Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Zaterdag deze route gedaan.. het was een en al ijs en modder, niet zo gek natuurlijk. Heb ook het technische gedeelte genomen maar veel dingen overgeslagen i.v.m. gladheid. Er zitten wel een aantal objecten in waarvan ik denk hmmm..... Bijvoorbeeld redelijk aan het begin een bultje omhoog met de drop erachter.
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Zaterdag heb ik hem ook 3 keer gedaan. 1 keer over het technische. Er was nog veel ijs en het was super nat. Maar het blijft een super route.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Hoe is het momenteel op de Lemelerberg, beetje te doen of te nat ?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Zondag dikke racebaan.
Afgelopen nacht dikke regen. Vandaag veel wind (= snel droog) en vanavond veel regen.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Afgelopen weekend weer eens paar rondje gefietst in Lemele. Wou mijn conditie eens testen tov andere jaren. Rondje Lemele is daarbij een goede graadmeter omdat het een van de weinig rondjes is die nog redelijk intact is gebleven door de jaren. Rond de 33 minuten gefietst, moet straks na de zomer nog wel wat sneller kunnen.

Wat betreft de route. Goed om te zien dat het stuk rondom het parkje bij de ommerweg op de schop is gegaan. Deze lag er bij regenval altijd slecht bij, nu compleet vlak getrokken, waardoor er geen pad is. Deze ontstaan vanzelf wel.

Technische rondje is een leuke nieuwe toevoeging, vooral de rockgarden is prachtig. De dropoff, skinny en ingang van het technische rondje snap ik alleen niet. Wat betreft de ingang is de bocht lastig te maken als je vanaf de route komt, het is gelijk haaks om en vervolgens liggen er grote stenen. Hier kan je zonder snelheid lastig tot niet over heen komen. Nu moet ik hier afstappen, kan wellicht ook aan mijn techniek liggen. Hoe ervaren jullie dit? De dropoff is het volgende obstakel wat je tegenkomt wat mijn inziens niet te nemen is. Je komt met niet veel snelheid aan vervolgens moet je haaks om naar links en ziet er een behoorlijke drop. Omdat je moet sturen, klimmen en snelheid moet houden heb je geen tijd om achter je zadel te hangen. Het is daar al moeilijk genoeg om boven op de dropoff te komen. De skinny durf ik ook nog niet te pakken, door gebrek aan snelheid in de klim.

Hoe ervaren jullie deze stukken? De dropoff in de klim kon beter gewisseld worden met de dropoff in de afdaling.
Laatst overigens de oude afdaling nog eens gefietst al worden de planten steeds groter, dus het is bijna niet meer te doen.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Een keer gereden, daarna niet meer.
IMHO zonde van de moeite.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

poiuytr schreef:Wat betreft de ingang is de bocht lastig te maken als je vanaf de route komt, het is gelijk haaks om en vervolgens liggen er grote stenen.
Belachelijk ruim draaien op het pad zelf, zodat je er enigszins recht voor komt en nog iets van een omwenteling te maken dan valt er wel tegenop te komen... Echt in een vloeiend is het niet, dat wil ik gelijk toegeven...
poiuytr schreef:De dropoff is het volgende obstakel wat je tegenkomt wat mijn inziens niet tae nemen is.
Dat is die boomstronk waar je vanaf kunt rijden direct na de ingang? Tja, er valt overheen te rijden maar daar is het meeste dan wel mee gezegd.

De drop-off* in de afdaling is de "drop-off" met ~2 treden erachter? Die vind ik daar nog wel aardig liggen, kun je gewoon afrollen of springen en kijken hoeveel treden je kunt overslaan (alle moet mogelijk zijn)...

* Kun je het een drop off noemen wanneer je er vanaf kunt rolllen?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Vind het technische gedeelte ook soms wat ondoordacht. Idd die drop aan het begin is 3x niks. Nu ben ik technisch ook niet heel begaafd maar denk voor de meesten niet.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Drop off in het begin: mee eens, soort trial-obstakel (met i-a dus). Niet te rijden.
Stuk boomstam: lastig doordat je klimmetje hebt gehad en dus weinig snelheid. Wel een hele goede balansoefening :)
Vanaf de afdaling: da's wel leuk incluief rockgarden.

Als ik 2 rondes fiet, doe ik 1x dit lusje.
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Het rondje is inderdaad niet heel logisch, dit kun je al zien aan het feit dat bij een aantal 'obstakels' het hoofdspoor er inmiddels omheen loopt. Ik kan zelf wel alle obstakels rijden maar het was leuker geweest als je een drop-off in de afdaling hebt in plaats van in de klim. De rockgarden is wel goed gelukt. De route is verder altijd wel leuk om te rijden, toch de enige route hier in de omgeving waar je een beetje kunt klimmen en het ligt er vaak goed bij. Ik zou zelf echter als je dan toch technische uitdaging in de route wilt krijgen bij een aantal afdalingen een technische A-line maken en dan het bestaande pad als B-line gebruiken voor diegene die het nog spannend vinden. Maar ach, de beste stuurlui staan weer eens aan wal en we leven in Nederland waar het nogal een probleem is mocht er iemand gewond raken :-{ Ik ben in ieder geval blij dat er aandacht aan de route wordt besteed :-q
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Dat met die 2 lijnen kwam ik tegen van de week in lemele.. niet aangegeven maar er liep een smaller pad in de afdaling naast de brede.
Die smalle is leuker daar zitten wat bultjes in en geeft je zo wat airtime. Ook lekker tricky tussen 2 bomen door. Wat best een mindfuck is op snelheid,
Niet remmen maar doorgaan om zo de kom erna lekker aan te kunnen snijden.
De route lag er snel en goed droog bij. Diverse pr's gereden
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

niels.o schreef:Dat met die 2 lijnen kwam ik tegen van de week in lemele.. niet aangegeven maar er liep een smaller pad in de afdaling naast de brede.
Die smalle is leuker daar zitten wat bultjes in en geeft je zo wat airtime. Ook lekker tricky tussen 2 bomen door. Wat best een mindfuck is op snelheid,
Niet remmen maar doorgaan om zo de kom erna lekker aan te kunnen snijden.
De route lag er snel en goed droog bij. Diverse pr's gereden
Op welke afdaling doel jij, of het is nieuw, of ik ben blind....

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Die waar het bordje gevaarlijke afdaling bij staat..
Trouwens het kan zijn dat het al langer zo is.. De laatste x dat ik er was. Was met de wintermarathon van boom bouw
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Dat is volgens mij die na de waterwinning, volgens mij heb je het in mijn ogen het oude pad gekozen, deze is wat uitdagender, ik rijd dat eigenlijk ook altijd.
Alleen de massa die er rijdt, rijdt liever geen mtb en snijdt daarom stukken af :~ en dan krijg je zo'n situatie, ik vind het prachtig.... wordt het uitdagender stuk minder snel plat gereden :lol:

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

All4Fun schreef:Dat is volgens mij die na de waterwinning, volgens mij heb je het in mijn ogen het oude pad gekozen, deze is wat uitdagender, ik rijd dat eigenlijk ook altijd.
Alleen de massa die er rijdt, rijdt liever geen mtb en snijdt daarom stukken af :~ en dan krijg je zo'n situatie, ik vind het prachtig.... wordt het uitdagender stuk minder snel plat gereden :lol:

Groet'n

Haha dat zal het dan zijn. Want het kwam me op 1 of andere manier wel bekend voor :-q
Plaats reactie