Miss leuk voor degen die afvragen hoe het zit met rockgardens en waarom er niet altijd drops e.d op een route aangelegd kunnen worden.
Ik denk dat Patrick het erg goed verteld hoe dat zit en zoiezo leuk om te lezen!
Amen!
(Ik lees dat TTF's er in de toekomst, als de game generatie 40 is een voldoende lessen en in bike parks heeft gereden, zullen komen. Joh dan ben ik rond de 80. Ik mtb t/m mijn 93ste dus kom maar op )
Van mij mogen ze nu. Heb het al vaker geroepen classificatie systeem invoeren (groen,blauw,rood) Ja, dan stikt het van de groene routes. Maar dan kan je ook duidelijk maken dat blauw en rood een ander koekje zijn. Hier schermen wij met aansprakelijkheid. Maar hoe zit dat dan in de rest van Europa? Daar zijn de routes ook openbaar en niet achter een hek.
Tijgerhaai schreef:Van mij mogen ze nu. Heb het al vaker geroepen classificatie systeem invoeren (groen,blauw,rood) Ja, dan stikt het van de groene routes. Maar dan kan je ook duidelijk maken dat blauw en rood een ander koekje zijn. Hier schermen wij met aansprakelijkheid. Maar hoe zit dat dan in de rest van Europa? Daar zijn de routes ook openbaar en niet achter een hek.
Los van juridische kwesties, die er echt wel zijn, willen de meeste terreineigenaren het gewoon niet op hun geweten hebben dat er iemand vermijdbaar op zijn bek is gegaan. Punt.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tijgerhaai schreef:Van mij mogen ze nu. Heb het al vaker geroepen classificatie systeem invoeren (groen,blauw,rood) Ja, dan stikt het van de groene routes. Maar dan kan je ook duidelijk maken dat blauw en rood een ander koekje zijn. Hier schermen wij met aansprakelijkheid. Maar hoe zit dat dan in de rest van Europa? Daar zijn de routes ook openbaar en niet achter een hek.
Los van juridische kwesties, die er echt wel zijn, willen de meeste terreineigenaren het gewoon niet op hun geweten hebben dat er iemand vermijdbaar op zijn bek is gegaan. Punt.
Punt? Dan zouden ze uberhaupt geen MTB toestaan. Waarschijnlijk een kwestie van inmasseren en eerst aankijken of het elders goed gaat. Een beetje als met de enorme groei en uitbreiding van MTB-routes de laatste jaren. Als aanbod helpt de vraag te reguleren en wildbiken etc verminderd dan zal het met goede TTFs uitendelijk ook die kant opgaan. En niet pas over 30 jaar. Begin maar eens met wat kleins. Hoewel je in bv Vlaardingen ook al mooie rockjumps en skinnies hebt.
Precies, materiaal (bergen) om hele moeilijke dingen te maken heb je hier toch niet. Dan ga ik wel in Schotland kijken. Maar een beetje meer speelgoed voor de ervaren mannen en vrouwen kan absoluut geen kwaad. Er zijn heus wel leuke lijntjes te vinden in ons land je moet ze alleen even zien/weten. Maar juist om de brokken te voorkomen zal je dus een classificatie moeten gebruiken. a.k.a. is dit voor jou? Zie de trailheads in bijvoorbeeld Schotland. Maar goed voor die disscussie kunnen wij beter een ander draadje starten.
Tijgerhaai schreef:Precies, materiaal (bergen) om hele moeilijke dingen te maken heb je hier toch niet. Dan ga ik wel in Schotland kijken. Maar een beetje meer speelgoed voor de ervaren mannen en vrouwen kan absoluut geen kwaad. Er zijn heus wel leuke lijntjes te vinden in ons land je moet ze alleen even zien/weten. Maar juist om de brokken te voorkomen zal je dus een classificatie moeten gebruiken. a.k.a. is dit voor jou? Zie de trailheads in bijvoorbeeld Schotland. Maar goed voor die disscussie kunnen wij beter een ander draadje starten.
Dat draadje bestaat al, maar inderdaad. Het huidige gebrek aan kwalificering is waar wat mij betreft een grote winst te behalen is. Vroeger was bijna alles zwart terwijl je nu grotere kans hebt een groene route te rijden die veel listiger is, m.n. voor beginnende bikers. Kleurcodering werkt in het buitenland, in het skiën en vast nog meer sporten, dus waarom niet in het NL'se MTBen invoeren?
Lars TB schreef:Los van juridische kwesties, die er echt wel zijn, willen de meeste terreineigenaren het gewoon niet op hun geweten hebben dat er iemand vermijdbaar op zijn bek is gegaan. Punt.
Punt? Dan zouden ze uberhaupt geen MTB toestaan. Waarschijnlijk een kwestie van inmasseren en eerst aankijken of het elders goed gaat. Een beetje als met de enorme groei en uitbreiding van MTB-routes de laatste jaren. Als aanbod helpt de vraag te reguleren en wildbiken etc verminderd dan zal het met goede TTFs uitendelijk ook die kant opgaan. En niet pas over 30 jaar. Begin maar eens met wat kleins. Hoewel je in bv Vlaardingen ook al mooie rockjumps en skinnies hebt.
Punt.
Dan moet je niet bij mij zijn. Zo stellen de terreineigenaren het op de UHR.
En het is niet jouw argumenten niet al 1000x voorgedragen zijn.
O ja, in dat soort discussies is het verstandig 'Vlaardingen' niet te noemen (Dat wordt meteen als tegenvoorbeeld gebruikt )
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Is er al eens contact geweest met de ontwerpers/beheerders van de vaste route Sleenerzand? Daar zijn ook TTF in de (openbaar toegankelijke) route, al gedurende enkele jaren. Voor foto's ed zie mijn strava log van de rit: https://www.strava.com/activities/366326891" onclick="window.open(this.href);return false;
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Miss leuk voor degen die afvragen hoe het zit met rockgardens en waarom er niet altijd drops e.d op een route aangelegd kunnen worden.
Ik denk dat Patrick het erg goed verteld hoe dat zit en zoiezo leuk om te lezen!
Leuk en interessant om te lezen. Mijn vooringenomenheid mbt Patrick Jansen moet ik bijstellen. Het gaat 'm niet alleen om oeverloos singletrack aanbrengen.
Rob.Erto schreef:Is er al eens contact geweest met de ontwerpers/beheerders van de vaste route Sleenerzand? Daar zijn ook TTF in de (openbaar toegankelijke) route, al gedurende enkele jaren. Voor foto's ed zie mijn strava log van de rit: https://www.strava.com/activities/366326891" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennelijk denkt de terreineigenaar daar anders over zijn verantwoordelijkheid, mooi dat er variatie is. Op de UHR is het "gebruik alleen het landschap dat er al ligt". Dat doen we dan ook volop
Blastfromthepast schreef:Het viel me gisteren (als wandelaar) op dat ondanks het slechte weer het erg druk was op LV. Weinig trailrespect. Nu heeft dat hier nooit 'gehoeven', en je ziet dat de nieuwe stukken erg sterk zijn. Echt een hele verbetering. Helaas is er wel een oversteek met een ruiterroute (tussen 2 heuvels in) die compleet stukggereden en modderig was, ik ben benieuwd hoe dit kwetsbare stuk aangepakt gaat worden, anders is het dweilen met de kraan open. Voor de duidelijkheid: ik heb zelf ook al een paar keer meegeholpen als vrijwilliger en ik vind het (uiteraard) geen probleem om hier aan mee te helpen.
Ik denk dat je het hebt over het stuk wat voor de drop zit (waar je kunt kiezen tussen groen/rood). Die plek beneden is altijd al een lastig punt geweest. Het water komt vanaf verschillende punten daar naar beneden. We hebben er al wel iets proberen te doen aan de afwatering maar ik ga er inderdaad vanuit dat we daar nog meer werk in moeten steken. De afgelopen weken had het aanleggen van nieuwe stukken meer prioriteit.
Als ik terug ben van vakantie plaats ik 'm zeker op onze actielijst want het is een leuke sectie.
Dat is inderdaad het punt wat ik bedoel. Het is vooral het stuk rijden door de ruiters op het laagste gedeelte wat een probleem vormt.
Rob.Erto schreef:Is er al eens contact geweest met de ontwerpers/beheerders van de vaste route Sleenerzand? Daar zijn ook TTF in de (openbaar toegankelijke) route, al gedurende enkele jaren. Voor foto's ed zie mijn strava log van de rit: https://www.strava.com/activities/366326891" onclick="window.open(this.href);return false;
Is al een poosje afgesloten. We kunnen voorlopig ook niks omdat SBB en met name de lokale boswachter wat moeilijk doet
Blastfromthepast schreef:
Dat is inderdaad het punt wat ik bedoel. Het is vooral het stuk rijden door de ruiters op het laagste gedeelte wat een probleem vormt.
Is er maar één roodgroene keuze met drop op de route? Ik kwam er zondag langs, en kan me dat punt goed herinneren (ik dacht, wat leuk, die keuze). Maar de modderpoel erna herinner ik me juist weer niet, maar ik heb niet de volledige route gereden.