Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Is Wechelerveld helemaal vrij gemaakt? Er lagen vorige week 2 bomen dusdanig dwars dat je er niet langs kon.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Forau schreef:Is Wechelerveld helemaal vrij gemaakt? Er lagen vorige week 2 bomen dusdanig dwars dat je er niet langs kon.
Yup, je kunt er weer prima overheen :-q
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Super, van de week maar eens 's avonds rondjes trappen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Starcruiser schreef:En nu is dat stukje inderdaad afgesloten omdat er 2 gigaplassen staan waar je niet omheen kan.

Overigens was gisteren de groene route gisteren prima: alle omgewaaide bomen waren weggezaagd.
In tegenstelling tot de rode route waar je elke paar honderd meter moet stoppen voor een omgewaaide boom.
Heb zondag (12 april) de rode route gereden en heb niet 1 keer af hoeven stappen voor een boom. Liggen wel veel takken op de route bij het militair terrein maar daar rij je gewoon overheen. En bij de pumptrack oostermaat wel een paar geulen in de kuilen waar je moet opletten met je voorwiel maar daar kan je dus beter je voorwiel even optrekken, het achterwiel komt er vanzelf achteraan.
sanderanders
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 2014
Contacteer:

Wechelerveld ligt er mooi bij, snel, de singletracks van Paars raken nu een beetje overwoekerd door gras, struik en takken.
Een fiets is niet niets.
Gebruikersavatar
Bike2Sport
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 20 oktober 2014, 15:57
Mijn mountainbike: Stevens M8 Race, Merida TFS 900, Cube LTD SL 29 2014
Contacteer:

Afgelopen zondag de groente route gereden, mooi parcours! Helaas veel regen onderweg gehad en er lagen nogal wat plassen :D al heeft dat ook wel wat. Binnenkort nog een keer fietsen :-q
http://www.Bike2Sport.nl
Online Mountainbike winkel voor Fietskleding, Accessoires, Onderdelen, Onderhoudsmiddelen en Gereedschap

http://www.facebook.com/bikesport
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

afgelopen maandag paars gereden.
blijkbaar is er onderhoud geweest, want nergens meer last van takken, zelfs niet in dat smalle stukje bos ver ten noorden van Okkenbroek.
Vincent32
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 28 oktober 2014, 19:11
Mijn mountainbike: Orbea Oiz H10-2024

Paars nog niet gereden.. Welke route vinden jullie het mooist? Ik prefereer groen boven rood in ieder geval!
Erik76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 april 2015, 21:01

Mijn voorkeur qua volgorde:
1. Groen incl. Wechelerveld
2. Rood
3. Paars

Ik rijd geregeld Groen en Rood gezamenlijk.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Groen is Diepenveen toch? Ik kan die kleurtjes nooit onthouden :D. Ik rijd ook meestal de Diepenveen route icm. een paar rondjes Wechelerveld. Diepenveen vind ik toch wel de mooiste, de route die naar het oosten toe gaat vind ik wat minder.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Op de rode route tussen het mobilisatiecomplex en de Cröddendijk denk ik vaak; is hier wel eens onderhoud?
Een stukje verder (tussen Cröddendijk en Bathmenseweg) was gisteren iemand prima onderhoud aan het doen.
Dus dacht ik: dat kan ik ook en vanmiddag, toen jullie allemaal naar de Franse toer zaten te kijken, heb ik het stuk singletrack tussen de Kiekenbeltsweg en de Cröddendijk (om precies te zijn: de 2e lange singletrack die je daar tegenkomt) schoongemaakt van miljarden dennenappels en takken en tussendoor ook nog even de bramen gesnoeid, want die rotdingen zorgen voor lekke banden.
Hoop dat je er tevreden over bent.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Goed werk, top man! Zal binnenkort weer eens een rondje doen daar :)
krosser
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 14 december 2010, 03:19

Ben er heel tevreden over Starcruiser, muchos complimentos :-q
Wel heel veel werk geweest als je al die dennenappels en takken ook nog geteld hebt.
Waarschijnlijk ben ik een van de eersten (donderdag ca 16:15 uur ) die het is opgevallen. Veel te mooi weer om thuis voor de buis te zitten (tour wel opgenomen). Rijd regelmatig dit deel van de route, is lekker ruig stuk met die boomwortels en hobbels.
praten = praten / fietsen = fietsen
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Dan heb je me net gemist, want ik was om 16.05 uur klaar met de klus.
Ben zelf trouwens ook wel benieuwd of je er nu een stuk sneller overheen kan.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Vandaag dat pad weer maar schoongemaakt, want door de storm lag alles weer onder de rommel. Meteen ook een stelletje gevallen bomen doorgezaagd en opzijgegooid.
Plaats reactie