Het toenemen van trail runners op de mtb route's

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wij van WC Eend waarschuwen iedereen voorbereid te zijn op het onverwachte. Je kunt altijd een grootmoeder met een kleinkind tegenkomen die niet beter weten en op zoek zijn naar paddenstoelen. "Being In Control" betekent dat je altijd kunt afremmen, stoppen of uitwijken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

bert l. schreef: vr 23 november 2018, 19:02 Wij van WC Eend waarschuwen iedereen voorbereid te zijn op het onverwachte. Je kunt altijd een grootmoeder met een kleinkind tegenkomen die niet beter weten en op zoek zijn naar paddenstoelen. "Being In Control" betekent dat je altijd kunt afremmen, stoppen of uitwijken.
Grappig dat je dat zegt. Toen ik pas op bikepark Lido was, liep er ook doodleuk een stelletje (of eigenlijk zaten ze vooral gehurkt) op de baan beukenootjes te zoeken.
Opvallend is helemaal dat ik er al eerder bezig was, het best overzichtelijk is en ze mij dus allang gezien hadden, en nòg konden ze zich niet indenken dat als er
een mtb-er van een toren naar beneden rijdt en over een ramp springt, het weleens pijnlijk zou kunnen zijn als je daar toevallig net voor stapt....

Dus dat omaatje met kleinkind is zeker geen onrealistische situatie vrees ik.... :D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Wat ik vaker heb gezegd is dat je op elke trail rekening moet houden dat er obstakels zijn en dan kan net omgevallen boom zijn, MTB'er met pech, tegenliggers, wandelaars, kinderwagens en idd ook trailrunners. Iets met anticiperen. :winkie:
Misschien is dat ook het geheim dat ik 40 jaar ongeschonden motor heb kunnen rijden en redelijk wat "aanslagen" heb overleefd/voorkomen.
Ga je op zondag op het korte baantje bij Soester Hoogt rijden, dan kijken sommigen al gek op dat je bijna over hun bbq fietst.

Rekening houden met bijna alles en (beetje) geven en nemen. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Paddenstoel zoekende oppas-oma, MTB'er met pech, tegenliggers, wandelaars, kinderwagens en idd ook trailrunners.
Dat worden wel heel veel verbodsbordjes onder elkaar ......
Ja, doei !
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Moest aan dit topic denken toen ik een passage in een blog van een trail runner las. Ervaring en gevoelens vanuit de eerste hand tov "ons".

"Huh, wat zit ik hier ineens tussen veel mountainbikers? Ow, ik zie het al: Er is een tourtocht. Hummm, wel een beetje vervelend dat mijn route dwars door hun startvak loopt. En die bikers hebben voor veel dingen oog maar niet voor een loper. Ik spring wat van links naar rechts, mopper wat en baan me een weg langs alles en iedereen en loop verder. En plots zoeft de eerste biker me voorbij, en nog een, en nog een, en en en. Goddomme, ik moet continue aan de kant, die apen hebben blijkbaar niet door dat de regel in Zuid-Limburg is dat je met je fiets op alle paden mag maar dat lopers altijd voorrang hebben. Ik geef toe, één op de tien zegt goedemorgen of iets in die trant, maar de rest doet aardig zijn best om me van mijn sokken te rijden. Grrrr. En in alle commotie loop ik ook nog eens verkeerd, of niet? ...."

We zijn allemaal hetzelfde, alleen de individuele belangen verschillen.. :D
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Moddervlek schreef: zo 2 december 2018, 13:23 Moest aan dit topic denken toen ik een passage in een blog van een trail runner las. Ervaring en gevoelens vanuit de eerste hand tov "ons".

"Huh, wat zit ik hier ineens tussen veel mountainbikers? Ow, ik zie het al: Er is een tourtocht. Hummm, wel een beetje vervelend dat mijn route dwars door hun startvak loopt. En die bikers hebben voor veel dingen oog maar niet voor een loper. Ik spring wat van links naar rechts, mopper wat en baan me een weg langs alles en iedereen en loop verder. En plots zoeft de eerste biker me voorbij, en nog een, en nog een, en en en. Goddomme, ik moet continue aan de kant, die apen hebben blijkbaar niet door dat de regel in Zuid-Limburg is dat je met je fiets op alle paden mag maar dat lopers altijd voorrang hebben. Ik geef toe, één op de tien zegt goedemorgen of iets in die trant, maar de rest doet aardig zijn best om me van mijn sokken te rijden. Grrrr. En in alle commotie loop ik ook nog eens verkeerd, of niet? ...."

We zijn allemaal hetzelfde, alleen de individuele belangen verschillen.. :D
Dit laat wel goed zien dat er vanuit ieder perspectief anders naar de wereld en de "werkelijkheid" gekeken wordt.
En wie heeft er nou gelijk? :D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als je in je eentje tegen een kudde fris gestarte mountainbikers aan wandelt, kun je ook je verlies nemen en een ander paadje in slaan, gewoon voor een keer, omdat het kan. (En voor een mtb-er die ineens verzeild raakt in het startvak van een veldloop of boscross geldt hetzelfde)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Knap dat hij kan lopen met zo'n enorm bord voor zijn kop :lol:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

bert l. schreef: zo 2 december 2018, 18:24Als je in je eentje tegen een kudde fris gestarte mountainbikers aan wandelt, kun je ook je verlies nemen en een ander paadje in slaan, gewoon voor een keer, omdat het kan. (En voor een mtb-er die ineens verzeild raakt in het startvak van een veldloop of boscross geldt hetzelfde)
Als je met een MTB een ander paadje in mag slaan... :roll:

Het liefst zou ik bosloop, MTB toertocht, jacht, ... het liefst compleet ontwijken omdat het vaak niet tot het nemen van een ander paadje (na een paar honderd meter heb je weer hetzelfde probleem) beperkt, maar dan moet er wel duidelijke inforamtie beschikbaar zijn en het liefst op voorhand dat er een evenement is en wat er precies betroffen is. Die informatievoorziening schiet in de regel zwaar te kort, zowel op voorhand als ter plaatse...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Zaterdag was ik in Gieten op de MTB route aanwezig, er waren absoluut meer lopers dan ik ooit heb gezien. Maar zonder uitzondering maakten ze even ruimte om te passeren. Totaal geen last van gehad :-q
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Bokmaaa schreef: ma 3 december 2018, 09:59 absoluut meer lopers dan ik ooit heb gezien.
Straks zien we door de bosrenners het bos niet meer 8)
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En de bosrenner gaat ook nog een ontmoeting krijgen met de over fanatieke honden bezitter...... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Mario070 schreef: ma 3 december 2018, 10:33 En de bosrenner gaat ook nog een ontmoeting krijgen met de over fanatieke honden bezitter...... :lol: :wink:
Ik ken een geval van bosrenner en een over fanatieke honden bezitter gevangen in 1 dezelfde persoon. :-{
Arme donder.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik ken een geval van bosrenner en een over fanatieke honden bezitter gevangen in 1 dezelfde persoon. :-{
Arme donder.
Die gaat een conflict krijgen met zichzelf ?
Ja, doei !
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Ja die gaat zichzelf nog wel tegenkomen.
Plaats reactie