Wacht maar tot je HV ervaren hebt..... Maak je borst maar natvibemaker schreef:Ik denk dat we het over één ding allemaal wel eens zijn. LV2.0 is een lekkere sloopkogel
NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
- Bottecchia
- Extreme Biker
- Berichten: 824
- Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00
De twee belangrijkste dingen om op te letten: Niet met een te groot verzet rijden en goed vooruit kijken zodat je kunt anticiperen op dat wat er komt.
Ik zie regelmatig gebeuren dat mensen een vrij zwaar verzet hebben staan en er dan op zo'n klimmetje achterkomen dat ze het nauwelijks redden. Om jezelf dan in gang te trekken moet je veel kracht en energie verbruiken.
Ik zie regelmatig gebeuren dat mensen een vrij zwaar verzet hebben staan en er dan op zo'n klimmetje achterkomen dat ze het nauwelijks redden. Om jezelf dan in gang te trekken moet je veel kracht en energie verbruiken.
- vibemaker
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2037
- Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
- Contacteer:
bouwpakket schreef:Wacht maar tot je HV ervaren hebt..... Maak je borst maar natvibemaker schreef:Ik denk dat we het over één ding allemaal wel eens zijn. LV2.0 is een lekkere sloopkogel
| Some stuff : Orange Stage EVO 29 | Orange Crush 29 | Project Bamboo |
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1864
- Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0
daar ben ik vandaag ook achtergekomen haha. en dat koste dan indd teveel energie elke keer. maar wel genieten mooi rondje en ga zeker vaker naar LV komen. dacht 11 km vanaf de bilt en zeist 8.5km dus scheelt niks..Bottecchia schreef:De twee belangrijkste dingen om op te letten: Niet met een te groot verzet rijden en goed vooruit kijken zodat je kunt anticiperen op dat wat er komt.
Ik zie regelmatig gebeuren dat mensen een vrij zwaar verzet hebben staan en er dan op zo'n klimmetje achterkomen dat ze het nauwelijks redden. Om jezelf dan in gang te trekken moet je veel kracht en energie verbruiken.
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10838
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
dat zijn wielrenners. Groot verzet, op de pedalen staan en dan rammen.Bottecchia schreef:De twee belangrijkste dingen om op te letten: Niet met een te groot verzet rijden en goed vooruit kijken zodat je kunt anticiperen op dat wat er komt. Ik zie regelmatig gebeuren dat mensen een vrij zwaar verzet hebben staan en er dan op zo'n klimmetje achterkomen dat ze het nauwelijks redden. Om jezelf dan in gang te trekken moet je veel kracht en energie verbruiken.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 185
- Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24
Het is ook vermakelijk om bij een toertocht te kijken bij de rollercoaster. Of ze botsen tegen het boompje halverwege, of ze komen de klimmetjes niet op ivm niet ver genoeg voorruit kijken of/met een verkeerd verzet. Met een domino effect vanwege de vele fietsers. Goed, nu ben ik zelf niet beter dan de rest hoor, maar een beetje leedvermaak is leuk.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1864
- Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0
bert l. schreef:dat zijn wielrenners. Groot verzet, op de pedalen staan en dan rammen.Bottecchia schreef:De twee belangrijkste dingen om op te letten: Niet met een te groot verzet rijden en goed vooruit kijken zodat je kunt anticiperen op dat wat er komt. Ik zie regelmatig gebeuren dat mensen een vrij zwaar verzet hebben staan en er dan op zo'n klimmetje achterkomen dat ze het nauwelijks redden. Om jezelf dan in gang te trekken moet je veel kracht en energie verbruiken.
Of onervaren ( lees nog lerende) mtb'ers zoals me myself and i.......
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10838
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Je cadans is je beste vriend. In alle omstandigheden. Het aantal pedaalomwentelingen per minuut moet juist goed zijn.
Bij teveel omwentelingen ga je tollen en kun je je balans niet houden: Voetje aan de grond.
Bij te weinig omwentelingen wordt het bult op te zwaar en kun je ook je balans niet houden: Voetje aan de grond
Cadans en Balans horen bij elkaar.
(denk aan Goudlokje en de drie beren: niet teveel, niet te weinig, maar juist goed)
De wielrennersmethode: zwaarder schakelen, op de pedalen en dan rammen maar. Op hoop van zegen.
De mountainbikersmethode: pedaalritme opzoeken, lichter schakelen, in het zadelblijven, neus naar de punt van het stuur. Gecontroleerd naar boven.
Voor alle beginners geldt dat een beginnersclinic van 4 uur garant staat voor een verdubbeling van je mountainbikeplezier en een forse reductie van het EHBO-risico.
Bij teveel omwentelingen ga je tollen en kun je je balans niet houden: Voetje aan de grond.
Bij te weinig omwentelingen wordt het bult op te zwaar en kun je ook je balans niet houden: Voetje aan de grond
Cadans en Balans horen bij elkaar.
(denk aan Goudlokje en de drie beren: niet teveel, niet te weinig, maar juist goed)
De wielrennersmethode: zwaarder schakelen, op de pedalen en dan rammen maar. Op hoop van zegen.
De mountainbikersmethode: pedaalritme opzoeken, lichter schakelen, in het zadelblijven, neus naar de punt van het stuur. Gecontroleerd naar boven.
Voor alle beginners geldt dat een beginnersclinic van 4 uur garant staat voor een verdubbeling van je mountainbikeplezier en een forse reductie van het EHBO-risico.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1864
- Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0
Allemaal waar. Inmiddels jaartje bezig 1e clinic ook gehad begin van het jaar. Maar soms te enthousiast zijn en denken dat je al verder bent dan je hoopt. Neils gaf ook al tips niet altijd maar voor de snelheid gaan maar soms ook de technische segmenten paas keer doen om techniek te trainen.. Gaat steeds beter allemaal dus flink blijven oefenen... Echter is vrije tijd schaars icm kids en werk dus niet zoveel tijd als ik zou willen. Laat het maar snel lang licht blijven kan ik ook gewoon in de aqvond nog een lekker rondje in de bossen crossen bij zeist of LV....bert l. schreef:Je cadans is je beste vriend. In alle omstandigheden. Het aantal pedaalomwentelingen per minuut moet juist goed zijn.
Bij teveel omwentelingen ga je tollen en kun je je balans niet houden: Voetje aan de grond.
Bij te weinig omwentelingen wordt het bult op te zwaar en kun je ook je balans niet houden: Voetje aan de grond
Cadans en Balans horen bij elkaar.
(denk aan Goudlokje en de drie beren: niet teveel, niet te weinig, maar juist goed)
De wielrennersmethode: zwaarder schakelen, op de pedalen en dan rammen maar. Op hoop van zegen.
De mountainbikersmethode: pedaalritme opzoeken, lichter schakelen, in het zadelblijven, neus naar de punt van het stuur. Gecontroleerd naar boven.
Voor alle beginners geldt dat een beginnersclinic van 4 uur garant staat voor een verdubbeling van je mountainbikeplezier en een forse reductie van het EHBO-risico.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 799
- Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
- Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash
HV is zeker de zwaarste uhr route alleen maar draaien en keren en aanzetten en kan best goed op 1 versnelling zo lang je maar anticipeert. Kwintelooyen gister nog geweest en is natuurlijk ook zwaar en nu lekker meer uitgesleten ook een feest om te rijden (het dalen dan).bouwpakket schreef:Wacht maar tot je HV ervaren hebt..... Maak je borst maar natvibemaker schreef:Ik denk dat we het over één ding allemaal wel eens zijn. LV2.0 is een lekkere sloopkogel
Roy en overige, ik en bouwpakket wisselen regelmatig kommetjes uit op de routes maar het is altijd wachten tot een Mark Schepp,Micha de Vries, Alma achtige een keer komt vlammen. Er zijn altijd snellere en pin je er niet op vast, genieten van het gooien en smijten in de bochten en genieten van het buiten sporten is veel belangrijker en leuker dan het afzien voor een kom.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1864
- Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0
[/quote]HV is zeker de zwaarste uhr route alleen maar draaien en keren en aanzetten en kan best goed op 1 versnelling zo lang je maar anticipeert. Kwintelooyen gister nog geweest en is natuurlijk ook zwaar en nu lekker meer uitgesleten ook een feest om te rijden (het dalen dan).
Roy en overige, ik en bouwpakket wisselen regelmatig kommetjes uit op de routes maar het is altijd wachten tot een Mark Schepp,Micha de Vries, Alma achtige een keer komt vlammen. Er zijn altijd snellere en pin je er niet op vast, genieten van het gooien en smijten in de bochten en genieten van het buiten sporten is veel belangrijker en leuker dan het afzien voor een kom.[/quote]
Kommetjes zijn niet voor mij niels hahahah miss over een aantal jaar maar nu is het voor mij alleen maar genieten en leren leren leren. Blijft zo'n mooie sport dit vooral omdat je lekker in de buitenlucht kan genieten van al het moois op de UHR!
Maar blijft leuk om te zien hoe snel jij op de route bent. Goed voor de motivatie om te blijven leren in deze sport. Ben wel benieuwd als die andere mannen dan eens het gas open gooien op LV wat de tijden gaan worden. Zoeizo LV echt een slooproute die ik absoluut vaker kom rijden
Roy en overige, ik en bouwpakket wisselen regelmatig kommetjes uit op de routes maar het is altijd wachten tot een Mark Schepp,Micha de Vries, Alma achtige een keer komt vlammen. Er zijn altijd snellere en pin je er niet op vast, genieten van het gooien en smijten in de bochten en genieten van het buiten sporten is veel belangrijker en leuker dan het afzien voor een kom.[/quote]
Kommetjes zijn niet voor mij niels hahahah miss over een aantal jaar maar nu is het voor mij alleen maar genieten en leren leren leren. Blijft zo'n mooie sport dit vooral omdat je lekker in de buitenlucht kan genieten van al het moois op de UHR!
Maar blijft leuk om te zien hoe snel jij op de route bent. Goed voor de motivatie om te blijven leren in deze sport. Ben wel benieuwd als die andere mannen dan eens het gas open gooien op LV wat de tijden gaan worden. Zoeizo LV echt een slooproute die ik absoluut vaker kom rijden
Vertaling: schakel je rot!bert l. schreef:Je cadans is je beste vriend. In alle omstandigheden. Het aantal pedaalomwentelingen per minuut moet juist goed zijn.
Bij teveel omwentelingen ga je tollen en kun je je balans niet houden: Voetje aan de grond.
Bij te weinig omwentelingen wordt het bult op te zwaar en kun je ook je balans niet houden: Voetje aan de grond
Cadans en Balans horen bij elkaar.
(denk aan Goudlokje en de drie beren: niet teveel, niet te weinig, maar juist goed)
De wielrennersmethode: zwaarder schakelen, op de pedalen en dan rammen maar. Op hoop van zegen.
De mountainbikersmethode: pedaalritme opzoeken, lichter schakelen, in het zadelblijven, neus naar de punt van het stuur. Gecontroleerd naar boven.
Je hebt niet voor niets zoveel versnellingen. Ga er lekker doorheen, zeker op een rondje als LV. Zie je een helling: meteen 2-3 verzetten terug (snelheid dus ook iets), rustig en soepel aan dat klimmetje beginnen. Bovenop meteen weer bijschakelen, 1 voor 1. En zo weer door, laat die derailleur maar overuren maken.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Nou zoveel schakel je niet op LV.. denk dat ik effectief maar een paar kransjes gebruik, en zeker niet om de haverklap schakel. Schakelmomenten kosten ook tijd. Het is m.i meer en op de juiste momenten juist even versnellen voordat het omhoog gaat. Hoe meer snelheid des te makkelijker je boven komt. Denk dat je met een single speed aardig uit de voeten kan hier.Lars TB schreef:Vertaling: schakel je rot!bert l. schreef:Je cadans is je beste vriend. In alle omstandigheden. Het aantal pedaalomwentelingen per minuut moet juist goed zijn.
Bij teveel omwentelingen ga je tollen en kun je je balans niet houden: Voetje aan de grond.
Bij te weinig omwentelingen wordt het bult op te zwaar en kun je ook je balans niet houden: Voetje aan de grond
Cadans en Balans horen bij elkaar.
(denk aan Goudlokje en de drie beren: niet teveel, niet te weinig, maar juist goed)
De wielrennersmethode: zwaarder schakelen, op de pedalen en dan rammen maar. Op hoop van zegen.
De mountainbikersmethode: pedaalritme opzoeken, lichter schakelen, in het zadelblijven, neus naar de punt van het stuur. Gecontroleerd naar boven.
Je hebt niet voor niets zoveel versnellingen. Ga er lekker doorheen, zeker op een rondje als LV. Zie je een helling: meteen 2-3 verzetten terug (snelheid dus ook iets), rustig en soepel aan dat klimmetje beginnen. Bovenop meteen weer bijschakelen, 1 voor 1. En zo weer door, laat die derailleur maar overuren maken.
Downhill is geen grapje
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5568
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Wordt de route Soest eigenlijk ook onderdeel van de UHR routes?
Deze ligt er momenteel in als verbinding, maar hoe is de staat van deze route?
Ik zie op Strava regelmatig dat er wordt gekozen voor de asfalt verbinding tussen Austerlitz en LV/HV.
Deze ligt er momenteel in als verbinding, maar hoe is de staat van deze route?
Ik zie op Strava regelmatig dat er wordt gekozen voor de asfalt verbinding tussen Austerlitz en LV/HV.