NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je weet dat X-Kings en Crosskings dezelfde band zijn? ;-)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

awinkel schreef: vr 11 januari 2019, 18:44 Je weet dat X-Kings en Crosskings dezelfde band zijn? ;-)
En jij weet dat de X-king niet meer bestaat in het assortiment :tong ..
Ja ik weet dat dit in theorie dezelfde banden zijn echter voorheen kon je ze allebie bestellen ne nu dus alleen nog maar de crossking en geen x-king meer...
3rwinB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 21 september 2018, 07:50
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT

Vandaag rondje LV-HV gereden op de nieuwe banden. Heel groot verschil, voor qua grip, achter met tractie. En bij de bagger van Pijnenburg trok de Nic me er lekker doorheen. Al met al voorlopig blij met deze keus. Nu nog een keertje tubeless maken om te zien hoe dat rijd...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

RoySmit schreef: vr 11 januari 2019, 18:56
awinkel schreef: vr 11 januari 2019, 18:44 Je weet dat X-Kings en Crosskings dezelfde band zijn? ;-)
En jij weet dat de X-king niet meer bestaat in het assortiment :tong ..
Ja ik weet dat dit in theorie dezelfde banden zijn echter voorheen kon je ze allebie bestellen ne nu dus alleen nog maar de crossking en geen x-king meer...
Weet ik. :D
Dat ze beiden te bestellen waren is logisch. De oude voorraad moest nog verkocht worden. :-)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

awinkel schreef: vr 11 januari 2019, 21:30
RoySmit schreef: vr 11 januari 2019, 18:56

En jij weet dat de X-king niet meer bestaat in het assortiment :tong ..
Ja ik weet dat dit in theorie dezelfde banden zijn echter voorheen kon je ze allebie bestellen ne nu dus alleen nog maar de crossking en geen x-king meer...
Weet ik. :D
Dat ze beiden te bestellen waren is logisch. De oude voorraad moest nog verkocht worden. :-)
:lol: We snappen elkaar!! Maar ze zitten erop hopen dat ik t weekend nog kan rijden maar t weer werkt niet echt mee ben ik bang :-{
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lars TB schreef: wo 9 januari 2019, 23:20
NelizRijn schreef: wo 9 januari 2019, 22:13 ... en geeft hem een funfactor met smile. ...
Op semislicks kom ik zeker niet harder uit de bocht, want je kunt er niet harder mee door de bocht... . Pas na de bocht pak je weer winst.

Mijn funfactor zit dus geheel in de maximale bochtensnelheid.


Maar dat is sowieso een compromis. Met een Magic Mary haal ik inderdaad op rechte stukken niet de snelheid om maximaal door de bocht te kunnen, dus heb ik een iets lichter lopend bandje wat ik wel op de limiet kan brengen. En een semislick is rechtdoor zo snel dat ik per definitie de bocht uit vlieg als ik niet rem voor de bocht (goed, niet iedere bocht).
Eens.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Gisteren weer geweest. Blijft toch een hele lekkere flow hebben dat Hoge Vuursche :-q

Het assortiment drank mag wel wat uitgebreid worden bij het barretje, dat dan weer wel :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Daar heeft de beste man dan nog 3 maanden de tijd voor. :bier:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Vanochtend weer een rondje LV/HV gemaakt, het weer werkte niet echt mee maar ik was benieuwd hoe de route zich zou houden in de nattigheid. Naar mijn mening ligt het er prima bij, de trails zijn hard, er liggen her en der wel wat kleine plasjes maar de regenkuilen doen hun werk goed. Prima werk van de trailbouwers en de onderhoudsploeg. Ik heb ook niet het idee dat de trails beschadigd worden als je er nu gaat rijden. Het meest modderige deel (HV tot het theehuis) heb ik overig wel links laten liggen.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

gisteren nog gereden, baan is gewoon goed, plassen waren al bijna weg. Het stuk wat echt slecht is is van de Golf tot aan de weg naar het theehuis. Die is makkelijk te omzeilen door bij de golf niet haaks linksaf te slaan maar dat pad rechtdoor te gaan tot aan de N245, vanaf daar het fietspad naar de noordlus, wel netjes bij de stoplichten oversteken! :P
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vanmorgen nog volle ronde LV gereden en alles wat is aangelegd ligt er waanzinnig goed bij. Ik zou zeggen p.r. waardig of mag ik dat niet zeggen.......
Het modderige deel zie je dat er steeds meer alternatieve sporen lijken te komen, beetje LV1.0. Daar ook paar stukjes bevroren en zal na flinke nachtvorst morgen ook geen modder meer zijn (ja, bevoren modder)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Volgens mij ligt dat deel er als hommage aan hoe het was op de vaderlandsche mtb routes in nog niet zo lang vervlogen tijden...
Of het dient om mensen die veel toertochten rijden zich thuis te laten voelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik weet nog een mooie naam voor dat bewuste Strava segment: "ATB-Veldtoertocht"
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Giant-E schreef: za 19 januari 2019, 16:16 Ik weet nog een mooie naam voor dat bewuste Strava segment: "ATB-Veldtoertocht"
Of "de goede oude tijd"? :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

StephanR schreef: za 19 januari 2019, 17:13
Giant-E schreef: za 19 januari 2019, 16:16 Ik weet nog een mooie naam voor dat bewuste Strava segment: "ATB-Veldtoertocht"
Of "de goede oude tijd"? :-q
:((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie