Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Scottmaster schreef:Wat is je rondetijd dan op de Lemelerberg?
Ik reed de laaste keer 36.30 maar ik weet niet hoe ik die tijd moet duiden. Wie biedt? :winkie:
Ik had vandaag 36 min. nodig voor mijn tweede rondje. 21.9 km/p.u. Beetje modder en een paar keer verremd in een bocht, ken het parcour nog niet zo goed. Maar zag wel aan de hartslag dat ik, nu, nog niet veel sneller kan.

Ik zag wel dat veel bikers, het fietspad gebruiken, dat doe ik niet, alles zand.

(In de twee keer dat ik daar nu geweest ben heb ik al drie biker gezien zonder helm, lijkt mij der niet echt een parcour voor)
:-q
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

Met die tijd zou ik me mooi kunnen verbijten bij het uitzicht op jouw achterband, lenf! :-q
Vooralsnog denk ik niet dat ik me hoef te schamen voor die tijd.

Ik ben het met je eens dat je geen fietspad mee moet pikken, daarvoor heb ik geen fat Alberts op mijn fiets.

Bikers die zonder helm rijden nemen zichzelf en de sport niet serieus, volgens mij. Geen enkel parcours leent zich voor rijden zonder helm. Maar goed, je hebt van die gogo's die rijden voor de looks, vóór rijden voor veiligheid. Vroeg of laat ontmoet je vanzelf een boom die níet meegeeft... :-{
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

...na het debakel van het AMK vorige week de route weer aangedaan, eerst even met vrouw en kids lopen en daarna 2x de route gereden, rustig aan als ''observed trails'' om alle blubber te ontwijken, zelfs alle bypasses moeten ''bypassen'' omdat die vol lagen met blubber ('k heb nou eenmaal een hekel aan blubber)... 't ging wel lekker en was met 2x een half uurtje over...
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Hoe ligt de Lemele route erbij? Veel bagger? Hoe is de bewegwijzering? Ik ga hem morgen of overmorgen voor het eerst rijden en ben benieuwd of hij z'n hoger waardering waarmaakt :wink:
Zijn er nog dingen waar ik voor op moet passen daar?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Gezien de regenval van afgelopen weekend en vannacht denk ik dat de het technische hobbelstuk (aan de zijde van Lemele) nog wel flink modderig is. Dat zijn stukken waar het water lang blijft liggen. Als je boven op de berg start krijg je de modder in de eerst paar km. Er is in het begin ook een lastige afdaling (wat is lastig?) en daar is een bordje dat je moet opletten.

Maare, het rondje is iets van 13 km. Dus ik zou zeggen, rij het eerste rondje gewoon verkennend en daarna 3 voluit! :-q
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Ervaring leert dat Lemele vooral na meerdere dagen droog weer fijn is... Volgens mij ben jij (hotbiker) van suiker, las ik onlangs nog op dit forum, dus misschien dat je het best overmorgen kan gaan rijden, staat er waarschijnlijk toch iets minder vocht hier en daar.
Paar plekken zijn gewoon erg lang nat van deze route terwijl het best een racebaan kan zijn bij mooi weer ;)
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

Uncle Knobby schreef:...na het debakel van het AMK vorige week de route weer aangedaan, eerst even met vrouw en kids lopen en daarna 2x de route gereden, rustig aan als ''observed trails'' om alle blubber te ontwijken, zelfs alle bypasses moeten ''bypassen'' omdat die vol lagen met blubber ('k heb nou eenmaal een hekel aan blubber)... 't ging wel lekker en was met 2x een half uurtje over...
Wat betekent bypassen op de Lemelerberg? Alle moeilijke stukken via het asfalt/sintelpad passeren? Dan rijd ik het rondje ook een paar minuten sneller.
Klinkt stoer, twee keer een "half uurtje", maar dat is vet hard. :-q
Wil ik wel even weten hoeveel bagger je wel hebt meegenomen... :-?
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Ok, bedankt voor de info :-q Zal ik zeker even wat mee gaan doen.
Stel de trip wel even een dag of wat uit :wink:
ted
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 837
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 13:09
Mijn mountainbike: RB Xeon 600 (2008) & Giant ATX 880 / Gazelle Skystar FS
Contacteer:

denk dat met bypasses bedoeld word dat er door de naast het normale pad een extra paadje is onstaan, meestal omdat op het pad zelf er een grote plas ligt en/of bende modder of mul zand, en ontstaat omdat sommigen hier niet doorheen willen/durven en dus een weg eromheen zoeken door de heide/bossage/bomen
Weg met die goudschaaltjes ! Live & let live :D
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

Dat lijkt me niet goed voor het terrein! :-?
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

ted schreef:...dus een weg eromheen zoeken door de heide/bossage/bomen
...en groeten van Steven van MF, die zit hier naast me... :-q

...nee, zo erg was het niet, hooguit het randje van de bypass...

...maar al dat gedoe haalt natuurlijk wel de snelheid er uit, en gezien de omstandigheden is een half uur best wel vlot ja...
Scottmaster schreef:Klinkt stoer, twee keer een "half uurtje", maar dat is vet hard.
Scottmaster schreef:Wil ik wel even weten hoeveel bagger je wel hebt meegenomen...
...niet veel natuurlijk, ik heb er immers een hekel aan en met mijn snelheid blijft die modder niet plakken lijkt me...
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Het blijft stoer klinken toch hoor, Uncle Knobby ;)

Wat is trouwens jouw gemeten afstand van de route? En verschilt die wel eens een metertje of honderd, afgerond? Ik zit namelijk een beetje te kloten met mijn teller, ik schijn op meerdere routes iets anders te meten dan wat ik lees op bijvoorbeeld mtbroutes.nl en ook bij de rondetijden hier op het forum. (Ja, ik snap hoe het werkt met de wielomtrek ;) )
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

...tellertjes zijn zo hopeloos ouderwets... ikzelf heb zo'n ding eind jaren 80 al van de fiets gelazerd :bier: heeurluk wat een vrijheid...
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
Scottmaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:56
Mijn mountainbike: Scott Scale 60

pvdh schreef:Het blijft stoer klinken toch hoor, Uncle Knobby ;)

Wat is trouwens jouw gemeten afstand van de route? En verschilt die wel eens een metertje of honderd, afgerond? Ik zit namelijk een beetje te kloten met mijn teller, ik schijn op meerdere routes iets anders te meten dan wat ik lees op bijvoorbeeld mtbroutes.nl en ook bij de rondetijden hier op het forum. (Ja, ik snap hoe het werkt met de wielomtrek ;) )

Dat geldt bijna voor iedereen. Veel aangegeven km op mtbroutes.pl kloppen voor geen meter. Zo werd de route Staphorst aangegeven als 12 km, terwijl die in werkelijkheid 18,5 is. Na een paar meldingen hebben ze dat uiteindelijk veranderd.
Ik heb de teller bij de Lemelerberg ergens rond de 13 staan.
falen is niet het vallen zelf, falen is het niet meer opstaan
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Ik neem toch wel aan dat zo'n GPS hiervoor wel handig is?
Zelf ook al vele jaren geen teller meer op de atb :tong
Plaats reactie