Welke route is dit?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gast7543
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 februari 2024, 20:25

Hallo,

Langs het Overijsselse kanaal regio Raalte, kom ik deze route stickers tegen. 'ZiG-route'

Afbeelding

Wie kan mij vertellen welke route dit is? Heb al met Google lens gezocht, maar dat maakt het alleen maar moelijker :~
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Dat is een sticker van 'De zigeuner reizen', een Vlaamse reisorganisatie. Ik heb dezelfde vraag hier ook al eens gesteld. De zoekfunctie hier op het forum werkt niet echt mee, anders had ik je een link van het betreffende topic gestuurd.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Thx Johnny!
Altijd al afgevraagd, kwam die stickers door het hele land tegen

Dankzij jouw hint gevonden:
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20191112_04712732
280.000 stickers

“Vaak zijn we de eerste op die route, en dus komt het erop aan om de richting goed aan te geven. Daarom plakken we stickers, als wegwijzertjes. Intussen zijn dat er zowat 280.000 geworden, over heel Europa. Ze zijn gemaakt om minstens tien jaar te blijven hangen. En als iemand ze verwijdert, kunnen ze niet opnieuw geplakt worden. We willen voorkomen dat iemand onze fietsers verkeerd stuurt.”

“Een keer je die stickers kent, dan zie je ze overal hangen.
Laatst gewijzigd door openkaart op di 20 februari 2024, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik dacht ook dat het iets lokaals was omdat ze op de Posbank ook hangen (nou ja, af en toe een verdwaalde sticker heb ik het idee) maar vervolgens kwam ik ze in Parijs en Monschau ook tegen. Ik dacht toen dat het een EU route was oid, maar hier is nog meer info:
https://www.dezigeuner.be/documents/FIETS_2016.pdf

ik vind 't wel apart, zomaar stickers plakken en er vanuit gaan dat je daarmee een route aangeeft. Beetje naïef
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Da's natuurlijk allemaal afhankelijk van je verwachtingspatroon...
... en da's in Belgie niet bijzonder hoog waar het op bewegwijzering aankomt :winkie:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gast7543
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 februari 2024, 20:25

Johnny Hoogmoed schreef: di 20 februari 2024, 00:10 Dat is een sticker van 'De zigeuner reizen', een Vlaamse reisorganisatie. Ik heb dezelfde vraag hier ook al eens gesteld. De zoekfunctie hier op het forum werkt niet echt mee, anders had ik je een link van het betreffende topic gestuurd.

Dankjewel :-q
Plaats reactie