Lage Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
da_chrisz
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 15 september 2004, 18:43
Mijn mountainbike: Stevens S-4 Comp

Na de tijden van Amerongen en door het feit dat ik gisteren aardig voorbij gereden werd ben ik wel eens benieuwd hoe snel de Lage Vuursche route eigenlijk gereden wordt. Nu zal dit een beetje afhankelijk zijn van de conditie van de route en die is nogal wisselend maar goed.

Mijn (ruw) gemeten record staat op 37 min. Maar ik meen me te herinneren dat ik hem met Myrthe een keer in 30 min heb gereden (was wel een erg onbetrouwbare meting). Maar gezien mijn nog niet optimale conditie moet dit zeker beter kunnen.

Dus wat zijn jouw tijden?
Laatst gewijzigd door George op vr 24 april 2009, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd.
MTBen houd je van de straat
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Heb van het voorjaar (geloof ik) een keer geprobeerd 'm zo snel mogelijk te rijden (was wel nog behoorlijk modderig) en kwam op een tijd van een kleine 35 minuten. Dit is echter zonder de aanrijroute vanaf de parkeerplaats heen en terug te rijden.
Als binnenkort m'n conditie weer een beetje op peil is zal ik 't weer eens proberen :-q .

(In dit topic staan trouwens ook al wat tijden)
da_chrisz
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 15 september 2004, 18:43
Mijn mountainbike: Stevens S-4 Comp

Hm, ja 't is even zoekwerk maar idd, er staan wat tijden.
Voor de geinteresseerden:
De meesten zitten zo rond de 27/28-35 minuten. Met een enkele snellere rond de 25 minuten.

Exar reed hem zelfs binnen 25 minuten, twee seconden, maar toch petje af :-q .
MTBen houd je van de straat
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Toen was het wel wat minder modderig dan nu, maar wel veel hobbeliger en het losse zand was toen vrijwel onbereidbaar. Meeste winst pakte ik toen in de laatste 3 km, die lange stukken, daar ging het vrijwel de hele tijd 40+.
Raymannnl
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 4 mei 2006, 18:45
Mijn mountainbike: Trek 4900
Contacteer:

Ik ben een beginner (mnd bezig) en heb de baan twee keer gereden. Tijd was 46 minuten, dus niet om over naar huis te schrijven. Ik heb echter wel een hoop mensen ingehaald die er reden met super profi kleding e.d.
Vond dit wel leuk, omdat dit weer bewijst dat materiaal niet alles is hahaha... Was zelf in mn sportbroekje en mn Trek 4900 bezig.

30-06-06 update inmiddels 38 minuten :-{
Laatst gewijzigd door Raymannnl op vr 30 juni 2006, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee toch, niet weer...
ristidrin
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: di 3 januari 2006, 18:15
Mijn mountainbike: Kenosha Ontario

mijn snelste tijd daar, was vlak voor hemelvaart toen het nog helemaal droog was, blijft tot nog toe steken op 32 minuut rond.
ik wil liefst nog onder de 30, maar ik ben ook pas vanaf januari bezig met mtben....
het is niet de val die vervelend is, het is het neerkomen dat pijn doet
Rudebox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 23:51

Bwah, tijden klokken is daar zooo afhankelijk van de status van het parcours :lol:
Ben zaterdagavond (!) nog ff geweest incl. 23km er naar toe rijden, heb het rondje toen rustig gedaan (zonder aanloopstuk) in 36.30 . Maar het parcours lag er toen magnafiek bij, bij echt gassen was ik denk ik in sub 33 aangekomen zo lekker reed het. Het zand was nog een beetje vochtig/compact en zeer goed te befietsen, aan de andere kant waren de plassen nog miniem, echt een klok parcours eigenlijk. Anyway, denk dat het van het weekend -en dan ben ik er zeker weer- stofhappen is.
Overigens valt het meest winst te behalen in de eerste paar kilometers, dus hoe snel kom je de zandheuveltjes over.... En met een fully ben je volgens mij ook wel licht :wink: in het voordeel....
When you think we're lost, we're exploring...
Os
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 1 mei 2006, 09:51
Mijn mountainbike: Specialized StumpJumper FSR
Contacteer:

Afgelopen zaterdag kwam ik tot ongeveer 32 half. het rondje lag er inderdaad wel snel bij (wel af en toe wat blubberplassen ontweken) , het zand was beter te doen (lees: maar 1 keer op mijn gezicht gegaan bij een scherp bochtje naar beneden, je kent um wel). Er had denk ik wel meer in gezeten, mijn snelste ronde (31:18) was een maand geleden, toen was het parcours net helemaal droog en het zand nog niet helemaal rul. Vergelijkbaar met nu denk ik. Voorlopig staat mijn streeftijd nog op <30 min.
Os
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 1 mei 2006, 09:51
Mijn mountainbike: Specialized StumpJumper FSR
Contacteer:

Vanavond geprobeerd mijn snelste tijd te verbeteren, maar ik kwam niet verder dan 31:20 en dat was een paar seconden teveel (grrr). De route lag er droog bij, met flink mul zand op de heuvels als gevolg. Je kunt niet alles hebben hè. Volgende keer beter.
harrr
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 8 november 2005, 23:15
Mijn mountainbike: giant nrs

Vandaag extra vroeg gaan rijden ivm de warmte en meteen een pb gereden van 31.05 parcour ligt er goed bij (op de paar bekende mulle stukken na) :lol:
RB
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 1 mei 2006, 14:45
Mijn mountainbike: XTC 4 manitou minute hayes nine
Contacteer:

Blue Pill schreef:Bwah, tijden klokken is daar zooo afhankelijk van de status van het parcours :lol:
Ben zaterdagavond (!) nog ff geweest incl. 23km er naar toe rijden, heb het rondje toen rustig gedaan (zonder aanloopstuk) in 36.30 . Maar het parcours lag er toen magnafiek bij, bij echt gassen was ik denk ik in sub 33 aangekomen zo lekker reed het. Het zand was nog een beetje vochtig/compact en zeer goed te befietsen, aan de andere kant waren de plassen nog miniem, echt een klok parcours eigenlijk. Anyway, denk dat het van het weekend -en dan ben ik er zeker weer- stofhappen is.
Overigens valt het meest winst te behalen in de eerste paar kilometers, dus hoe snel kom je de zandheuveltjes over.... En met een fully ben je volgens mij ook wel licht :wink: in het voordeel....
Wat bedoel je met ''zonder aanloopstuk''?? Want ik wordt wel altijd gek van dat begin met al dat mulle zand.. :-{
Rudebox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 23:51

Helaas, ik bedoel niet een geheim paadje dat de zandheuvels omzijlt :wink:
Ik bedoel het aanloopstuk dat je heen en weer fietst van en naar de recreatiekuil bij dat restaurantje. Is nog niet het echtje rondje, klok ik nooit, ik vermoed dat de rest dat ook niet doet. Overigens vorige week een 34.06 gereden, met zeer mul zand in het begin. Het is nu niet anders dan op de zandstukken flink te rennen en wat je tussendoor kan fietsen, HARD fietsen !
When you think we're lost, we're exploring...
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

Blue Pill schreef:Helaas, ik bedoel niet een geheim paadje dat de zandheuvels omzijlt :wink:
Ik bedoel het aanloopstuk dat je heen en weer fietst van en naar de recreatiekuil bij dat restaurantje. Is nog niet het echtje rondje, klok ik nooit, ik vermoed dat de rest dat ook niet doet. Overigens vorige week een 34.06 gereden, met zeer mul zand in het begin. Het is nu niet anders dan op de zandstukken flink te rennen en wat je tussendoor kan fietsen, HARD fietsen !
ik zal van de week het parkoers maar weer eens verblijden met een bezoekje 8) . En dan utieraard HARD fietsen :-q tenminste als ik niet plat lig in die mulle zandstukken.....

en ik klok ook altijd zonder dat aanloopstukje. maar dat is ongeveer 1 minuut heen en 1 minuut terug.
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
Rudebox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 23:51

Check je PB, wellicht leuk om een keer samen over het parcours te rammen. Zijn er nog meer gegadigden op het forum ??
When you think we're lost, we're exploring...
XTC840
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 2 mei 2006, 19:26
Mijn mountainbike: Giant XTC '02 XT afgemonteerd

Lijkt me wel leuk het een keertje te rijden.
If you make something idiot proof, we'll provide a better idiot
Gesloten