Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ook hier geen behoefte om een dergelijk evenement te rijden met 1000 man.
Dag in de mei vakantie. Ik bestel 15 graden en zonnig bewolkt. En goesting 8)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag ook maar de uitdaging aangegaan voor de UHR9 want ik liep geloof ik achter op o.a. Bouwpakket en Uppel.
Wilde hem vorige week vrijdag al doen, maar door omstandigheden kwam daar niets van. Nu dus wel.
Om niet zonder proviand te komen onderweg en/of te zoeken naar plek om iets te krijgen ben ik vrijdag op de motor langs paar plekken van het parcours geweest om bidons te verstoppen om te wisselen.
Wel op plaatsen waar ik de lege bidons in afvalemmer of zo'n vangnet (oa Rhenen) kon dumpen. Verder een rugzak met de bekende krentenbollen en nog eea.
Even voor 06:30u op de fiets en als eerste richting Lage Vuursche om daar LV/HV af te werken. Vooral HV in begin, want aan het einde niet echt leuk.
Daarna richting Soest en de verbindingsroute en het parcours op het Hoogt gepakt (vandaar UHR9 +1).
Daarna feitelijk mijn bijna bekende rondje, dus Austerlitz compleet, stukje Zeist om daarna via oa Let de Stichterpad naar Leersum te gaan. Vanaf daar Hoge Ginkel en Amerongen. Daar nog even kletsen met de trailcrew. Even daarna lek, maar gelukkig kon de "melk"het gat net dichten maar de latex in het gezicht. Later nog een keer en op bepaald moment (zeker aan het einde) erg weinig lucht meer over, maar hoefde net geen binnenbandje in.
Vanaf Amerongen de doorsteek naar Rhenen en Kwintelooyen.
Van Kwintelooyen weer terug via Amerongen. Leersum en verbindingsstuk naar Zeist. Zeist na 170 km is best vermoeiend.
Daarna stukje freewheelen naar Soest en na 9:34u fietstijd zat de 186,5 km / 1.700 hm er weer op.
Na afloop voelde ik me toch zo'n 20 jaar ouder dan de 57 jaar die op mijn paspoort staat.....
Hoe dan ook, deze challenge in de knip en best blij mee.

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1522380642
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

H U L D E fred :-q

Pffff, wat een eind ! ik doe het je (nog) niet na... Wat is het toch super dat zo'n rondje
op de UHR mogelijk is :D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Respect! Wat een eind!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Respect Fred. Zeker gezien het feit dat jij 20 jaar ouder bent dan Bouwpakket en Uppel...Of dan toch zeker voor een dag ;-)
Mooi dat je, gezien jouw zeer respectabele palmares, hier trots op bent.

Gek he, na het lezen van ook dit verslag s het alleen maar meer gaan kriebelen. UHR9 behoort op onze palmares. In ieder geval op die van mij.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op zo 22 april 2018, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Mooie prestatie Fred!

En een slimme strategie met die bevoorradingspunten. Zeker met zo'n lange rit is het belangrijk dat je altijd kunt blijven drinken. Op deze manier kost je dat niet onnodig veel tijd.

Ik ben nog steeds van plan om 'm een keer in twee delen te rijden met een overnachting op één van de campings langs het parcours. Speciaal voor het extra vakantiegevoel. Dat geeft dan ook gelijk ruimschoots de tijd om wat foto's te maken en lekker te lunchen. Maar misschien moet ik 'm toch ook maar een keer op deze manier rijden. Het is toch wel een mooie uitdaging.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jurriaan schreef:Respect Fred. Zeker gezien het feit dat jij 30 jaar ouder bent dan Bouwpakket en Uppel...
.
Hoe oud is Fred ??????? :o :o
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef:
Jurriaan schreef:Respect Fred. Zeker gezien het feit dat jij 30 jaar ouder bent dan Bouwpakket en Uppel...
.
Hoe oud is Fred ??????? :o :o
Hoe jong ben jij ??????? :o :o
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Bouwpakket fietst als een 27 jarige :winkie: . Maar ja, hoe ver dat af ligt van de biologische leeftijd? Ik kan er zomaar 5 jaar naast zitten, misschien ietsje meer :tong
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

77...naar eigen schrijven, althans voor een dag.

Nieuwe challenge, wie is de oudste die de UHR9 rijdt...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Diep respect voor Fredje Friday. :-q

(Voor mij is een UHR5 al een hele opgave.)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

aurelius schreef:@Bouwpakket fietst als een 27 jarige :winkie: . Maar ja, hoe ver dat af ligt van de biologische leeftijd? Ik kan er zomaar 5 jaar naast zitten, misschien ietsje meer :tong
:kiss: :bier:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Wat een reacties, ook via FB en op Strava :-q .
Paar dingetjes:
  • Heel veel geluk gehad met voorband, want vanmorgen na fiets schoon maken even voorband op druk brengen en de latex spoot er uit.........
  • Afgelopen nacht was weer ouderwets slecht slapen door pijn in "alles", dus het aloude marathongevoel bestaat nog steeds. (uitfietsen vandaag was op de H2SX).
  • Gevorderde leeftijd misschien voordeel, veel hersencellen al weggezopen en dan is dom doortrappen iets wat wel lukt. Hard rijden heb ik al achter me gelaten :winkie:
  • Bevoorrading bewust zo uitgekiend voor mezelf, ben niet iemand van ruim lunchen onderweg. Zonde van de tijd, misschien toch mijn marathonachtergrond. Overigens wel in Maarn vlot 2 blikjes cola gescoord, kon het niet laten (maar dat minder dan 10 minuten)
  • Voor de liefhebber heb ik de GPX geplaatst (zie sigje). Die begint op het fietspad tussen Soest richting de Kuil bij Lage Vuursche. Je komt dan uit op 187 km. Als je het verbindingsstuk door bos bij Wieksloot/Hees en het rondje Soest niet zou pakken is het zo'n 180 km. Het wordt komende tijd langer licht, dus ga je gang en vooral genieten onderweg.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Diep respect voor de prestatie! Die afstand met die tijd met die temperatuur! Zelf donderdagmiddag vrij genomen om Zeist + Austerlitz te fietsen, maar vond dat met ineens die hoge temperatuur nog best pittig.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Aan de hand van de gereden track van Fred ook aan het knutselen geslagen. Enkel Zeist aan het einde..(gpx)

Afbeelding
Plaats reactie