex schreef: do 16 februari 2023, 15:22
bert l. schreef: wo 15 februari 2023, 17:29 En van Wilddukespark in Wageningen?
Dat is een hele mooie pilot voor iets groters. Kan een heel mooi Nieuw project en verdienmodel worden voor de bouwer en bedenker van Wild Dukes Bike park.

En kan maar zo een naast de huidige ontwikkelingen een nieuwe richting zijn in de ontwikkelingen van het mountainbiken in Nederland.
Een van die twee personen verdient zn geld door mtb routes te ontwerpen in heel Nederland (dat kan maar een persoon zijn natuurlijk)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Wat betreft de afvalberg van Smink ( vathorst). In 2 artikelen ( 2016 en 2021) heb ik gelezen dat deze berg afgewerkt wordt in 2035. Dan is het hoogste punt van 46 m bereikt. De gemeente en Smink ziet er een recreatieve functie in. Er is nog tijd om als doelgroep zichtbaar te worden voor deze top locatie voor de gemeente. Top locatie. Omdat er een behoorlijk hoogte verschil is.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

corex schreef: do 16 februari 2023, 19:12 Wat betreft de afvalberg van Smink ( vathorst). In 2 artikelen ( 2016 en 2021) heb ik gelezen dat deze berg afgewerkt wordt in 2035. Dan is het hoogste punt van 46 m bereikt. De gemeente en Smink ziet er een recreatieve functie in. Er is nog tijd om als doelgroep zichtbaar te worden voor deze top locatie voor de gemeente. Top locatie. Omdat er een behoorlijk hoogte verschil is.
En ook heel goed bereikbaar, direct aan de A1 met de A28 op een kilometer.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

En met een voorbeeld wat wel goed uitgepakt heeft, de VAM bult bij Wijster oftewel de Col du VAM
Recreatie met mountainbikes zowel als racefietsers en crossers daar trekt ook top evenementen aan.

2035 is dan wel weer een eind weg ….

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op vr 17 februari 2023, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Ik woon in Vathorst, en iedere keer als ik langs Smink rij denk ik precies hetzelfde. Zou echt top zijn om daar een bikepark(je) te maken. Combi van wat onstakels en een routetje a-la Bergschenhoek.

De datum van 2035 heb ik ook gehoord ja. Dat duurt nog wel even….als dat zo is.

Mochten mensen er serieus werk van willen maken richting de gemeente & Smink: i’m in.
Weet alleen dat A’foort geen rijke gemeente is. En alles ten noorden van Vathorst al su-per lang duurt en veel discussie oplevert.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10835
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het zou imho alleen kunnen lukken als je een lokatie in bezit hebt en een vereniging of stichting bent. Is er al eens iemand bij MBC Midden, WV Eemland of Snel Verzet langs geweest? Met een aanzet voor een plan op een A4-tje?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie