NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

bouwpakket schreef:
bonkie schreef:Nou ga zaterdag en zondag maar eens kijken op lage vuursche.
Ik weet zeker dat je je kapot schrikt hoeveel er nog komen om de route agort te rijden!
Kan jij daar niet even bij de ingang staan met een McNoy om "uitleg" te geven? :lol:
Hahaha zou het zo doen wist je dat
Die mensen snappen denk ik niet hoeveel energie en tijd er in zit door vrijwiligers,en hun dat dan even naar de klote rijden omdat “ze moeten rijden want het is weekend”
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Steeds meer mensen raken besmet met ons rare gedachtengoed. Gaat goed komen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3896
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vrijwilligerswerk verplicht stellen, je moet bij een route vrijwilliger zijn (en minimaal x uren per jaar maken) voor je mag rijden op de routes. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We hebben slechte ervaringen met strafcorvée.

(Wel vandaag een belletje van de Reclassering. Of de heer Camiel E. bij ons zijn taakstraf mag komen uitvoeren. Anytime Camiel.)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Zou je met dit soort omstandigheden de route kunnen afsluiten bij ingangen met een lintje en bordje. Er zijn natuurlijk altijd lui die er schijt aan hebben maar wellicht breng je die groep dan ook op andere gedachten. Wel goede actie van Bert om tempotoertoertocht te contacten. De vorige toertocht ging door mijn thuisbos het Maartensdijkse bos naast LV en hier werden juist de fragiele paadjes ook gepakt. Hier heb je voor de rest van het jaar last van zelfs met wandelen met hond altijd zeiknat met beetje regen. Toen ik dinsdagmiddag inspectierondje na storm op HV ging lopen zag ik ook nog rijders de route aan gortepap rijden, waarschijnlijk met Sven Nijs ambities
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

NelizRijn schreef:Zou je met dit soort omstandigheden de route kunnen afsluiten bij ingangen met een lintje en bordje.
Ook al eerder geadviseerd hier. Kleine moeite, met positief gevolg denk ik.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Afbeelding

Zondagmorgen half 10 zeker? :lol:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ik ben net in lage vuursche geweest wat gegeten bij in de kuil. was er nog nooit geweest en wilde even kijken waar ik morgen moet zijn voor de clinic. Met vrouw en kids even door het bos gelopen maar ik denk wel 50 mtb'ers gezien vond het echt druk terwijl de route er niet optimaal bijligt voor wat ik zag. was trouwens wel onder de indruk van wat ik heb gezien van de route hij lijkt me echt heel erg gaaf. dus ga er snel heen als het goed begaanbaar is... maar #trailrespect was ver te zoeken b8j de mensen die ik zag alles onder de bagger pfff
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

oh en ik als nooby op de trail. wat is verschil tussen groene en rode route?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

RoySmit schreef:oh en ik als nooby op de trail. wat is verschil tussen groene en rode route?
Ik denk: groen route Lage Vuursche en rood het begin van Hoge Vuursche (klein stukje al klaar, rondje om de kuil)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

vibemaker schreef:
RoySmit schreef:oh en ik als nooby op de trail. wat is verschil tussen groene en rode route?
Ik denk: groen route Lage Vuursche en rood het begin van Hoge Vuursche (klein stukje al klaar, rondje om de kuil)
Helemaal correct
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

oké top thnx weet ik dat ook weer...
Jamo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: do 22 februari 2007, 23:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29, Batavus Buster, BeOne CRD 29er, Singular Swift ss.
Contacteer:

Ik lees dit topic al weer een aantal jaren en heb ook al menig rondje LV gereden, ook toen het woord 'trailrespect' nog niet was uitgevonden. We weten allemaal hoe LV er bij lag na een aantal dagen regen en ik moet bekennen dat ik 'vroeger' vaak met een lading modder thuiskwam. Maar: je hoorde er niet bij als je niet door de bagger gefietst had, er loopt hier ook nog een topic met als titel "zo is die op zijn mooist" waar de bikes met de meeste modder de meeste lof oogsten.
Inmiddels ben ik ouder en wijzer en heb 'trailrespect' min of meer als motto maar, ik weet ook dat er hele volksstammen MTB-ers zijn die ieder weekend naar Lage Vuursche fietsen om hun rondje te doen en geen weet hebben van dit forum of de FB pagina. Ik denk ook dat hun weinig te verwijten valt, temeer daar ze jaren lang hun gang hebben kunnen gaan. Een fysieke afsluiting van het parcours (zoals ook enkele andere forumleden hebben geopperd) lijkt me daarom geen slecht idee, al was het alleen maar middels een duidelijke aankondiging aan het begin van het parcours. Ik zou (net als Bonkie) wel eens willen kijken wie er morgen allemaal nog over het parcours willen raggen. Overigens: alle lof voor de parcoursbouwers! Geweldig wat ze in relatief korte tijd gepresteerd hebben. Was LV in 'oude' staat een makkie voor de singlespeed, de laatste keer (al weer een paar weken geleden) moest ik alle zeilen bijzetten. Ga zo door!
Bij tegenwind heb je alleen baat als je de andere kant opgaat.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Giant-E schreef:
NelizRijn schreef:Zou je met dit soort omstandigheden de route kunnen afsluiten bij ingangen met een lintje en bordje.
Ook al eerder geadviseerd hier. Kleine moeite, met positief gevolg denk ik.
Mijn baas zou zeggen: definieer klein voor me.
Wij van WC-eend zien dat anders, maar misschien zien we het niet goed.

Dus volgt de vraag om de suggestie uit te werken svp.
Hoeveel ingangen in LV/HV, Au, Ze, Le, HG, Am, Kw en Rh?
Hoeveel bordjes maken en plastificeren?
Hoeveel handelingen x tijd per handeling om ze op te hangen?
En hoeveel handelingen om ze weer weg te halen?
Ophalen op het depot en daar ook weer terugbrengen
Hoeveel tijd voor coördinatie en aansturing van vrijwilligers en de terreineigenaar?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Misschien een optie om een boxje brievenbusformaat met paar kaarten en lint bij begin route te plaatsen LV heeft niet zo heel veel ingangen. Een van de vrijwillers of locals kan zoiets plaatsen. De overige routes hebben idd veel meer in en uitgangen en is wel heel veel werk.
Plaats reactie