Trainen buiten de gebaande paden bij Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Geen idee. Kom ik nooit
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Reigner schreef: wo 2 januari 2019, 21:01 Hoi nieuw hier.
bij nieuw rande naast de groene route is het ook wel interresant om te rijden.
en aan de overkant van de ijssel onder de a1 brug is het ook wel leuk rijden.
stukjes met losse stenen.

Bij de militaire basis bij Bathmen net naast de route.
is er ook een heuvel. Daar hebben ik en wat vrienden een drop off bij aan gebouwd.

Groetjes
Hallo reigner,

Kun je mij vertellen waar precies? Ik woon vlak bij en rijd de (rode) route dan ook erg vaak. Vond hem nu wel een beetje saai worden dus was al op zoek naar wat meer uitdagende lines (jumps e.d.) op en/of langs de route. Ben deze drop off echter nooit tegengekomen.
Ben dan ook erg blij dat er toevallig al een topic over plekken in Deventer op het forum te vinden was :D :D .

Meestal rijd ik hier in de buurt alleen... Dit wordt nu toch wel een beetje saai, misschien zijn er mensen die het leuk vinden om zo af-en-toe samen te rijden? Ik ben momenteel bijna 15 maar een paar jaar ouder of jonger maakt me niks uit, als er maar plezier is toch?! :-D
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

ThijsvdWoude schreef: di 26 februari 2019, 17:26
Reigner schreef: wo 2 januari 2019, 21:01 Hoi nieuw hier.
bij nieuw rande naast de groene route is het ook wel interresant om te rijden.
en aan de overkant van de ijssel onder de a1 brug is het ook wel leuk rijden.
stukjes met losse stenen.

Bij de militaire basis bij Bathmen net naast de route.
is er ook een heuvel. Daar hebben ik en wat vrienden een drop off bij aan gebouwd.

Groetjes
Hallo reigner,

Kun je mij vertellen waar precies? Ik woon vlak bij en rijd de (rode) route dan ook erg vaak. Vond hem nu wel een beetje saai worden dus was al op zoek naar wat meer uitdagende lines (jumps e.d.) op en/of langs de route. Ben deze drop off echter nooit tegengekomen.
Ben dan ook erg blij dat er toevallig al een topic over plekken in Deventer op het forum te vinden was :D :D .

Meestal rijd ik hier in de buurt alleen... Dit wordt nu toch wel een beetje saai, misschien zijn er mensen die het leuk vinden om zo af-en-toe samen te rijden? Ik ben momenteel bijna 15 maar een paar jaar ouder of jonger maakt me niks uit, als er maar plezier is toch?! :-D
Vanaf het rondje wecherleveld (welke ook 4km technisch knallen is) kun je ook de groene en paarse route starten. Die al eens gereden?
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

StefvanH schreef: za 9 maart 2019, 21:49
Vanaf het rondje wecherleveld (welke ook 4km technisch knallen is) kun je ook de groene en paarse route starten. Die al eens gereden?
Wechelerveld en groen rijd ik ook met regelmaat ja (1x per 2 wk ong). Paars vind ik wat saai, ik heb liever wat technischere trails (het liefst gewoon in het buitenland :D ).
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

ThijsvdWoude schreef: di 26 februari 2019, 17:26
Reigner schreef: wo 2 januari 2019, 21:01 Hoi nieuw hier.
bij nieuw rande naast de groene route is het ook wel interresant om te rijden.
en aan de overkant van de ijssel onder de a1 brug is het ook wel leuk rijden.
stukjes met losse stenen.

Bij de militaire basis bij Bathmen net naast de route.
is er ook een heuvel. Daar hebben ik en wat vrienden een drop off bij aan gebouwd.

Groetjes
Hallo reigner,

Kun je mij vertellen waar precies? Ik woon vlak bij en rijd de (rode) route dan ook erg vaak. Vond hem nu wel een beetje saai worden dus was al op zoek naar wat meer uitdagende lines (jumps e.d.) op en/of langs de route. Ben deze drop off echter nooit tegengekomen.
Ben dan ook erg blij dat er toevallig al een topic over plekken in Deventer op het forum te vinden was :D :D .

Meestal rijd ik hier in de buurt alleen... Dit wordt nu toch wel een beetje saai, misschien zijn er mensen die het leuk vinden om zo af-en-toe samen te rijden? Ik ben momenteel bijna 15 maar een paar jaar ouder of jonger maakt me niks uit, als er maar plezier is toch?! :-D

Hoi! Ja leuk idee keertje rijden.
Uhm ik weet alleen even niet hoe ik dat precies ga uitleggen van de locatie.

52°15'29"N 6°15'48"E zijn de coördinaten volgens google

Groetjes
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Reigner schreef: di 26 maart 2019, 21:14
ThijsvdWoude schreef: di 26 februari 2019, 17:26

Hallo reigner,

Kun je mij vertellen waar precies? Ik woon vlak bij en rijd de (rode) route dan ook erg vaak. Vond hem nu wel een beetje saai worden dus was al op zoek naar wat meer uitdagende lines (jumps e.d.) op en/of langs de route. Ben deze drop off echter nooit tegengekomen.
Ben dan ook erg blij dat er toevallig al een topic over plekken in Deventer op het forum te vinden was :D :D .

Meestal rijd ik hier in de buurt alleen... Dit wordt nu toch wel een beetje saai, misschien zijn er mensen die het leuk vinden om zo af-en-toe samen te rijden? Ik ben momenteel bijna 15 maar een paar jaar ouder of jonger maakt me niks uit, als er maar plezier is toch?! :-D

Hoi! Ja leuk idee keertje rijden.
Uhm ik weet alleen even niet hoe ik dat precies ga uitleggen van de locatie.

52°15'29"N 6°15'48"E zijn de coördinaten volgens google

Groetjes
Aah is dat toevallig op die ene bult die daar ligt? Ga er van de week even kijken!
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Ja die ja!
daar hadden ik en een aar vrienden een drop off gebouwd.
maar hoorde dat hij deels gesloopt was 😮
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Reigner schreef: di 26 maart 2019, 22:23 Ja die ja!
daar hadden ik en een aar vrienden een drop off gebouwd.
maar hoorde dat hij deels gesloopt was 😮
Ben benieuwd! Helaas wordt deze week m niet meer... Vandaag 2 kiezen laten trekken dus minimaal 6 dagen niet sporten...
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Aai sterkte!

Het is wel weer lekker weer om te rijden :D
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Reigner schreef: ma 8 april 2019, 18:52 Aai sterkte!

Het is wel weer lekker weer om te rijden :D
Na nog 2 kiezen trekken, beugeltje plaatsen en na al die pijn óók nog een enkel te kneuzen zijn we weer een weekje aan het fietsen!
Gelijk samen met een vriend van me een mooie sessie gehad bij de bult, met drop! Was erg tof om de skills een beetje te verbeteren! M'n fiets vond het daarentegen toch iets minder leuk.... Na een paar keer de drop te pakken leek het alsof er een slagje in mn achterwiel zat, maar wat bleek; z'n hele staart verbogen! jippie!! :(

Maar zeker een leuk stukje om wat te oefenen! Wie weet ga ik er nog wel een keer een jumpje maken :D
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Joo effe een tijdje ofline.
op de oude ijsbaan bij de ijssel staat ool nog een klein schansje
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Iemand een idee van de nieuwe stukjes route bij colmschate en het stuk bos bij het ziekenhuis?
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Reigner schreef: ma 4 november 2019, 23:35 Iemand een idee van de nieuwe stukjes route bij colmschate en het stuk bos bij het ziekenhuis?
Dat moet de nieuwe rode route worden, wat ik ervan begreep. Er komt een stuk te vervallen van de huidige route (bij de scouting).
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Oh klinkt leuk.
is daar ook ergens info over te vinden?
heb heel het internet afgestruind.
maar geen info gevonden.

Gegroet
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Inmiddels gaat het nu wel over de gebaande paden ;-)

Dacht dat MND alleen op facebook zat, maar blijkbaar hebben ze ook een website:

Mountainbike Netwerk Deventer > Oostermaet
Een lange weg (bijna 3 jaar) van plannen maken, overleggen, teleurgesteld worden, soms gefrustreerd zijn maar altijd maar weer positief doorgaan. Beschouw het maar als een lange zware MTB rit waarin je mentaal ook je mannetje/ vrouwtje moet staan.
Vandaar het versienummer 2.2. Versie 2.0 en 2.1 hebben het niet gehaald door onvoorzien bezwaren of andere obstakels…

Inmiddels zijn we flink bezig de nieuwe routedelen aan te leggen. Tracks ‘Douwelerkolk 1 en 2’, de ‘Wijn-berg’, ‘Handelspark 1 en 2’ zijn al klaar en op track ‘Klimaatbos’ hebben we het meeste grondwerk afgerond. Wat rest is nog een pumptrack aan het eind.
Voor track ‘Zweedse straat’ hebben we grootse plannen. We willen de brede tussenberm inrichten met allerlei technische obstakels zoals een grote trekkerband, grote boomstammen, een heuse ‘North shore’ en zelfs een complete oplegger als hindernis. Uiteraard houden we rekening met de wat minder gevorderden en beginners. Hiervoor maken we een zogenoemde ‘by pass’ of ‘chicken run’.

Want dat willen we ook: Nog meer mensen enthousiasmeren voor deze mooie sport. Daarom is ook bewust gekozen delen van de route langs woonwijken en zelfs door een industrieterrein te laten lopen. Uniek voor een MTB route!
Plaats reactie