Het toenemen van trail runners op de mtb route's

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: di 20 november 2018, 11:47Laten we gewoon maar hopen dat het 'zo'n vaart niet zal lopen' met die trailrunners ... :D
Valt tegen, sommige gaan best vlot over de trails heen. :-q
Vorig jaar bij ritje op "ONZE TRAILS" :wink: reed ik achter enkelen aan en vond het best aardig om te zien.
(2019 versie staat hier https://www.sallandtrail.nl/route)

Verder leuk onderwerp, houdt een aantal van de straat maar meer ook niet denk ik.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Fred (mtb-sport) schreef: di 20 november 2018, 14:04
Wiel-Maat schreef: di 20 november 2018, 11:47Laten we gewoon maar hopen dat het 'zo'n vaart niet zal lopen' met die trailrunners ... :D
Valt tegen, sommige gaan best vlot over de trails heen. :-q
Vorig jaar bij ritje op "ONZE TRAILS" :wink: reed ik achter enkelen aan en vond het best aardig om te zien.
(2019 versie staat hier https://www.sallandtrail.nl/route)

Verder leuk onderwerp, houdt een aantal van de straat maar meer ook niet denk ik.
Nou zolang het dan ook de trailrunners van de straat (én de trail!) houdt vind ik het best! :D
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Noin schreef: di 20 november 2018, 00:34Wat een geneuzel allemaal zeg. Waar is de "het bos is voor iedereen" mentaliteit toch gebleven :S

Over het punt dat je met de MTB 40 km per uur trailrunners tegen kunt komen: misschien moeten we dan onze knikkerbane.. euh sorry "mountainbikeroutes" maar eens wat lastiger maken met wortels, stenen, stepups etc, zodat de snelheid lager ligt. Probleem opgelost....
Dit is toch wel dé gouden tip :-q
Consequentie is dan wel dat de vaste MTB routes niet meer voor 'iedereen' zijn; geen trailrunners meer, geen tegen-de-richting-in-fietsense stadsfietsen meer :o , geen wandelende of fietsende pa-ma-kids meer etc etc
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

En we hebben het inmiddels alweer over knikkerbanen die niet technisch genoeg zijn ipv over het topic.. Zucht.. Vermoeiend
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

RoySmit schreef: di 20 november 2018, 15:50 En we hebben het inmiddels alweer over knikkerbanen die niet technisch genoeg zijn ipv over het topic.. Zucht.. Vermoeiend
Ik zou overigens wel eens willen rijden met die mannen die hier beweren dat ze het niet technisch vinden is kijken hoe ze in het echt rijden... En Nee ik ben zeker niet iemand die pro is of al vele jaren rijdt... Maar dan nog
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Rustig maar jongen, rustig maar.
Hier had ik mijn welgemeende reactie geplaatst, lees die nog even rustig door.
En mijn voorkeur voor technisch biken, betekent niet automatisch dat ik dan ook wel goed kan fietsen, of heb ik dat ooit ergens gesuggereerd?
Overigens, als je je ergert aan off topic reacties, de beste reactie is dan niet reageren.
Laatst gewijzigd door Jan Willem op di 20 november 2018, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

RoySmit schreef: di 20 november 2018, 15:51 Ik zou overigens wel eens willen rijden met die mannen die hier beweren dat ze het niet technisch vinden is kijken hoe ze in het echt rijden... En Nee ik ben zeker niet iemand die pro is of al vele jaren rijdt... Maar dan nog
Ik heb nog niet zo gek lang geleden een topic geopend om de term 'technisch" duidelijk te krijgen. Dat is ook niet zo eensgezind als je zou verwachten :D
Voor mij is technisch en technische vooruitgang iets wat je, ongeacht de snelheid, eerst niet kunt en dan op den duur, door training, wel.
Wat dat betreft is er weinig technisch aan de routes de ik gereden heb en kan ik ze prima, zonder af te stappen, rijden.

Maar, beschouw je technisch als je er met een bepaalde snelheid vloeiend doorheen kunt, dan zijn die routes voor mij misschien wel technisch uitdagend.
Alleen dan is de bocht naast de lokale apotheek dat misschien ook, omdat je er steeds iets sneller door heen kunt rijden na keer op keer trainen. ;)

Maar ik zou best een dun balkje of boomstammetje op de trails willen zien, of een stukje north shore, waarbij de angst om er af te vallen ook mee speelt.
Wordt het ook gelijk leuker voor de trailrunner :D
Wiel-Maat schreef: di 20 november 2018, 11:47 Ja dat was natuurlijk wat gekscherend van dat chipsysteem voor trailrunners, maar ik vind er ook wel degelijk een risico aan zitten. Want je zal er maar eentje op je stuur hebben... :-{

Laten we gewoon maar hopen dat het 'zo'n vaart niet zal lopen' met die trailrunners ... :D
Misschien moeten we dan gaan denken aan een bull bar op de mtb:

Afbeelding :D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

RoySmit schreef: di 20 november 2018, 15:51
RoySmit schreef: di 20 november 2018, 15:50 En we hebben het inmiddels alweer over knikkerbanen die niet technisch genoeg zijn ipv over het topic.. Zucht.. Vermoeiend
Ik zou overigens wel eens willen rijden met die mannen die hier beweren dat ze het niet technisch vinden is kijken hoe ze in het echt rijden... En Nee ik ben zeker niet iemand die pro is of al vele jaren rijdt... Maar dan nog
Daar kom je nu mee.... :( ik wil altijd heel graag samen rijden...het is gewoon gezelliger rijden.. :-D kunnen wij deze optie nog even aanhouden tot dat ik terug ben.... :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jan Willem schreef: di 20 november 2018, 16:05 Rustig maar jongen, rustig maar.
Hier had ik mijn welgemeende reactie geplaatst, lees die nog even rustig door.
En mijn voorkeur voor technisch biken, betekent niet automatisch dat ik dan ook wel goed kan fietsen, of heb ik dat ooit ergens gesuggereerd?
Overigens, als je je ergert aan off topic reacties, de beste reactie is dan niet reageren.
Wie de schoen past trekt hem aan he...
En niet reageren op een off topic bericht.. Ja dat zou kunnen maar ik hou wel van reageren en de discussie op gang brengen..
Vind het wel jammer dat je een klein beetje denigrerend toontje erin gooit maar goed he we houden allemaal van hetzelfde dus zal ook verder lief blijven hier :bier: !
Nee heb je niet gesuggereerd maar zo komt het wel over en blijkbaar voel jij je heel erg aangesproken op mijn bericht zegt ook genoeg..
:-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Mario070 schreef: di 20 november 2018, 16:27
RoySmit schreef: di 20 november 2018, 15:51

Ik zou overigens wel eens willen rijden met die mannen die hier beweren dat ze het niet technisch vinden is kijken hoe ze in het echt rijden... En Nee ik ben zeker niet iemand die pro is of al vele jaren rijdt... Maar dan nog
Daar kom je nu mee.... :( ik wil altijd heel graag samen rijden...het is gewoon gezelliger rijden.. :-D kunnen wij deze optie nog even aanhouden tot dat ik terug ben.... :D :-q
ZEKER!! :-q :-q staat he gezellig! :D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mark-V schreef: di 20 november 2018, 16:12
Wiel-Maat schreef: di 20 november 2018, 11:47 Ja dat was natuurlijk wat gekscherend van dat chipsysteem voor trailrunners, maar ik vind er ook wel degelijk een risico aan zitten. Want je zal er maar eentje op je stuur hebben... :-{

Laten we gewoon maar hopen dat het 'zo'n vaart niet zal lopen' met die trailrunners ... :D
Misschien moeten we dan gaan denken aan een bull bar op de mtb:

Afbeelding :D
:lol:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Als de Trailrunners stoppen met 'runnen' en beginnen te 'walken', of te 'klauteren', dan begint het technisch ergens op te lijken, volgens mij :winkie: ! Zolang de trailrunnners blijven 'runnen' bevinden we ons dus nog in een schemergebied, tsja :wink: ... Wat niet wil zeggen dat je in schemergebieden niet heeeeel veel plezier kunt beleven, natuurlijk (ik wel, tenminste)!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

aurelius schreef: di 20 november 2018, 18:28 Als de Trailrunners stoppen met 'runnen' en beginnen te 'walken', of te 'klauteren', dan begint het technisch ergens op te lijken, volgens mij :winkie: ! Zolang de trailrunnners blijven 'runnen' bevinden we ons dus nog in een schemergebied, tsja :wink: ... Wat niet wil zeggen dat je in schemergebieden niet heeeeel veel plezier kunt beleven, natuurlijk (ik wel, tenminste)!
Tegen de tijd dat ik niet meer omlaag/vlak kan rennen zit ik met de fiets al geruime tijd onder een dekentje te bibberen. En dat geldt waarschijnlijk ook voor 99% van de andere mtbers :bier:

Kortom, lijkt me een uitstekend streven :winkie:

Ter inspiratie (actie vanaf 4:00): :bier:
https://youtu.be/AaXum47XJxs
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

StephanR schreef: di 20 november 2018, 19:51Tegen de tijd dat ik niet meer omlaag/vlak kan rennen zit ik met de fiets al geruime tijd onder een dekentje te bibberen. En dat geldt waarschijnlijk ook voor 99% van de andere mtbers :bier:
Ben ik die ene %. Fredje fietst nog steeds makkelijker 100 km dan 100 meter (hard)lopen, laat staan trailrunnen.
Sorry voor die OT gehalte, maar verder best leuk onderwerp. Goed actie van starter topic :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Voor wie kennis wil maken met het trailrunnen, dan ben je a.s. zaterdag welkom in Amerongen. https://www.hardlopenisleuk.nl/nw-31786 ... ongen.html.
Ik sla (beleefd) over, maar wellicht zijn er hier liefhebbers om kennis te maken met deze sport.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie