Maasduinen/Arcen of Helderse bos/Leuden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ik heb maandag 1 dag over om te mtb'en in deze omgeving, ik zit te praciseren tussen Maasduinen vanuit Arcen of Helderse bos vanuit Horn.

Welke is mooier/uitdagender of is er weinig verschil?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Heldense Bossen zitten super veel leuke single-tracks in een relatief klein gebied.

De maasduinen zijn mijn thuis gebied en hier kan je ook prima een leuke tocht rijden. Vanuit Arcen zou ik dan richting Wellerlooi/Well gaan want als je de andere kant op gaat is niet veel soeps naar mijn mening. Mocht je een track willen die een beetje de leukere paadjes mee pakt in de maasduinen stuur me gerust een pm.

Wat betreft je keuze ik denk niet dat het heel veel uitmaakt beide gebieden zijn leuk om een ritje te maken.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Maasduinen is stuifzand, op dit monent erg los denk ik. Damny weet hier de betere paden wel te vinden. Erg mooi gebied.

Heldense bossen valt mee kwa stuifzand stukken paar plekken maar, vaak niet meer dan 10meter lengte. Leudal, Heldense bossen, gisteren nog gedaan gaat goed. Als je gps met OSM kaarten gebruikt vind je alles wat ik ingetekend heb. Zowat alle singletracks staan erop.
Wil je wat routes/tracks, dan kan ik je wel eraan helpen, stuur dan maar pb.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Plaats reactie