mooiste/beste routes Limburg.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Deze week gaan kijken. Woensdag in de middag aangekomen dus tentje opzetten en het lus dat hier voor de camping langs komt gaan rijden om er in te komen. Beetje veel verhard en grind paden, maar dat wist ik al. Tweede dag oude Voerstreek gaan rijden. Dat was helaas na 35Km over door een stukke band. Korste route met bijpompen terug naar de camping. Vandaag wilde ik de Vijlenroute nog mee pakken maar dat gaat dus even niet door. Mijn neefje is ook jarig dus terug naar huis en geen tijd verliezen aan een band kopen en wisselen. Tuis nog rubber zat.
◼︎ Go round the outside.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat een pech! Welke banden reed je? Beetje lekbestendigheid is wel een must, maar dan noch kun je pech hebben... 'Wij' rijden vaak met NoNi's oid met vloeibare latex, en dan nog zijn we onderweg regelmatig met salamislierten en pluggen in de weer... De vuursteen is scherp! De meidoorn ook...
Andere keer beter :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Met vloeibaar latex moet het wel lukken in de voerstreek.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nobby Nic met Latex. Ben met die band toch ook diverse keren in Schotland geweest over de nodige onzin. Niks aan de hand. Maar een snee in de wang doe je niks aan. Gelukkig was het niet helemaal door en kon in met een ty-rap voorkomen dat het openstond/verder zou scheuren. Band zit super strak om de velg dus ik had geen zin om zelfs in de schaduw er een binnenband in te wurmen. (met latex wordt dat sowieso geen geile combi) Garmin op standje terug naar de camping en af en toe eens bijpompen.
◼︎ Go round the outside.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

aurelius schreef:Ik stuur je zo een PB met tips, pluk maar van mijn Strava:
- Aachenerwald/Drielandenpunt retourtje, 72km, 1200hm. 'Marathon', mooie trails onderweg.
- Vise, Bois Julliene, 45km, 720hm, met technisch pittigere steilere stukjes erin voor gevorderden. Snel en simpel 'functioneel' naar Vise, daar begint de pret, soms functionele stukjes ertussen om bij de volgende mooie trails te geraken.
- Trails, trails, trails in de Voerstreek/Onderste/Bovenste Bos, dagtocht 73km, 1450hm, uitdagender dan de ook erg mooie Oude Voerstreekroute van het forum (50km, 1000hm), met nog mooiere trailtjes. Lijkt je dat wat 'te', dan dus 'gewoon' de Oude Voerstreekroute even van het forum plukken.

Dan heb je echt alle highlights in 3 dagen gezien, dit is wat we als locals het liefst rijden. Geen vaste routes dus.

Alles vertrekt vanuit Eijsden, vanaf Cafe De Greune Mert (Aon 't Bat ligt 100m verderop aan de Maasoever bij het pontje). Camping de Bosrand is 10 minuten fietsen vanuit Eijsden, ligt ook vaak aan de routes die Voerstreek/Aachenerwald aandoen.
Hee zou ik deze gpxjes ook mogen "lenen" van je
Alvast hartelijk dank..
Plaats reactie