NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We kregen vandaag een aantal meldingen van bomen die het begeven hebben. Een combo van de droogte van de aflopen maanden waardoor ze verzwakt zijn geraakt en de stormachtige wind van vandaag heeft ze de das om gedaan.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

NelizRijn schreef:Ik hoor de vrijloop dan een 240 naaf ...
Een 350 klinkt zeker geheel anders? :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

dubbelop schreef:
NelizRijn schreef:Ik hoor de vrijloop dan een 240 naaf ...
Een 350 klinkt zeker geheel anders? :winkie:
Je valt weer geheel door de mand...

Een beetje materiaal freak hoort zelfs het verschil tussen een 2017 240 en een 2018 240 :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tweede dag oprij LV, en vervelen, nee dat doet het zeker niet.
Alle bomen stonden nog, een tak had de geest gegeven dus die ligt nu aan de zijkant. Regen heeft het mullezand goed gedaan. Ik kon nu wel rond komen.

Pumptrack HV bleek voor nagenoeg alle passeerde renners een uitdaging, de Tuin van Bouwpakket werd zelfs compleet genegeerd muv een Duitser die zijn Santa Cruz kwam uit laten. Ter compensatie heb ik het rondje vaker gedaan :winkie: (want stel je voor dat ie dicht groeit..)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vanmorgen ook maar een "vluggertje LV/HV" gedaan en wat Jurriaan al aangeeft: Regen deed mulle zand goed, maar bij segment "mulle stuk langs hek" mag nog wel eea vallen en weer wat aangereden worden.
Verder genieten van de rondjes en begin HV ook meer te waarderen. Denk dat ik hem vaker moet pakken om er nog lekkerder door heen te gaan.
Parcours lag er prima (p.r. waardig?) bij :-q en was ook lekker rustig. 2 fatbikes, meer ook niet.
De genoemde naaldboom door Jhimbo was niet te missen, dus moest toch nog een keertje de fiets af....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Als je dat zo leest krijg ik direct zin om ook weer te gaan. Komende dinsdag dan maar.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jurriaan schreef:Ter compensatie heb ik het rondje vaker gedaan :winkie: (want stel je voor dat ie dicht groeit..)
Mijn dank is groot :-q
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

dubbelop schreef:
NelizRijn schreef:Ik hoor de vrijloop dan een 240 naaf ...
Een 350 klinkt zeker geheel anders? :winkie:
Jazeker ik heb ze beide, een fietsenmaker hoort t verschil ook zo
Gebruikersavatar
skelis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 28 februari 2015, 23:09
Mijn mountainbike: Btwin Rockrider 500 26" 24 versn.

LV en hv lagen er super bij 2 plasjes waar je omheen kon
Zonder de 80cm grens te overschreiden.
Interessant met het nieuwe zand reageert je fiets
Anders maar lekker na die droge maanden. Droog begonnen
)7,45) en nat geëindigd (11.30)
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

vanochtend maar even gestart om de boom die over de track lag bij Hoge Vuursche te zagen. was al aardig druk met fietsers om een uur of 9. uiteindelijk met 1 passant erbij naast mijn fietsmaatje de boom aan de zijkant gerold. Track HV ligt er verder top bij. sommige stukjes kunnen wel binnenkort een snoeibeurt krijgen. watergaten evt wat schonen... enfin. zo blijf je aan de gang.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Fred (mtb-sport) schreef:De genoemde naaldboom door Jhimbo was niet te missen, dus moest toch nog een keertje de fiets af....

Die boom is geen hindernis meer, vanochtend met een beugelzaagje te lijf gegaan.

Boom kreeg met mij zijn eigen meet and greet. :lol:
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bulltat schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:De genoemde naaldboom door Jhimbo was niet te missen, dus moest toch nog een keertje de fiets af....
Die boom is geen hindernis meer, vanochtend met een beugelzaagje te lijf gegaan.
Boom kreeg met mij zijn eigen meet and greet. :lol:
Zag idd wat foto's, top :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik heb nog mogen kennis maken met de gevallene :tong Verder lag de route er goed bij Mulle zand was nu echt verdwenen zelfs onder de sparrenbomen Ik was voor de regenvloed weer uit het bos en ondanks het vroege tijdstip was ik niet de eerste :o
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

De regen heeft de rondjes goed gedaan alles is weer hard, hier en daar een volle waterkuil. Op LV lagen vanaf begin zandbak tot tussen de eiken om de meter glow in dark staafjes dus honderden. Ik dacht gaat iemand een nightride organiseren of zo. Kwam later de daders tegen, begeleiders van een school die dit jaarlijks organiseren voor de 1e jaars. Ik dacht al een skull te zien naast track, dacht dat ik flying high was, maar soort scary night voor de kids. Ze hebben beloofd dat het morgen allemaal weg zou zijn iig. Nog ff paar rondjes gedaan op handgegraven stukkie en goed rondgekeken er liggen nog stammetjes en stronken voor een lijntje erbij of anders
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Vandaag een rondje Lage Vuursche gedaan, het parcours ligt er werkelijk fantastisch bij. Mulle zand is weg en geen plassen op de route. Beetje fris vanmorgen, maar een prachtige dag om te genieten. Onderweg nog een dappere ree tegengekomen die het aandurfde om terug te komen en de route weer te kruisen, machtig.
Afbeelding Afbeelding
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Plaats reactie