NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Voor deze droogte begon waren er een aantal plekken mul. Afgelopen dinsdag hebben we met een zestal medewerkers van een groot bedrijf in de omgeving moeilijk te bereiken plekken aangepakt. Zwaar werk. Ver rijden met kruiwagens en die ook nog eens tegen heuvels opduwen. Maar ondanks dat hebben we veel meer gedaan dan verwacht. We zijn dan ook erg content met deze extra hulp. We kregen ook nog eens gereedschap kado: twee scheppen en twee kruiwagens. Vooral om die kruiwagens stonden we echt om te springen. We moesten ze altijd regelen, nu hebben we ze gewoon.

Nu merk je helaas even niets van al het werk omdat door de droogte het leemhoudend zand niet het verband geeft dat we gewend zijn en er veel meer track mul is dan normaal. Als het weer gaat regenen verwachten wij dat een aantal vervelende mulle plekken van vroeger niet meer terugkomen.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

pietervl schreef:Voor deze droogte begon waren er een aantal plekken mul. Afgelopen dinsdag hebben we met een zestal medewerkers van een groot bedrijf in de omgeving moeilijk te bereiken plekken aangepakt. Zwaar werk. Ver rijden met kruiwagens en die ook nog eens tegen heuvels opduwen. Maar ondanks dat hebben we veel meer gedaan dan verwacht. We zijn dan ook erg content met deze extra hulp. We kregen ook nog eens gereedschap kado: twee scheppen en twee kruiwagens. Vooral om die kruiwagens stonden we echt om te springen. We moesten ze altijd regelen, nu hebben we ze gewoon.

Nu merk je helaas even niets van al het werk omdat door de droogte het leemhoudend zand niet het verband geeft dat we gewend zijn en er veel meer track mul is dan normaal. Als het weer gaat regenen verwachten wij dat een aantal vervelende mulle plekken van vroeger niet meer terugkomen.

Klinkt toch wel goed Pieter... En Leuk dat "zij" nog wat weggeeft wat je dus echt nodig hebt heel fijn...
Wel goed om te horen dat je meer hebt kunnen doen dan verwacht en indd jammer dat de droogte maar niet ophoudt... Weersverwachting voor volgende week zegt nu regen maar ik ben bang dat dat weer gaat veranderen voor het volgende week is. Maar we zullen geduld moeten hebben.. Tot die tijd veel asfalt rijden het is wat het is helaas
Laatst gewijzigd door RoySmit op za 21 juli 2018, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

RoySmit, het bedrijf had gevraagd niet met hun naam naar buiten te treden. Bescheiden opstelling.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Paar weken terug hier al uitgebreid gepost. Geen geheim dus.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

pietervl schreef:RoySmit, het bedrijf had gevraagd niet met hun naam naar buiten te treden. Bescheiden opstelling.
wist ik niet Pieter... werk er zelf ook en had er ook via de mail bericht van gehad om te helpen. daar hadden ze er niks over gemeld... excuss
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Je kunt het er nog uithalen: linksonder je post zit de button 'wijzig'
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

pietervl schreef:Je kunt het er nog uithalen: linksonder je post zit de button 'wijzig'
Done :D
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Dinsdag nog een vrij aardige route aan elkaar kunnen lussen op HV (zie mijn eerdere post) maar gisteren was het al heel veel slechter. Ging nog een groep van 16 beginners (lees huurfietsers vh eerst op de mtb) zonder begeleiding de route op. Hopelijk zijn ze inmiddels weer het bos uit ;)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

TIP Vandaag Dronten gereden- geen enkele mulle ellende, gaaf baantje.
rammen met die bak
Magic ed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 april 2018, 15:37

Zaterdag een paar mm hopelijk. Zal niet genoeg zijn, maar beter dan niets.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Huggiedug schreef:TIP Vandaag Dronten gereden- geen enkele mulle ellende, gaaf baantje.
Ga je dat even overal posten nu je de KOM hebt?
Waar woke is, is vuur
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De behoefte aan bevestiging kan soms heel groot zijn bij mensen. :winkie:
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Dat is niet erg aardig van jullie. Die KOM interesseert me niks en al helemaal niet met maar 8 strava rijders in de polder. Ik bedoelde het zoals het er stond- als tip, nu de UHR bijna onbegaanbaar is.
rammen met die bak
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Makkelijk had het eerst anders geformuleerd - zonder de Strava-plaagstoot. Een alternatief voor de Utrechtse WoestijnRug (UWR) is nu zeer welkom :bier:

Dus dank voor de tip :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dank voor de tip inderdaad!
De route in Zeewolde is ook goed te rijden.
Hier en daar een beetje mul zand (in de polder! :o ), maar verder goed te doen.
Plaats reactie