Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

mark m schreef:Wat is er precies na het bordje aangelegd dan? Is het echt zo spectaculair?
Er ligt een "technisch rondje", met o.a. een drop off (nou ja, een diepe kuil) een skinny, een rock garden en nog wat obstakels. Net zo spectaculair als de oude afdaling gevaarlijk was.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

Wat wel weer een aardige uitdaging is is om de rock garden tegen de route in te doen.
Technische stuk bied volgens mij sowieso meer uitdaging dan de zondagochtendrijder aan toe is, iedereen die ik mee heb hapert al bij de drop/roll, skinnies zijn altijd interessant maar niet voor de zondacochtend clipless brigade, en ik moest zelf ook even hard nadenken over die skinnie die ophoudt op de boomstam met een dropje naar beneden.
Daarom ook harstikke goed dat ie als extr lusje naast de route ligt.
Lemelerberg is sowieso prachtig voorbeeld van hoe mooi het wordt met erosie en niet teveel harken als een route goed is aangelegd, ik ga er altijd speciaal heen na een grote stortbui omdat je daar dan nog wel kunt rijden en er dan interessante erosiegeulen zijn
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Hoe ligt de route erbij op dit moment? Net zo'n drama als Hellendoorn, of valt het mee?
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik zal hem zelf maar even beantwoorden. De route ligt er prima bij, vooral door de regen van gisteren. Die was ook daar wel even nodig begreep ik van een mede fietser.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Ik heb de route vorige week gereden omdat ik in de buurt op de camping stond, wat een leuke route. :-q Lekker steile stukken en prima afdalingen.

Het technische rondje was voor mij nog even te veel. :D

Voor mij was het een behoorlijke uitdaging in combinatie met de route van Ommen. Deze liep vlak langs de camping en was als verbinding prima te doen. Verder wel de saaiste route in de omgeving.


Wel behoorlijk moeten doortrappen omdat ik met wat snellere mannen van de camping mee was. Kost wat extra energie :-D
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik heb de route afgelopen week een keer of 3-4 dagen gereden. Het lag er prima bij allemaal. Dat technische rondje was voor mij de kers op de appelmoes. Cool! Heb, niet in 1x dat moet gezegd, alles erin 'gecleared'. Met de starre Fatbike welteverstaan :D
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Gisteren weer eens gefietst. Blijft erg mooi en optimaal gebruik gemaakt van de hoogteverschillen. Misschien nog wat meer lussen over de ‘berg’ om de route wat langer te maken. Voor Noord-Nederland in ieder geval leuk om wat hoogtemeters te maken. Gaan we weer vaker heen.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Afbeelding

Er is wéér een draad gespannen over de mountainbike route.
De draad was gespannen aan de noordzijde van de route (nabij de Nieuwe Brug)
Het advies is alert te zijn! Als je iets verdachts hebt gezien meldt dit dan direct bij de politie in Ommen
Tel: 0900-8844
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

https://www.destentor.nl/ommen/dradensp ... ~ab8b4395/
"Landschap Overijssel heeft nadat donderdag een moedwillig strak gespannen nylondraad over een mountainbikeroute werd aangetroffen, een deel van het traject op de Lemelerberg afgesloten. Ook zijn er waarschuwingsborden en goed zichtbare rood-witte linten gehangen."
Nu kunnen ze het aan een sensantiezoeker toeschrijven, maar volgens mij kun je net zo goed concluderen dat dit "oogmerk [heeft] om de bevolking of een deel van de bevolking van een land vrees aan te jagen, dan wel een overheid [...] te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden".

Of de boel sluiten dan het goede signaal is? Je bent dan immers gewoon aan het toegeven aan terreur!
(het stuk tussen "aanhallingstekens" komt namelijk letterlijk uit de definitie van)

Is dat ik niet in de buurt ben dit weekend anders zou ik je uitnodigen om gezellig een rondje te gaan maken, met 2x het afgesloten stuk!
(maar de Strava PRs voor een andere keer laten)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Gisteren wel geweest. Route was op veel plaatsen best mul, en gecombineerd met steentjes daardoor best glad in de bochten. Was dus redelijk op reserves de bochten door. Maar wel lekker gefietst!
Heb me het eerste rondje netjes aan de omleiding gehouden, maar bij ronde 2 kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen. Als vanzelfsprekend was er niets aan de hand. Ik denk dan ook niet dat men er ook maar iets bij wint om dat lusje af te sluiten. Dan gaat zo'n malloot denken dat hij/zij/het hierdoor van de mtb-route af kan komen, en meer draden plaatsen op meerdere plekken.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

cheeta schreef: za 13 oktober 2018, 08:26
https://www.destentor.nl/ommen/dradensp ... ~ab8b4395/
"Landschap Overijssel heeft nadat donderdag een moedwillig strak gespannen nylondraad over een mountainbikeroute werd aangetroffen, een deel van het traject op de Lemelerberg afgesloten. Ook zijn er waarschuwingsborden en goed zichtbare rood-witte linten gehangen."
Nu kunnen ze het aan een sensantiezoeker toeschrijven, maar volgens mij kun je net zo goed concluderen dat dit "oogmerk [heeft] om de bevolking of een deel van de bevolking van een land vrees aan te jagen, dan wel een overheid [...] te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden".

Of de boel sluiten dan het goede signaal is? Je bent dan immers gewoon aan het toegeven aan terreur!
(het stuk tussen "aanhallingstekens" komt namelijk letterlijk uit de definitie van)
Ik ben blijkbaar niet de enige die voor het sluiten / afschaffen van de overdaad aan vaste routes is maar dit soort acties vind ik niet kunnen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat snap ik wel, want je hebt hier ook last van als je de route tegen de richting in rijdt. :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

awinkel schreef: di 16 oktober 2018, 14:05 Dat snap ik wel, want je hebt hier ook last van als je de route tegen de richting in rijdt. :winkie:
:D :-q :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Gisterochtend de route gereden, meende al webben te zien in de bomen bij het parkeerterrein, nu dus de gewraakte jeukbultjes op armen en benen. Dus mocht je de route doen houdt er dan rekening mee. Verder viel het me op dat het erg rustig was op de route met dit mooie weer, slecht een handje vol mede bikers tegen gekomen. Of zou dat te maken hebben met het mogelijke rupje :roll:
Plaats reactie