Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bouwpakket schreef: ma 22 oktober 2018, 18:37
aurelius schreef: ma 22 oktober 2018, 08:15 Niet met zijn gemiddelde :winkie: ...
Ik had meer dan 3 uur "speling", dus deze keer uitgebreid diverse lokale horecagelegenheden aangedaan en bakken met geld uitgegeven
Het was nog lang onrustig in het Beauforthuis inderdaad.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Omdat ik daar niet ben geweest.....? En zij dus niet van mijn financiële impuls in de lokale economie hebben mogen genieten?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bouwpakket schreef: ma 22 oktober 2018, 19:11 Omdat ik daar niet ben geweest.....? En zij dus niet van mijn financiële impuls in de lokale economie hebben mogen genieten?
Niet...? Nou ja, dan moeten ze zichzelf maar zien te redden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef: ma 22 oktober 2018, 19:11 Omdat ik daar niet ben geweest.....? En zij dus niet van mijn financiële impuls in de lokale economie hebben mogen genieten?
Ja man, het oproer kraaide. Het personeel is met dorsvlegels schuin overgestoken en hebben uitspanning De Piramide gebrandschat.

Allemaal jouw schuld.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En zo trad Bouwpakket toe tot de club van 18 :-q (of is ie al bij 27...)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jurriaan schreef: di 23 oktober 2018, 11:24 En zo trad Bouwpakket toe tot de club van 18 :-q (of is ie al bij 27...)
of 36 of 45.. Tel kwijt bij bouwpakket in ieder geval
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dit is de lijst der lijsten: http://kluitech.nl/uhr/DeGroepVan9smry.php met idd Bouwpakket ruim op kop (waar gaat dat heen?)

Verder kan je deze lijst http://kluitech.nl/uhr/Meer_dan_4smry.php ook kijken wat er zo'n beetje gebeurt op de UHR. Krijg alweer jeuk.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Mag je op deze routes in het donker rijden????

Dat hele grand UHR gaat wel jeuken.
Dat moet ik een keer krabben.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nee, dat mag niet. Staat ook geen misselijke boete op.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dat mag inderdaad absoluut niet. Onderstaande informatie is in september via de facebook pagina gepubliceerd:

De redactie van MTB Heuvelrug geeft het woord aan boswachter Rein Zwaan van Staatsbosbeheer voor een belangrijke mededeling. Rein kom er maar in....

"Nu het vroeger donker wordt, neemt het aantal mountainbikers dat na zonsondergang nog actief is weer toe. Terreineigenaren willen dit niet. Op de Utrechtse Heuvelrug is de hoofdregel dat het bos alleen toegankelijk is tussen zonsopkomst en zonsondergang. Deze regel is er niet voor niets.
De bossen worden goed bezocht; er zijn overdag veel recreanten. Veel diersoorten houden hier rekening mee en worden dus ook pas in de avond actief. Het is belangrijk dat er voldoende rust in het gebied is, zodat zij ook rustig voedsel kunnen zoeken voordat er de volgende dag opnieuw recreanten zijn. Mountainbiken in het donker verstoort het dagpatroon van de dieren. Felle lampen zorgen ervoor dat dieren schrikken en op de vlucht slaan. Dit geeft nare gevolgen, omdat zij daarbij in paniek de weg over steken en daar een grote kans hebben om aangereden te worden.

Dit is absoluut onacceptabel en het zorgt voor een verkeerd beeld van mountainbikers. In het donker fietsen zorgt voor verlies van draagvlak bij terreineigenaren. Je riskeert een stevige boete en u verziekt het voor de goedwillende mountainbikers.

Met een vriendelijke groet van Rein Zwaan van Staatsbosbeheer


Je zult dus of heel erg moeten doorfietsen of wachten tot volgend jaar. Wat natuurlijk wel mag: De route in twee stukken knippen en bijvoorbeeld op een camping overnachten.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Om tijd te winnen vertrek is voor zonsopkomst over de weg/ fietspaden. Dan start ik bij route Leersum zodra de zon opkomt. Daarna eerst de routes in het oosten. Vervolgens midden en eindigen bij de route Lage Vuursche. Daar voor zonsondergang het bos uit. Eventueel in het donker terug over wegen/ fietspaden. Dus zo'n 30km kan je in het donker doen. De overige 170km bij daglicht
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bottecchia schreef: ma 29 oktober 2018, 00:49 Je zult dus of heel erg moeten doorfietsen of wachten tot volgend jaar. Wat natuurlijk wel mag: De route in twee stukken knippen en bijvoorbeeld op een camping overnachten.
Onderweg kamperen net zo leuk. Uit persoonlijke ervaring kan ik je Ginkelduin aanbevelen. Prima douche en goed eten. Dus hop tandenborstel in je Camelbak, slaapzak aan je stuur knopen, zeiltje mee en gaan.

Afbeelding

Zo heb ik ook in het bos geslapen in mijn tijd bij de Stoottroepen gaat prima. Extra luxe? Matras maken van een stapel takjes. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: ma 29 oktober 2018, 13:02 Zo heb ik ook in het bos geslapen in mijn tijd bij de Stoottroepen gaat prima. Extra luxe? Matras maken van een stapel takjes. :-q
Stoottroepen, B-compagnie 89-2 hier :-q Wél als admeur... dat dan weer wel... :oops:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

vibemaker schreef: ma 29 oktober 2018, 14:11
Tijgerhaai schreef: ma 29 oktober 2018, 13:02 Zo heb ik ook in het bos geslapen in mijn tijd bij de Stoottroepen gaat prima. Extra luxe? Matras maken van een stapel takjes. :-q
Stoottroepen, B-compagnie 89-2 hier :-q Wél als admeur... dat dan weer wel... :oops:
Stoottroepen?? Klinkt best een beetje dirty als ik eerlijk ben.. Maar een toelichting zou dan gevoel waarschijnlijk snel wegnemen
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Tijgerhaai schreef: ma 29 oktober 2018, 13:02
Bottecchia schreef: ma 29 oktober 2018, 00:49 Je zult dus of heel erg moeten doorfietsen of wachten tot volgend jaar. Wat natuurlijk wel mag: De route in twee stukken knippen en bijvoorbeeld op een camping overnachten.
Onderweg kamperen net zo leuk. Uit persoonlijke ervaring kan ik je Ginkelduin aanbevelen. Prima douche en goed eten. Dus hop tandenborstel in je Camelbak, slaapzak aan je stuur knopen, zeiltje mee en gaan.

Afbeelding

Zo heb ik ook in het bos geslapen in mijn tijd bij de Stoottroepen gaat prima. Extra luxe? Matras maken van een stapel takjes. :-q
Voor de echte liefhebber. Kun je ook overnachten bij de paalcamping in het bos, al klinkt dat als je met zijn 2een bent misschien een beetje vreemd :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Plaats reactie