Welke route is een leuke route in NL

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Voor in de vakantie zijn we op zoek naar een leuke dagbesteding.
We zijn gek van singletracks, dus lange rechte paden gaat de voorkeur niet naar uit.
En vooral mul zand dus niet :-{

Wie heeft een goede tip voor een route van plm 50-70 km ?? :bier:

Waar we al geweest zijn is :

- Alles in en om De Veluwe
- Amerongen / Leersum
- Zeddam
- Rijssen
- Holten
- Tecklenburg e.o.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als het een locatie mag zijn waar je al geweest bent zou ik weer richting Tecklenburg gaan. Of anders ergens in Limburg waar het ook goed fietsen is qua ondergrond.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Dat doen we ook.. maar we willen even wat anders...
Limburg is dan een optie, wel 2 uur rijden voordat we er zijn.
Maar goed, als er verder geen alternatieven zijn......
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Als je niet van mul zand houdt en niet 10x een rondje vuilnisbelt wil rijden is er m.i. 1 optie over: Zuid-Limburg. Tenzij in West-Brabant inmiddels zoveel is gevallen dat het weer te rijden is daaro. Fijne vakantie!
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Maar ze zijn gek van singletrails... die hebben we hier amper op de vaste routes, in Zuid-L. :winkie: ..
Je kunt hier wel fantastisch ‘echt’ MTB-en :wink: ... puur natuur, veel hm’s, niet gesoigneerde ondergrond, vergezichten, hollewegen...

Uitdagend, maar niet vaste route: bv ergens de GPX vandaan plukken van de BBC 2017, 55 900hm, of 75km 1475hm, inclusief prachtige Voerstreek. Of de Oude Voerstreekroute, 50km 1050hm, zie desbetreffend topic.

Geen mul zand, hoogstens een hoop ‘stup’, en gravel, wat grind :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Limburg is inderdaad nog prima. Gisteren 35 Km oude Voerstreek gereden. Toen was het over met de pret wang van de voorband stuk gesneden. Met een ty-rap en af en toe een bijpompen terug op de Camping gekomen. (Kortste route met gps) Er ligt hier vanaf de camping genoeg te rijden. (Zie Limburg post) Wel lekker stevige bandjes er omleggen en een beetje opletten waar je rijd. Nobby Nic heeft het dus niet gered, boswielrenbandjes gaan het dus zeker niet redden. Vanaf de camping kom je op de oude Voerstreek route op een gegeven moment het Boerenhof tegen daar kan je prima eten en je Camelbak bijvullen. (Kreeg zelfs ijsblokjes) http://boerenhof.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Je kan ook naar Drenthe, bijvoorbeeld de route van Gieten combineren met andere routes.
Dan heb je meer singletrack dan in Limburg maar veel minder hoogtemeters.
Gieten is voor meer dan 95% goed te doen en heeft een paar kleine mulle stukken. Ik vond het niet hinderlijk.
De route van Grollo ligt er naast, die is nergens mul. Deze twee zijn heel gemakkelijk te combineren. Je kunt dit ook combineren met Exloo, van wat ik gehoord heb is die ook goed te doen.
Alledrie hebben ze redelijk wat singletrack, maar soms ook recht toe recht aan paden.
Je rijdt bijna continu in de schaduw, zelfs vandaag vond ik het prima te doen qua temperatuur.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Beter, die gaan we doen :-q
Plaats reactie