NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

#zen mannen. Wees blij met iedereen die iets anders is gaan doen. Ipv teleurgesteld in gasten die onze vraag niet gezien hebben of genegeerd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Wat hij zegt. Daarbij, door de modder ploeteren is jarenlang synoniem geweest met mtben in Nederland, dat gaat echt niet van de ene op de andere dag veranderen. Niet iedereen zit op het forum of houdt op Facebook de UHR pagina in de gaten. Met name LV heeft er jarenlang slecht bijgelegen en is ook nog zo'n beetje het enige legale rondje in de omgeving. Ik denk dat het merendeel van de mensen die er gaat rijden geen idee heeft dat ze iets 'verkeerd' doen. Integendeel, ze doen gewoon wat ze al jaren doen, op gezette tijden op de mtb klimmen en gaan fietsen. Natuurlijk is het frustrerend voor de mensen die tijd en moeite in deze route investeren om er iets mooiers en beters van te maken maar die houding van morele superioriteit hier raakt kant nog wal af en toe.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat is ook wel weer zo. Zelf heb ik laatst 3Km route oplopen knappen. Lag er weer goed bij, dat is nu dus ook weer aan strond.
◼︎ Go round the outside.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Och, morele superoriteit is wat hoogdravend. Ik zeg die mannen netjes gedag, en maak me verder niet druk. Een beetje ergernis is er wel, omdat de ene netjes rekening houdt met de route (het merendeel denk ik) en er altijd dissonanten zijn, die zich idd van geen kwaad bewust zijn. Maar wel de route slechter maken. Ik zit pas 25 jaar op de mountainbike, maar ik heb dat winterseizoen cultuurtje met toertochten, kou en modder toch nooit zo begrepen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Over een paar jaar weet elke biker wat #trailrespect is. Elke serieuze routebeheergroep vraagt erop als er veel water gevallen is. Vorige winter was het extreem droog en is het niet nodig geweest. Nu krijgen we binnen een periode van een week 88 liter water per vierkante meter.
Vanochtend trouwens voor bosarbeider gespeeld en veel gevallen hout geruimd. Vermoedelijk kunnen morgen een aantal routes op. Maar ik spreek nu voor mijn beurt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Volgens mij loop je met de 88 liter inmiddels een paar emmers achter...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Je moet die sticker toch goed gebruiken?
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

DE MEESTE ROUTES ZIJN WEER OPEN!
Vanaf morgen (zondag 17 december) zijn vrijwel alle routes op de Utrechtse Heuvelrug weer open! Er is met man, macht, (ketting)zaag en bijl gewerkt aan het weghalen van omgevallen bomen en afgebroken takken. Daarbij bleek dat de routes er - voor deze tijd van het jaar - prima bijliggen met uitzondering van Continental Austerlitz-Noord.
Dat is te danken aan al die mensen die vorig weekend en de afgelopen week niet hebben gefietst. De rust heeft goed uitgewerkt op de routes, dank daarvoor. Daarom kunnen we iedereen uitnodigen om vooral weer te komen fietsen!
Op de routes Zeist en Leersum zijn er omgevallen bomen die we niet konden verwijderen. Op route Zeist gaat het om een boom net voorbij paal 34 net na het kruisen van een fietspad. Op route Leersum ligt er een boom bij paal LE90, kort voordat je weer bij de Donderberg bent. Om de Leersumse boom zit rood-wit lint gewikkeld dus die kun je niet missen. En blijf op alle routes opletten, want er ligt hier en daar nog aangevroren sneeuw – het is winter …….

Kettingzaag was wel nodig:
Afbeelding

Boom bij Leersum LE90:
Afbeelding

Continental Austerlitz: water!
Afbeelding

Continental Austerlitz: droog!
Afbeelding
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

is het niet een idee om op mtbroutes.nl een bericht te plaatsen als de routes op de UHR niet begaanbaar zijn? zie daar regelmatig bij het nieuws over andere routes hetzelfde staan. en volgens mij is die site niet slecht bezocht..... leuk om ook reacties te lezen van andere zie altijd staan dat mensen zoveel respect hebben voor de onserhoudsploegen!! Ook nu weer goed geregeld dat de boel begaanbaar is op de UHR had ik zeker niet verwacht dus top werk weer mannen!! trots op iedereen die zich zo inzet
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6133
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

De website Mtbroutes is daar niet echt op ingericht. Wat ze wel doen is onze berichten delen op hun Facebook pagina.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ok duidelijk. ik als FB loze man moet het wel van dat soort sites en dit forum hebben.. en een beetje verstand als het erg nat geweest is weet je haast wel dat je niet altijd kan biken
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iedereen die ik spreek die geen verstand heeft van fietsen (mijn ouders included) zeggen allemaal dat mountainbiken door de blubber rijden is.

Hoe ze daar bij komen geen idee, maar dit punt zul je dus nooit gaan oplossen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Cultuurveranderingen gaan nooit snel.
Everybody bought a new bike!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

indd kwestie van tijd. had iemand 20 jaar geleden gedacht dat we allemaal met een mobiele tel zouden lopen? juist ook niet.. gewoon #trailrespect blijven promoten en uitleggen waarom. miss wel nieuwe gesealde a4tjes ophangen op de routes met de uitleg ervan. hoe meer hoe beter lijkt me....
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wederom wat inspiratie uit het buitenland:

Afbeelding
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie