Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

2 Dagen terug zag ik dat er naast de groene route in de Zoogenbrink een nieuw parallelstukje wordt aangelegd. Het is bij het stuk dat de MTB-ers delen met de ruiterroute.
Eertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 29 april 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Specialized 29 Stumpjumper HT Comp

Die kwam ik ook tegen. In de herfst en winter is dat stuk slecht te berijden. En het nieuwe gedeelte zag er uit als een verbetering. Wat betreft is het onderhoud van de route top en wordt iets meteen aangepast om de route te verbeteren. :-q
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Aankomende herfstvakantie vertoef ik een paar dagen in Gorssel, iemand een leuke gps-file voor me van
minimaal 45 max 100km, ik hoor het wel.
Voor de vaste route hoef ik mijn mtb niet mee te nemen lees ik op het wereldwijdeweb :~
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Yo Bas,

Heb je hier wat aan?....

http://www.strava.com/activities/198446313

:bier:
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Bas Stayokay schreef:Aankomende herfstvakantie vertoef ik een paar dagen in Gorssel, iemand een leuke gps-file voor me van
minimaal 45 max 100km, ik hoor het wel.
Voor de vaste route hoef ik mijn mtb niet mee te nemen lees ik op het wereldwijdeweb :~


De vaste route bij Gorssel is indd niet veel soeps, de routes bij Deventer zijn echter wel top. Ik zou gewoon de rode/paarse of groene route gaan rijden. Rondom Gorssel kun je ook wel aardig fietsen als je de vaste route mijdt.
Joriss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 1 januari 2012, 14:42
Mijn mountainbike: Stevens Fluent

Vandaag de groene route gereden. Het zag er goed uit hele mooie route , het nieuwe stuk hebben we ook zien liggen dat belooft nog wat. Verder complimenten aan de routebouwers veel leuke stukken singletrack , bruggetjes en slootjes waar je doorheen moest. Hier in brabant (Deurne) halen ze een omgevallen boom weg , jullie gooien er zand over en je hebt er weer een bultje bij. Dit zouden ze hier ook eens wat meer moeten doen. Ik heb me goed vermaakt :-q
sanderanders
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 2014
Contacteer:

Forau schreef:
Leuk rondje om je bochtentechniek te trainen. Ik begin altijd met een rondjes te rijden zonder te remmen. Dat lukt altijd. op een bocht na (bocht voor het dropje, met lastige bomen enzo). Daarna steeds harder en niet remmen en je dan verbazen hoe hard je door een bocht kan :D
Zit nu op 9:12, afhankelijk van welk segment je pakt op strava. Dat daar van die grote verschillen in zitten per segment begrijp ik niet, zeker de KOM's niet *mompelt iets over een fietspad*....
Wat bedoel je met fietspad? Ik ben wel benieuwd welke KOM's je in twijfel trekt namelijk, puur uit nieuwsgierigheid.
Een fiets is niet niets.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

sanderanders schreef:
Forau schreef:
Leuk rondje om je bochtentechniek te trainen. Ik begin altijd met een rondjes te rijden zonder te remmen. Dat lukt altijd. op een bocht na (bocht voor het dropje, met lastige bomen enzo). Daarna steeds harder en niet remmen en je dan verbazen hoe hard je door een bocht kan :D
Zit nu op 9:12, afhankelijk van welk segment je pakt op strava. Dat daar van die grote verschillen in zitten per segment begrijp ik niet, zeker de KOM's niet *mompelt iets over een fietspad*....
Wat bedoel je met fietspad? Ik ben wel benieuwd welke KOM's je in twijfel trekt namelijk, puur uit nieuwsgierigheid.
Het segment boefjes als voorbeeld voor welk fietspad. Je kan een heel stuk over het fietspad of zandpad doen, wat ook gewoon gedaan wordt door mensen. Laatst reed iemand een top 10, werd erop gewezen, maar laat zijn rit gewoon staan. Als je daar niet over het fietspad/zandpad gaat, vind ik het sowieso een prestatie als je boven de 30 uitkomt.

De KOM's geloof ik over het algemeen wel, maar dan moet je wel rekening houden met welke device er gebruikt wordt bij Strava. Ik zie mensen welke met een Garmin en een smartphone meten en dan de langzaamste rit verwijderen. In één segment van de halve Wechelerveld route, zit dan 9 seconden verschil. Als je kijkt naar de top 10, en de verschillen tussen nummer 1 en 10, dan is 9 seconden mooi meegenomen.

Het is meer een tekortkoming aan de devices. Zie ook het laatst aangemaakt segmentje LINK, KOM staat op 51 Km/h? Dat is gewoon onmogelijk daar.

Zie ook mijn post in het strava topic:
Forau schreef:Ik zie verschillende mensen hun rit met 2 apparaten opnemen. 1x telefoon en 1x garmin o.i.d.
Normaal gooit men dan 1 van de 2 ritten weg, afhankelijk welke de meeste bekertjes heeft.

Op 1 segment een verschil van 9 seconden! Ook op de ene opname veel meer gematchde segmenten als met de ander. Meerdere mensen in mijn regio gebruiken deze methode om hoger in de lijst te komen, nu weet ik waarom.

Zijn er hier ook mensen welke dit gebruiken? Ik kan 1-2 seconden wel geloven, maar 9 seconden op 3.3 km vind ik wel erg veel (we hebben over de top 10 hé, heetst van de strijd ;-)).

Hier het verschil:
Afbeelding
Eertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 29 april 2011, 18:07
Mijn mountainbike: Specialized 29 Stumpjumper HT Comp

Ik vind de KOM bij de boefjes wel twijfelachtig.

Ik rijd daar zelf 1:14 en weet dat ik niet de snelste ben maar 0:44 met een gem. van 42,7 kmh.

En dan dat linkje met een gem. van 51 km/h. Waarschijnlijk crossmotor geweest. Ik zie dat ik daar 6e sta :P
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Vanmorgen Rood met Holten (blauw).
Er zijn veel bos werkzaamheden bij de Cröddendijk, er is momenteel een omleiding. Hoop dat er niet teveel bos verdwijnt, zoals dat stuk "pumptrack" bij militair terrein.
sanderanders
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 2014
Contacteer:

Het zegt wat over hoe serieus je Stava moet nemen op bepaald segmenten. Hoe korter het segment, hoe discutabeler. De segmenten van de complete routes vind ik het mooist. Ik vind Singletrack Raalterweg trouwens ook zo'n nepsegment, je kunt daar heel lang parrallel over asfalt, maar dat is toch zonde van je rit!? Hoewel ik inmiddels uit de top tien van de meeste namen wel weet dat ze er 'thuis horen', zit er af een toe een onbekende bij die het fietspad neemt en op het laatst pas het bos induikt. Je kunt die segmenten het beste negeren. (Of als gevaarlijk markeren kan ook.) En segment Boefjes kijk ik niet eens meer naar, ik sta in de meeste segmenten op Wechelerveld wel top 10, boefjes sta ik 65ste ofzo, haha. Neem dan het Crossbaansegment, die stopt op tijd :-)

Ik vergelijk zelf ook wel eens met iPhone en Garmin, zit soms wel een paar seconden verschil tussen ja...vooral de kortere segmenten.

Het is verder ieder zijn goed recht om te kiezen of hij/zei over het fietspad rijd hoor, ik zou het zonde vinden van die mooie singletrack! Maar neem segmenten waar het kan niet serieus, of beter nog, neem Strava niet zo serieus. Toch?

Voeg me maar toe trouwens, altijd leuk om lokale fietsers te volgen: http://www.strava.com/athletes/792999" onclick="window.open(this.href);return false;
Een fiets is niet niets.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik vind het ook leuker om de langere segmenten te pakken, laatst een segment gemaakt vanaf Oerdijk > rood > einde groen +/- 50 km. Ik heb dan natuurlijk ook de KOM, ben namelijk de enige die hem gereden heeft. Ik had verwacht dat meer mensen dat stuk zouden rijden, maar het hangt er vanaf waar je start.

Het serieus nemen van Strava is er wel af, het is wel een leuke toevoeging.
Ik had je al een paar maanden geleden al toegevoegd ;-) http://www.strava.com/athletes/2076940" onclick="window.open(this.href);return false;
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Eergister gezien dat het nieuwe stukje single-track in de Zoogenbrink al in gebruik was genomen. Is wel een klein, maar fijn stukje met miniheuveltjes en kombochtjes.
Gebruikersavatar
Hein1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 7 augustus 2009, 16:46
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper comp 29er 2013

Starcruiser schreef:Eergister gezien dat het nieuwe stukje single-track in de Zoogenbrink al in gebruik was genomen. Is wel een klein, maar fijn stukje met miniheuveltjes en kombochtjes.
Die grote heuvel (bij groen) is óók leuk,als er een flinke regenbui komt sta je tot aan het zadel in de blubber :lol:
You don't like my tattoos?
At least I can cover them up.

Your face on the other hand...


Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

En nu is dat stukje inderdaad afgesloten omdat er 2 gigaplassen staan waar je niet omheen kan.

Overigens was gisteren de groene route gisteren prima: alle omgewaaide bomen waren weggezaagd.
In tegenstelling tot de rode route waar je elke paar honderd meter moet stoppen voor een omgewaaide boom.
Plaats reactie