NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

bert l. schreef:
Dus volgt de vraag om de suggestie uit te werken svp.
Hoeveel ingangen in LV/HV, Au, Ze, Le, HG, Am, Kw en Rh?
Hoeveel bordjes maken en plastificeren?
Hoeveel handelingen x tijd per handeling om ze op te hangen?
En hoeveel handelingen om ze weer weg te halen?
Ophalen op het depot en daar ook weer terugbrengen
Hoeveel tijd voor coördinatie en aansturing van vrijwilligers en de terreineigenaar?
Misschien te veel met beroepsdeformatie gedacht, maar:

Als we nou beginnen met alles in Trailforks zetten en mensen een beetje up-to-date houden wat de parcoursstatus is (versperd, gesloten, goed, matig, slecht, etc.) dan scheelt het al een hoop rondvragen of voor niks naar de UHR rijden. Lintjes en bordjes zijn leuk maar als mensen er schijt aan willen hebben rijden ze er toch gewoon omheen.
Stamppot with weaksauce!
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Ik heb zo'n vermoeden dat degenen die geen FB raadplegen ook geen Trailforks zullen gebruiken ......
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Trailforks? :~
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bert l. schreef:Mijn baas zou zeggen: definieer klein voor me.
Wij van WC-eend zien dat anders, maar misschien zien we het niet goed.

Dus volgt de vraag om de suggestie uit te werken svp.
Hoeveel ingangen in LV/HV, Au, Ze, Le, HG, Am, Kw en Rh?
Hoeveel bordjes maken en plastificeren?
Hoeveel handelingen x tijd per handeling om ze op te hangen?
En hoeveel handelingen om ze weer weg te halen?
Ophalen op het depot en daar ook weer terugbrengen
Hoeveel tijd voor coördinatie en aansturing van vrijwilligers en de terreineigenaar?
Alleen de startpunten van de route's.
Rood lintje met A4-tje, kleine moeite.
Alleen bij extreme weersomstandighede.
Hoeft maar paar keer voor bewustwording.
Route's herstellen is véél meer werk.
Probeer mee te denken.
Vind het lullig voor jullie.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Gisteren na de clinic op LV ook de route bekeken aangezien er zoveel mensen de route opgingen was ik erg benieuwd naar hoe die erbij lag maar vooral naar de route zelf aangezien ik LV nog nooit had gefietst.
Nou ik heb bij het begin meer gelopen als gefietst want het was echt te nat dus snap ook zeker de oproep om er niet heen te gaan. na het 1e gedeelte was route erg goed begaanbaar heb op me dooie gemak de route verkend en waar nodig afgestapt en lekker gelopen. Maar wat een super vette mooie route zeg niet normaal!! Ik kan me voorstellen dat dit een top route gaat worden! En WEER hulde aan de onderhoudsploeg die op diverse stukken bezig waren!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Iinformatie geven is noodzakelijk om de onwetenden te informeren. Facebook, website en op een aantal startpunten m.b.v. een vast bord met het advies Go of No Go o.i.d. . Zoals op de skipiste- niet digitaal uiteraard.

Op bord informatie geven over: staat van de route en waar deze info digitaal te vinden is.
Kan mensen aanzetten meer trailrespect aan te leren en een lange auto rit te vermijden en of alternatieven te zoeken.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

corex schreef:...- niet digitaal uiteraard. ...
Juist wel digitaal! Dan kan Bert vanuit zijn bed met 1 druk op de knop alles dicht gooien en weer verder slapen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Lars slaat de spijker op z'n kop. We proberen vanuit de *feestcommissie* zo goed mogelijk gebruik te maken van de Wet van Pareto.

Via een oproep op FB reduceren we de toeloop met meer dan de helft. Dat kunnen we zien aan de afname van het aantal Strava passanten op zo'n dag.
5 min werk voor een reductie van >50%. Om de volgende grote stap in bereik te maken, moeten we er flink meer tijd tegen aan gooien. Zowel in de voorbereiding als in de uitvoering als na afloop. Gaan we niet doen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

vibemaker schreef:Trailforks? :~
Qua trail respect weet ik niet of het gaat helpen maar wel leuk om de routes er op te zetten.

https://www.trailforks.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: laat maar ze staan er al op :bier: :bier:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bert l. schreef:Om de volgende grote stap in bereik te maken, moeten we er flink meer tijd tegen aan gooien. Zowel in de voorbereiding als in de uitvoering als na afloop. Gaan we niet doen.

Kost dat daadwerkelijk meer tijd dat steeds maar weer alle route's herstellen, Bert? Ik betwijfel dat namelijk ten zeerste.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Giant-E schreef:
bert l. schreef:Om de volgende grote stap in bereik te maken, moeten we er flink meer tijd tegen aan gooien. Zowel in de voorbereiding als in de uitvoering als na afloop. Gaan we niet doen.
Kost dat daadwerkelijk meer tijd dat steeds maar weer alle route's herstellen, Bert? Ik betwijfel dat namelijk ten zeerste.
We denken van wel. En we zitten qua aansturing ook wel een beetje aan onze taks. Komt nog bij dat 50% reductie op 'displacement' (het verdwijnen van track via de fietser, zijn kleding en zijn fiets) al heel veel winst oplevert.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oke, respect. Mijn handen zouden jeuken bij het zien van hordes lompe baggerbikers op een net herstelde track. Vandaar mijn suggestie lint-bordje.
Ik begrijp, #trailrespect krijg je niet voor elkaar in weken, ook niet in maanden. Een langdurig proces, waarin gezond verstand het op de duur hopelijk gaat winnen.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Giant-E schreef:Oke, respect. Mijn handen zouden jeuken bij het zien van hordes lompe baggerbikers op een net herstelde track. Vandaar mijn suggestie lint-bordje.
Ik begrijp, #trailrespect krijg je niet voor elkaar in weken, ook niet in maanden. Een langdurig proces, waarin gezond verstand het op de duur hopelijk gaat winnen.
En we zien ook dat het steeds beter wordt. De 'bewuste' mtb-er die hier en op FB de berichten leest laat de mtb een paar keer per jaar op stal om de routes te sparen. Dat was enkele jaren geleden vrijwel ondenkbaar, dus het is pure winst.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Hoe ligt het er momenteel bij? Wil zaterdag gaan rijden en het is tot die tijd zo goed als droog.
Week na het weekend weer veel regen en kans op sneeuw.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

funride schreef:Hoe ligt het er momenteel bij? Wil zaterdag gaan rijden en het is tot die tijd zo goed als droog.
Week na het weekend weer veel regen en kans op sneeuw.
Gister voor t donker lag het er goed bij slechts 1 plasje op LV en 1 op HV. De baggerrijders hebben wel gezorgd dat hier en daar wortels meer bovenkomen zijn. Vinden we leuk maar wel slijtage dus. Als je wil spelen kan je flinke jump maken als je tussen eiken stuk weer uit gaat, zo kan je minilusje meteen daarna links weer pakken en vol erin duiken. Ook HV pumpstukje en wat steilere dips ala rabbit hole van hoge Ginkel.
Ik ga morgen denk ik nieuwe spark van RWP testen ben benieuwd.
Plaats reactie