Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Is inderdaad dat lusje in dat stuk gekapt bos. Als het bedoeld is als het kunnen oefenen van een hele korte en hele steile passage in de bergen, dan is ie meer dan geslaagd. Maar als het een echte drop moet zijn, dan niet. Eraf springen kan niet (geen snelheid, te hoog, neerklappen op de afloop die alweer omhoog loopt). Geldt ook voor sommige andere ttf's daar. Het idee is goed, de uitwerking mag nog verbeterd worden (die 2 North shore stukjes bijvoorbeeld, het hout is ingesneden, maar daardoor nog erg glad, kippengaas was een betere optie geweest). De rockgarden is wel geslaagd in mijn ogen.
Kortom, een in potentie een leuk stukje, maar behoeft nog veel perfectionering.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

En ik kan weer een nieuwe toevoegen aan het rijtje "het bevindt zich op een mtb-route en hoort er niet thuis". Op de "gevaarlijke" afdaling (volgens het bordje, voor de gemiddelde mtber niet) van de route Lemelerberg, was een vrouw gevallen met haar scootmobiel. Ja, scootmobiel. De ambulance was onderweg, want overeind komen lukte niet (met 1 geamputeerd been).
Wat doet iemand met een scootmobiel op een mtb-route, en dan ook nog in een afdaling? Of is er een nieuwe sport waar ik het bestaan nog niet van kende (met de vergrijzing is dit wel een sport met potentie!!)??

ps: Ik hoop wel dat ze oké was...
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

drpaul schreef:En ik kan weer een nieuwe toevoegen aan het rijtje "het bevindt zich op een mtb-route en hoort er niet thuis". Op de "gevaarlijke" afdaling (volgens het bordje, voor de gemiddelde mtber niet) van de route Lemelerberg, was een vrouw gevallen met haar scootmobiel. Ja, scootmobiel. De ambulance was onderweg, want overeind komen lukte niet (met 1 geamputeerd been).
Wat doet iemand met een scootmobiel op een mtb-route, en dan ook nog in een afdaling? Of is er een nieuwe sport waar ik het bestaan nog niet van kende (met de vergrijzing is dit wel een sport met potentie!!)??

ps: Ik hoop wel dat ze oké was...
Dat was wel bizar ja... Hoe ze daar terecht is gekomen. :-? Hulde voor de mensen die de ambulance hebben geregeld en bij haar zijn gebleven, dat duurde vrij lang (ze lag er denk ik nog niet zo lang toe ik langs kwam en een ronde later lag ze er nog).

Het was voor mij de eerste keer vandaag op deze route. Ik heb me vier rondjes prima vermaakt. :-q
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

4 rondjes.. dude, RESPECT :-q
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Morsbiker schreef:4 rondjes.. dude, RESPECT :-q
4x 13km is vrij gangbaar wbt afstand hoor. Een gemiddelde toertocht is dat ook
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

drpaul schreef:En ik kan weer een nieuwe toevoegen aan het rijtje "het bevindt zich op een mtb-route en hoort er niet thuis". Op de "gevaarlijke" afdaling (volgens het bordje, voor de gemiddelde mtber niet) van de route Lemelerberg, was een vrouw gevallen met haar scootmobiel. Ja, scootmobiel. De ambulance was onderweg, want overeind komen lukte niet (met 1 geamputeerd been).
Wat doet iemand met een scootmobiel op een mtb-route, en dan ook nog in een afdaling? Of is er een nieuwe sport waar ik het bestaan nog niet van kende (met de vergrijzing is dit wel een sport met potentie!!)??

ps: Ik hoop wel dat ze oké was...
:o :lol: (leedvermaak)
edwinraalte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 januari 2015, 22:19

niels.o ik zie aan jouw reactie dat je het rondje nog nooit hebt gefietst
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

edwinraalte schreef:niels.o ik zie aan jouw reactie dat je het rondje nog nooit hebt gefietst
4 rondjes is inderdaad geen probleem. En ik fiets de route regelmatig.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

edwinraalte schreef:niels.o ik zie aan jouw reactie dat je het rondje nog nooit hebt gefietst
Nee nog nooit :-q :winkie: doe de rode van appelscha maar 4x die is maar 4.4km

Ik ben onderhand wat gewend en die 4x rond lukt prima
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

_Erik_ schreef:
edwinraalte schreef:niels.o ik zie aan jouw reactie dat je het rondje nog nooit hebt gefietst
4 rondjes is inderdaad geen probleem. En ik fiets de route regelmatig.
Hulde :tong , ik pers er met moeite 3 rondjes uit... m'n maten (de meeste dan ) houden er na 2 al mee op :winkie:
Tis vooral de klim op het einde die zure beentjes bezorgt..
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Ach, het is maar net met welke intensiteit je rijdt. Van de zomer 3 rondjes met hartslag 125 a 130, dan zijn de klimmetjes best lastig (om je in te houden) Het is dat het donker werd maar met deze intensiteit hadden er nog wel 3 bijgekund.
Laatst gewijzigd door Opperhoofd op ma 28 december 2015, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Opperhoofd schreef:Ach, het is maar net met welke intensiteit je rijdt.
Dat dus.. niet alles geven in ronde 1
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Vandaag na zondag en vandaag een rondje Rijssen even doorgereden naar Lemele gezien de top 10 notering van de route. Helaas viel de route ons wel wat tegen (in vergelijking met Rijssen en Horst) als top 10 route. Vrij veel brede paden. Waarschijnlijk door natheid in het verleden soms afkortingen/2-3 sporen. Stukken fietspad en veel rechte paden. Snelheid houden was lokaal lastig door veel aardige wortels die boven het maaiveld liggen. We miste de mooie flowende/bochtige singeltracks. Het is een erg mooi gebied met hoogteverschillen waar naar ons idee heel wat meer uit te halen is.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

RalfHorst schreef:Snelheid houden was lokaal lastig door veel aardige wortels die boven het maaiveld liggen.
Er lagen er vroeger nog meer (inclusief in afdalingen en offcamber in bochten), die zijn helaas verdwenen... :((
RalfHorst schreef:Het is een erg mooi gebied met hoogteverschillen waar naar ons idee heel wat meer uit te halen is.
Er zijn inderdaad nog wat stukken met nog veel meer wortels te vinden... :-D
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Inderdaad, het is zonde als de massa de mooiste stukken kapot rijdt... ☺

Bochtige stukken zijn rechter geworden omdat men afsnijdt, zo vormt zich een nieuw pad.
Strava helpt er niet bij.
Plaats reactie