Tracks van flinke dagtochten BENELUX+DE

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Erg jammer, zeer begrijpelijk, dit was toch wel het juweeltje van de gps tracks.

Het verbaasd me ook wel dat iedereen zo'n verzoek om niet te delen massaal aan hun laars lapt.
Mooi onderwerp om een topic over te openen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

tiewrap schreef: zo 25 november 2018, 18:01 Erg jammer, zeer begrijpelijk, dit was toch wel het juweeltje van de gps tracks.

Het verbaasd me ook wel dat iedereen zo'n verzoek om niet te delen massaal aan hun laars lapt.
Mooi onderwerp om een topic over te openen.
Zelfs als het niet actief gedeeld wordt; in deze tijden waarin alles digitaal wordt vastgelegd, kun je dat onmogelijk tegenhouden. Niettemin, jammer dat ze ermee stoppen.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Volgens mij kan men zich daar prima aan houden, als men wilt. Maar zaken als Strava en commerciële belangen zijn kennelijk belangrijker. Typisch hoe Vasasport in deze gehandeld heeft. Een ander het werk laten doen, het vervolgens commercieel gebruiken en daar niks tegenover stellen.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Ik zag die Vasa-trip destijds op Strava voorbij komen en dacht toen al dat er geput was uit de EEEEE en MMMM-tracks van Elias. Maar dat het 1 op 1 is, commercieel en er dus meerdere grote niveau GROEPEN over gestuurd worden is wel heeeeeeel aso in het kwadraat :(
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik ben ook met die vasa reizen mee geweest. Maar had het idee dat ze de tracks hadden gekocht. Van elias Althans dar ging ik van uit.
BadmonkeyNL
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 17 november 2017, 09:23
Mijn mountainbike: Giant Trance (A1)

Jammerz, de routes van Solorides stonden op mijn lijst voor 2019 :( It's all about the money....

De Knarsende tanden is dan een semi legale die we ook hebben gedaan dit jaar. Erg leuk, gevoel van vrij, in tegenstelling tot de vaste routes op de UHR, en is qua uithouding pittig zijn maar als je 20-30% enduro afdalingen aankan is die niet zo technisch bijzonder ;) ).

Valt in het niks bij de vele andere zeer illegale rondjes bij de buren. Die vermelden we ook maar niet ;) , er zijn er zat te vinden. Alleen het er al over hebben is... niet slim.

Als je met een groepje echte fun adventure bikers op pad bent dan heb je nooit ergens last van. Je wordt eerder uitgenodigd dan de huid volgescholden. We komen ook nooit geen 'boswielrenner' tegen, maar die breken de eerste afdaling waarschijnlijk direct een sleutelbeen of moet constant 'lopen' .

Echt wederzijds respect tonen brengt je een heel eind, we zeggen allemaal dat we het doen maar dat is natuurlijk niet het geval. En natuurlijk vindt niet iedere wandelaar die naar een vogeltje aan het luisteren is die naar beneden knallende bikers leuk. Maar een wederzijdse smile achteraf maakt het weer goed.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Als we voor dergelijke gpu bestanden gaan betalen, filteren we daarmee de goede van de kwade?
ddeswijzen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 15:32

Ik snap totaal het probleem niet. We leven momenteel in een netwerkmaatschappij, waar delen van informatie een heel belangrijk onderdeel van is. Of heeft deze ontwikkeling dit forum nog niet bereikt.... :D grapje!

Daarnaast denk ik persoonlijk als ik iemand anders kan helpen, waarom niet. Is toch juist fijn.

Wie goed doet, goed ontmoet!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

- gewist -
Laatst gewijzigd door bert l. op ma 10 december 2018, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

ddeswijzen schreef: vr 30 november 2018, 00:05 Ik snap totaal het probleem niet. We leven momenteel in een netwerkmaatschappij, waar delen van informatie een heel belangrijk onderdeel van is. Of heeft deze ontwikkeling dit forum nog niet bereikt.... :D grapje!

Daarnaast denk ik persoonlijk als ik iemand anders kan helpen, waarom niet. Is toch juist fijn.

Wie goed doet, goed ontmoet!
Jaja. ..het onderdeel info delen heeft ook het forum bereikt.... :-D
Helemaal mee eens...alles delen. :-q mag ik dan je bankpas en pin of wel andere geldstroomnetwerken aub...word zeer goed ontmoet...zie de pb wel tegemoet. ..natuurlijk alvast hartelijk bedankt... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb heel wat tracks liggen, maar die deel ik niet. Delen betekent weggeven, vaak zonder dat je weet wat er mee gebeurt. Mijn tracks gaan vaak door rustige gebieden waar het gewoon lekker rustig moet blijven en waar je soms wel eens een hekje open moet maken en daarna weer dicht moet doen. Soms staat er ook een bordje verboden toegang. Dat soort tracks ga ik niet op een openbare plaats op het interweb publiceren.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Andere suggesties?
Plaats reactie