NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mario070 schreef: di 8 januari 2019, 18:53Waarom kom ik met de banden helemaal niet in de buurt....van wat er allemaal aan banden word aangegeven... :-? Droog de Saguaro's en wanneer het nat is vooral met modder de MK's II :-D :-q
Daar was en ben ik altijd te lui voor geweest. Stopte liever energie in leukere dingen en zeker vanaf de "melkperiode".
Fredje wisselde alleen maar bandjes als ze tegen het verslijten aan zaten, dus niet voor elke marathon andere banden. Toen voor wat meer profiel. In dat opzicht is er tussen Fred 1.0 en Fred 2.0 niet veel veranderd. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Weet iemand trouwens nog waar er wel vignetten voorradig zijn? Afgelopen zaterdag 3 adressen gehad, maar nergens voorradig.
3rwinB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 21 september 2018, 07:50
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT

Ik greep ook mis bij de Kuil afgelopen vrijdag.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

PFW schreef: di 8 januari 2019, 23:04 Weet iemand trouwens nog waar er wel vignetten voorradig zijn? Afgelopen zaterdag 3 adressen gehad, maar nergens voorradig.
De uitgevende instantie was twee weken dicht (wel aangekondigd aan de verkooppunten) en gaat vanaf deze week weer leveren. De vraag naar vignetten was kennelijk nóg groter dan waarvoor de diverse verkooppunten hadden ingekocht.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ik heb mijn vignet via http://form.jotformeu.com/53146780707358 besteld. Aanmelden via formulier, geld overgemaakt en vervolgens binnen 2 a 3 dagen had ik mijn vignet in huis.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Precies....deze had ik laatst ook hier gepost :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Fred (mtb-sport) schreef: di 8 januari 2019, 22:08
Mario070 schreef: di 8 januari 2019, 18:53Waarom kom ik met de banden helemaal niet in de buurt....van wat er allemaal aan banden word aangegeven... :-? Droog de Saguaro's en wanneer het nat is vooral met modder de MK's II :-D :-q
Daar was en ben ik altijd te lui voor geweest. Stopte liever energie in leukere dingen en zeker vanaf de "melkperiode".
Fredje wisselde alleen maar bandjes als ze tegen het verslijten aan zaten, dus niet voor elke marathon andere banden. Toen voor wat meer profiel. In dat opzicht is er tussen Fred 1.0 en Fred 2.0 niet veel veranderd. :winkie:
Ik wissel ook niet meer.... :lol: en nu ook niet, omdat het 2 wielsets zijn :-D maar ik doelde meer op de merk en type banden :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mario070 schreef: wo 9 januari 2019, 00:05
Fred (mtb-sport) schreef: di 8 januari 2019, 22:08 Daar was en ben ik altijd te lui voor geweest. Stopte liever energie in leukere dingen en zeker vanaf de "melkperiode".
Fredje wisselde alleen maar bandjes als ze tegen het verslijten aan zaten, dus niet voor elke marathon andere banden. Toen voor wat meer profiel. In dat opzicht is er tussen Fred 1.0 en Fred 2.0 niet veel veranderd. :winkie:
Ik wissel ook niet meer.... :lol: en nu ook niet, omdat het 2 wielsets zijn :-D maar ik doelde meer op de merk en type banden :wink:
Ik ga nog stapje verder. Ik wissel van fiets. Bij droog weer de MTB en bij mindere omstandigheden de CX (gravel) en nog mindere omstandigheden de racefiets (op de indoortrainer natuurlijk) :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

3rwinB schreef: di 8 januari 2019, 21:59 Erwin hè, ben al te vaak Edwin genoemd xd
Ahhh sorry ERWIN!! telefoon he gaat wel is fout :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: di 8 januari 2019, 20:26
MVMVML schreef: di 8 januari 2019, 16:50 Ik heb lekker Nobi Nicks en ze rijden prima. Ook op H&LV, lekker puh :winkie:
Die tractorband zat ook standaard voor op mijn Canyon. Nu RoRo voor, en RaRa achter. Ik ben zeker geen prof, meer recreatief tobberT maar op Strava zie ik toch wel verschil. Vooral op lange segmenten.
Klopt ik rijd ook een Canyon en daar zit ie standaard op.
Op strava oftewel op tijd rijden? Dan zal het misschien wat uit kunnen maken, maar ik rijd niet op snelheid maar probeer zoveel mogelijk techniek te doen. Liever meer grip dan meer snelheid dus. Dan zou ik ook geen fully gebruiken immers.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Techniek is snelheid, en hoe harder je ga, hoe meer techniek je nodig hebt :bier:
Sneeuwmonster
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

sama schreef: wo 9 januari 2019, 10:26 Techniek is snelheid, en hoe harder je ga, hoe meer techniek je nodig hebt :bier:
Ik weet niet hoeveel techniek je op die rechte stukken nodig hebt...?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Fiets techniek. .. :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Lars TB schreef: wo 9 januari 2019, 11:11
sama schreef: wo 9 januari 2019, 10:26 Techniek is snelheid, en hoe harder je ga, hoe meer techniek je nodig hebt :bier:
Ik weet niet hoeveel techniek je op die rechte stukken nodig hebt...?
Maar 't is wel waar natuurlijk. Geen van de UHR parkoers kun je met goed fatsoen technisch noemen (ook Kwintelooijen niet). Het is allemaal letterlijk kinderspel (gebaseerd op de mening van mijn 5-jarige zoontje, die de Handbuilt sectie het leukste stukje MTB'en vind van tenminste HV). Alleen als je een beetje vaart gaat maken, dan heb je een beetje stuurmanskunst nodig.

Met RoRo voorop heb ik als ik op de (=mijn) limiet rij nog wel eens een wegglijder met het voorwiel. Zal me met NoNi voorop vast minder snel overkomen. Maar ik vind deze band op de UHR voor alle overige stukken dermate irritant rijden (iemand noemde het al een traktorband; terecht IMHO) dat ik deze voor die anderhalve bocht echt niet ga monteren.
(Maar ik heb al gemerkt dat je over banden eindeloos kunt discussieren; een ander zal andere afwegingen maken, die vast ook heel legitiem zijn)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

38x10 schreef: wo 9 januari 2019, 12:07
Lars TB schreef: wo 9 januari 2019, 11:11

Ik weet niet hoeveel techniek je op die rechte stukken nodig hebt...?
Maar 't is wel waar natuurlijk. Geen van de UHR parkoers kun je met goed fatsoen technisch noemen (ook Kwintelooijen niet). Het is allemaal letterlijk kinderspel (gebaseerd op de mening van mijn 5-jarige zoontje, die de Handbuilt sectie het leukste stukje MTB'en vind van tenminste HV). Alleen als je een beetje vaart gaat maken, dan heb je een beetje stuurmanskunst nodig.

Met RoRo voorop heb ik als ik op de (=mijn) limiet rij nog wel eens een wegglijder met het voorwiel. Zal me met NoNi voorop vast minder snel overkomen. Maar ik vind deze band op de UHR voor alle overige stukken dermate irritant rijden (iemand noemde het al een traktorband; terecht IMHO) dat ik deze voor die anderhalve bocht echt niet ga monteren.
(Maar ik heb al gemerkt dat je over banden eindeloos kunt discussieren; een ander zal andere afwegingen maken, die vast ook heel legitiem zijn)
Maar als je nogal een een glijder hebt is het toch juist beter om een andere band te monteren.
Ik snap de tractorband vergelijking niet zo of ik ben echt zo slecht dat ik het niet merk hoor kan natuurlijk ook..

En juist wil je toch steeds sneller een route rijden om het leuk te houden?
Als ik op me dooie gemak HV rij vind ik het niet technisch en saai ook.. Daarom wil ik (voor mijn doen ja!!) vaart maken zodat ik in ieder geval me best moet doen op alle bochten.

Maar goed ook hier weer ieder zijn ding denk ik dan maar.
Plaats reactie