Staphorst

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
thunderbaby
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 4 december 2007, 13:11
Mijn mountainbike: giant ATX 850 (met XTC 2 Frame)

waar kan je in Hattem goed biken dan :D(k werk der wel bij gaperslanden /veltkamp maar zie de rest niet )

en crazy al je 4 jaar al niet in meppel bent geweest ken je een stuk niet meer terug :o :o woon der zelf namelijk :-q :o
ATBikey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 10 november 2007, 09:40

Als je de volgende keer weer naar huis gaat, ga dan eens bij de carpoolplaats kijken. Daar is volgens mij een info bord met de atb route in Hattem. Je kunt hier de route wel oppakken. Kun je eventueel nog combineren met de Heerde route.
Zand schuurt de maag.
The_Duke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 13:08
Mijn mountainbike: Olympia Bull
Contacteer:

CrazyCarrot schreef:
Xefidox schreef:KOm gewoon in Zuid Limburg fietsen is altijd beter als je in Nederland wilt blijven :D
Als we dan toch zo lang in de auto moet zitten, scheur ik Limburg liever voorbij en stop ik in de ardennen! :tong
Amen :-q
Xefidox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 311
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 16:54
Mijn mountainbike: BH team bike
Contacteer:

CrazyCarrot schreef:
Xefidox schreef:KOm gewoon in Zuid Limburg fietsen is altijd beter als je in Nederland wilt blijven :D
Als we dan toch zo lang in de auto moet zitten, scheur ik Limburg liever voorbij en stop ik in de ardennen! :tong
ja dat klopt maar er staat toch bij als in je nederland wilt blijven!!
Ik ga ook liever naar de ardennen.
maarja daar gaat het topic niet over :-q
mtb biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1751
Lid geworden op: do 5 juli 2007, 10:02
Mijn mountainbike: Giant xtc advanced SL custom/weg: Giant TCR carbon 2011

ik heb de route ook wel vaak gereden.
ik vind het een saai rondje maar je kunt je snelheid wel goed trainen met al die lange paden :tong
wat mij tijd is weet ik zo niet zou ik eens meten.
als je dan toch in de buurt bent ga dan naar zuidwolde 35 km 2 routes achter elkaar.

yannick
gang is alles, remmen is angst
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Kick

Vanmorgen het rondje Staphorst weer eens gereden.Zoals al vaker geschreven geen bijzonder uitdagende route,en eigenlijk alleen goed om lekker uptempo te rijden. Vorig jaar,na ca.twee maanden oefening,een tijd geklokt van 35.40.Toen gelijk als doel voor dit jaar een tijd binnen 35 min. gesteld.Vandaag eindelijk gelukt;34.05. Het heeft lang geduurd,maar ik ben d'r best blij mee :tong
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

Da's ook een mooie tijd. Ik rijd zelf nog je ouwe tijd (35.40), maar fijn om te weten dat binnen de 35 minuten haalbaar is. heb ik weer wat om me op stuk te bijten.

Qua uitdaging is dat dan ook het enige wat me nog naar Staphorst doet fietsen van uit Meppel. Ga toch liever naar Havelte.
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
Jaap75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 7 juni 2010, 15:17
Mijn mountainbike: BE-ONE Beijing, Giant NRS Carbon

edkars schreef:Kick

Vanmorgen het rondje Staphorst weer eens gereden.Zoals al vaker geschreven geen bijzonder uitdagende route,en eigenlijk alleen goed om lekker uptempo te rijden. Vorig jaar,na ca.twee maanden oefening,een tijd geklokt van 35.40.Toen gelijk als doel voor dit jaar een tijd binnen 35 min. gesteld.Vandaag eindelijk gelukt;34.05. Het heeft lang geduurd,maar ik ben d'r best blij mee :tong
Ik ben sinds kort gebonnen met mtb-en en kijk nu even naar vergelijkingstijden. Vraag me alleen af of jouw 34.05 om een rondje gaat of doe je ook de extra lus naar de officiele start finish. Mijn beste tijd is nu 34:26
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Jaap75 schreef:. Mijn beste tijd is nu 34:26
Dan ben je nu al sneller dan ik was Jaap :-q .Mijn tijd was allen het rondje;dus zonder het stukkie van en naar de parkeerplaats bij de Zwarte Dennen.Ik hoorde onlangs iets over iemand die het 30.30 zou hebben gedaan :o Heb je iets om je op te richten :tong
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
jaccoooo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 november 2009, 14:23
Mijn mountainbike: Cannondale trail sl 29er 1

kan nog gekker,2 rondjes binnen het uur, heb ik ook van horen zeggen was wel een kerel die ook wedstrijden fietst,mijn snelste tijd was vorig jaar 35 min.gevolgd door een rondje 37 dus 2 rondjes in 1 u 12 min.

een beetje geoefend biker doet het in 33/34 min.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Zo! Deze oudere jongere heeft zichzelf zojuist danig verrast.Ik heb,geheel onverwacht,mijn P.R. op dit rondje op 32.39 gezet. Het is verder niet belangrijk, maar ik wou het toch even kwijt :winkie:
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Brujeria
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: di 10 april 2012, 22:15
Mijn mountainbike: XTrail Save 5.0 29er

Een kennis van me heeft afgelopen zaterdag (19-10) een fietscomputer op de route gevonden.

PB me voor meer info mocht je de jouwe verloren zijn.
Zolang je nog kunt zeggen dat je niet meer kunt, kan je nog een héél eind!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Dit topic over mijn lokale rondje maar eens afstoffen. Na een lange en moeizame aanloop wordt de route eens flink aangepakt. Stukje van de site van de lokale club:

De WTC Staphorst-Rouveen heeft in overleg met Staatsbosbeheer de Mountainbike route in het Staatsbos overgenomen. Vele vrijwilligers zijn er druk mee bezig. Volgens de 'kenners' wordt het een fantastische MTB route. Een tipje van de sluier.....

De mountainbike route wordt afwisselend. Soms een technisch, uitdagend parcours met singletracks en kombochten door bossen, heide en over zandheuvels. En soms even recht op zitten en genieten van het afwisselende, charmante landschap; met bossen, vennen, sloten, weilanden en akkers.

Bedoeld wordt dat een flink deel van de rechte brede paden vervangen wordt door slingerende singletracks. Een is al opgenomen in de route, een paar andere heb ik al gereden. De eerste indruk is goed!
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

edkars schreef:Dit topic over mijn lokale rondje maar eens afstoffen. Na een lange en moeizame aanloop wordt de route eens flink aangepakt. Stukje van de site van de lokale club:

De WTC Staphorst-Rouveen heeft in overleg met Staatsbosbeheer de Mountainbike route in het Staatsbos overgenomen. Vele vrijwilligers zijn er druk mee bezig. Volgens de 'kenners' wordt het een fantastische MTB route. Een tipje van de sluier.....

De mountainbike route wordt afwisselend. Soms een technisch, uitdagend parcours met singletracks en kombochten door bossen, heide en over zandheuvels. En soms even recht op zitten en genieten van het afwisselende, charmante landschap; met bossen, vennen, sloten, weilanden en akkers.

Bedoeld wordt dat een flink deel van de rechte brede paden vervangen wordt door slingerende singletracks. Een is al opgenomen in de route, een paar andere heb ik al gereden. De eerste indruk is goed!
Kijk, dat is goed nieuws. Eindelijk wordt ie aangepakt. Die nieuwe singletrack die erin zit is in ieder geval al leuk, nu hopen op nog meer van dat werk zodat al die ellenlange brede rechte paden worden vermeden. Ik ken dit bos uit mijn hoofd en er zijn voldoende singletracks te vinden!
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

De nieuwe singletrack moet nog wel ff wat ingereden worden.. voor 14 dagen terug was dat best oppassen geblazen als je er wat tempo in houd
Plaats reactie