Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Groen vorige week nog gereden, maar kon daar weinig schade ontdekken. Had meer last vd regen en modder ;-)
Het ligt altijd aan de banden!
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

Forau schreef:Hoe erg is de schade eigenlijk? Ik heb er nu veel mensen over gehoord, maar niemand is er geweest. Zelf ik heb de route nog niet gefietst sindsdien.
Van het weekend de rode route gereden. Duidelijk zichtbaar is er herstel en onderhoud uitgevoerd, waardoor de route er weer prima bijligt. Wel blijft de Oostermaat een paar probleemplekken geven, maar die zijn er al jaren zodra het gaat regenen in de herfst.
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

con66 schreef:
Van het weekend de rode route gereden. Duidelijk zichtbaar is er herstel en onderhoud uitgevoerd, waardoor de route er weer prima bijligt. Wel blijft de Oostermaat een paar probleemplekken geven, maar die zijn er al jaren zodra het gaat regenen in de herfst.
Blijkbaar had ik dit eerder moeten zeggen want de natte plekken in de Oostermaat zijn nu grotendeels aangepakt. Mijn complimenten en waardering voor de onderhoudsploeg.
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Dinsdag heb ik op de rode route (gedeelte achter het mobilisatiecomplex) ongeveer 15 bomen geruimd en weggezaagd, die over het pad lagen. Eén hele dikke kon ik niet aan, maar ik heb een sluippaadje rechts naast die joekel gezaagd, zodat je er al dan niet te voet langs kan.
Voor de overige kleine rommel had ik tijd tekort, maar ik hoop dat over een weekje of 2 ook op te ruimen.
Hopelijk is de route tegen die tijd ook weer een beetje opgedroogd.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Vandaag zag ik dat er een flink stuk bijgekomen is op de rode route.
Achter het mobilisatiecomplex is de moeilijke technische lus vervallen en een helemaal nieuwe is er voor in de plaats gekomen. Er zitten aardig wat snelle kombochten in en nog een klein wasbord met vijf miniheuveltjes.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Leeft dit forum nog?
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Ja hoor.. maar denk dat de meesten die daar rijden op deze groep op faceboek zitten:
https://www.facebook.com/groups/mtbdeventer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Heb geen facebook helaas. :D
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik ook niet.
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Dus nieuw stuk op de rode route?
iemand hier meer nieuws over?
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Reigner schreef: wo 6 november 2019, 23:57 Dus nieuw stuk op de rode route?
iemand hier meer nieuws over?
Ik rijd deze route regelmatig maar ik dacht dat de route "Lettele" heette?
Sinds wanneer zou deze zijn gewijzigd?

Edit: Ik rijd de route regelmatig met een vriend omdat hij het een leuke route vind, maar het is niet mijn ding. Veel verhard, veel heel kort draaien tussen de bomen, lange segmenten met alleen maar wortels en dus helemaal geen flow. Dan geef ik absoluut de voorkeur aan "Diepenveen".
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Mad Wally schreef: do 7 november 2019, 09:18
Reigner schreef: wo 6 november 2019, 23:57 Dus nieuw stuk op de rode route?
iemand hier meer nieuws over?
Ik rijd deze route regelmatig maar ik dacht dat de route "Lettele" heette?
Sinds wanneer zou deze zijn gewijzigd?

Edit: Ik rijd de route regelmatig met een vriend omdat hij het een leuke route vind, maar het is niet mijn ding. Veel verhard, veel heel kort draaien tussen de bomen, lange segmenten met alleen maar wortels en dus helemaal geen flow. Dan geef ik absoluut de voorkeur aan "Diepenveen".

Overal nieuwe stukje route bij het ziekenhuis en colmschate.
Maar kan nergens iets officieels vinden
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

Volgens mij word er hard gewerkt aan de routes rondom Deventer,

Oostermaat
Hier is een heel nieuw stuk in ontwikkeling met mooie nieuwe uitdagingen, Oostermaat 2.2 :-D
Ik verwacht dat die binnenkort wordt opgenomen in de officiele routes.

Heeten
Op een tweetal plaatsen zijn hier nieuwe singletrack-parkoersen aan toegevoegd, mooi draai- en keer-werk

IJsselland/Diepenveen
Deze route is de afgelopen jaren regelmatig aangevuld met mooie nieuwe singletracks.
De technische uitdaging (vooral het beter bochtenwerk) is daarmee vergroot en het deel bij Buitenplaats Rande blijft een prachtige uitdaging.

Ik heb er afgelopen weken met plezier een filmpje over gemaakt wat ik graag deel:
https://youtu.be/B6iRiQ68be8

Veel waardering voor de actieve vrijwilligers die deze routes onderhouden en verbeteren :-q
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Nieuwe lus Oostermaat is bijna volledig uitgepijld, gaat nu over industriegebied en door een woonwijk. Je kan hem vinden tegenover het Deventer Ziekenhuis, link naast de voetbal (Davo).
Er is ook een koppeling gemaakt met Gorssel-zuid (oude Graafschaproute).
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Mad Wally schreef: do 7 november 2019, 09:18
Reigner schreef: wo 6 november 2019, 23:57 Dus nieuw stuk op de rode route?
iemand hier meer nieuws over?
Ik rijd deze route regelmatig maar ik dacht dat de route "Lettele" heette?
Sinds wanneer zou deze zijn gewijzigd?

Edit: Ik rijd de route regelmatig met een vriend omdat hij het een leuke route vind, maar het is niet mijn ding. Veel verhard, veel heel kort draaien tussen de bomen, lange segmenten met alleen maar wortels en dus helemaal geen flow. Dan geef ik absoluut de voorkeur aan "Diepenveen".
Volgensmij zijn het voornamelijk de locals (ik dus :bier:) die de route zo noemen, maar is het 'officieel' altijd de Oostenmaet route, of de route van Deventer geweest.

De singletrack achter de legerbasis, het stuk met die vele bochten en een paar meter aan wortels, is inderdaad niet het meest gladde, rechte paadje. Maar daarvoor is het ook een mountainbike pad toch? :~

Zie die bochten en wortels als een uitdaging! Ja het is wat minder flowy dan de rest van de strakke zandpaadjes in de buurt, maar met de juiste bochten-techniek is er een prima flow in te vinden hoor! En ook die wortels, naar mijn mening juist een mooi stuk, omdat daar je lijn-keuze wat op de proef gesteld wordt. De uitdaging daar is dan ook juist om door middel van de juiste lijn the vinden, er zo gemakkelijk mogelijk overheen te komen, toch?
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Plaats reactie