Mario070 schreef: ↑di 8 januari 2019, 18:53Waarom kom ik met de banden helemaal niet in de buurt....van wat er allemaal aan banden word aangegeven... Droog de Saguaro's en wanneer het nat is vooral met modder de MK's II
Daar was en ben ik altijd te lui voor geweest. Stopte liever energie in leukere dingen en zeker vanaf de "melkperiode".
Fredje wisselde alleen maar bandjes als ze tegen het verslijten aan zaten, dus niet voor elke marathon andere banden. Toen voor wat meer profiel. In dat opzicht is er tussen Fred 1.0 en Fred 2.0 niet veel veranderd.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry. Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
PFW schreef: ↑di 8 januari 2019, 23:04
Weet iemand trouwens nog waar er wel vignetten voorradig zijn? Afgelopen zaterdag 3 adressen gehad, maar nergens voorradig.
De uitgevende instantie was twee weken dicht (wel aangekondigd aan de verkooppunten) en gaat vanaf deze week weer leveren. De vraag naar vignetten was kennelijk nóg groter dan waarvoor de diverse verkooppunten hadden ingekocht.
ik heb mijn vignet via http://form.jotformeu.com/53146780707358 besteld. Aanmelden via formulier, geld overgemaakt en vervolgens binnen 2 a 3 dagen had ik mijn vignet in huis.
Mario070 schreef: ↑di 8 januari 2019, 18:53Waarom kom ik met de banden helemaal niet in de buurt....van wat er allemaal aan banden word aangegeven... Droog de Saguaro's en wanneer het nat is vooral met modder de MK's II
Daar was en ben ik altijd te lui voor geweest. Stopte liever energie in leukere dingen en zeker vanaf de "melkperiode".
Fredje wisselde alleen maar bandjes als ze tegen het verslijten aan zaten, dus niet voor elke marathon andere banden. Toen voor wat meer profiel. In dat opzicht is er tussen Fred 1.0 en Fred 2.0 niet veel veranderd.
Ik wissel ook niet meer.... en nu ook niet, omdat het 2 wielsets zijn maar ik doelde meer op de merk en type banden
Fred (mtb-sport) schreef: ↑di 8 januari 2019, 22:08
Daar was en ben ik altijd te lui voor geweest. Stopte liever energie in leukere dingen en zeker vanaf de "melkperiode".
Fredje wisselde alleen maar bandjes als ze tegen het verslijten aan zaten, dus niet voor elke marathon andere banden. Toen voor wat meer profiel. In dat opzicht is er tussen Fred 1.0 en Fred 2.0 niet veel veranderd.
Ik wissel ook niet meer.... en nu ook niet, omdat het 2 wielsets zijn maar ik doelde meer op de merk en type banden
Ik ga nog stapje verder. Ik wissel van fiets. Bij droog weer de MTB en bij mindere omstandigheden de CX (gravel) en nog mindere omstandigheden de racefiets (op de indoortrainer natuurlijk)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry. Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen
MVMVML schreef: ↑di 8 januari 2019, 16:50
Ik heb lekker Nobi Nicks en ze rijden prima. Ook op H&LV, lekker puh
Die tractorband zat ook standaard voor op mijn Canyon. Nu RoRo voor, en RaRa achter. Ik ben zeker geen prof, meer recreatief tobberT maar op Strava zie ik toch wel verschil. Vooral op lange segmenten.
Klopt ik rijd ook een Canyon en daar zit ie standaard op.
Op strava oftewel op tijd rijden? Dan zal het misschien wat uit kunnen maken, maar ik rijd niet op snelheid maar probeer zoveel mogelijk techniek te doen. Liever meer grip dan meer snelheid dus. Dan zou ik ook geen fully gebruiken immers.
sama schreef: ↑wo 9 januari 2019, 10:26
Techniek is snelheid, en hoe harder je ga, hoe meer techniek je nodig hebt
Ik weet niet hoeveel techniek je op die rechte stukken nodig hebt...?
Maar 't is wel waar natuurlijk. Geen van de UHR parkoers kun je met goed fatsoen technisch noemen (ook Kwintelooijen niet). Het is allemaal letterlijk kinderspel (gebaseerd op de mening van mijn 5-jarige zoontje, die de Handbuilt sectie het leukste stukje MTB'en vind van tenminste HV). Alleen als je een beetje vaart gaat maken, dan heb je een beetje stuurmanskunst nodig.
Met RoRo voorop heb ik als ik op de (=mijn) limiet rij nog wel eens een wegglijder met het voorwiel. Zal me met NoNi voorop vast minder snel overkomen. Maar ik vind deze band op de UHR voor alle overige stukken dermate irritant rijden (iemand noemde het al een traktorband; terecht IMHO) dat ik deze voor die anderhalve bocht echt niet ga monteren.
(Maar ik heb al gemerkt dat je over banden eindeloos kunt discussieren; een ander zal andere afwegingen maken, die vast ook heel legitiem zijn)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Ik weet niet hoeveel techniek je op die rechte stukken nodig hebt...?
Maar 't is wel waar natuurlijk. Geen van de UHR parkoers kun je met goed fatsoen technisch noemen (ook Kwintelooijen niet). Het is allemaal letterlijk kinderspel (gebaseerd op de mening van mijn 5-jarige zoontje, die de Handbuilt sectie het leukste stukje MTB'en vind van tenminste HV). Alleen als je een beetje vaart gaat maken, dan heb je een beetje stuurmanskunst nodig.
Met RoRo voorop heb ik als ik op de (=mijn) limiet rij nog wel eens een wegglijder met het voorwiel. Zal me met NoNi voorop vast minder snel overkomen. Maar ik vind deze band op de UHR voor alle overige stukken dermate irritant rijden (iemand noemde het al een traktorband; terecht IMHO) dat ik deze voor die anderhalve bocht echt niet ga monteren.
(Maar ik heb al gemerkt dat je over banden eindeloos kunt discussieren; een ander zal andere afwegingen maken, die vast ook heel legitiem zijn)
Maar als je nogal een een glijder hebt is het toch juist beter om een andere band te monteren.
Ik snap de tractorband vergelijking niet zo of ik ben echt zo slecht dat ik het niet merk hoor kan natuurlijk ook..
En juist wil je toch steeds sneller een route rijden om het leuk te houden?
Als ik op me dooie gemak HV rij vind ik het niet technisch en saai ook.. Daarom wil ik (voor mijn doen ja!!) vaart maken zodat ik in ieder geval me best moet doen op alle bochten.
Maar goed ook hier weer ieder zijn ding denk ik dan maar.