NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef:
Wauw! :-q Je ziet de flow aan alles af in dit nieuwe gedeelte. Ik hoop verder wel op een allround rondje. Dus mét een paar drops, wortelklimmen etc. Dat verdient LV wel als oudgediende. "Toeristen" mogen zich uitleven op Austerlitz.
Ik heb afgelopen zaterdag toch heel wat toeristen gezien op LV. Mogen die straks niet meer komen dan?
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bouwpakket schreef: Ik heb afgelopen zaterdag toch heel wat toeristen gezien op LV. Mogen die straks niet meer komen dan?
Nee die gaan maar naar Zeist/Austerlitz :tong. Dan blijft het lekker rustig op LV.....
(Oh nee LV krijgt juister remake om de druk van de andere UHR rondjes af te halen)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Straks gewoon geen onderhoud meer aan Zeist. Iedereen naar LV. Dan heb jij weer een nieuw favoriet rondje
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bouwpakket schreef:Straks gewoon geen onderhoud meer aan Zeist. Iedereen naar LV. Dan heb jij weer een nieuw favoriet rondje
Doe dan maar geen onderhoud meer op Hoge Ginkel/Leersum :-D
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Giant-E schreef:
Wauw! :-q Je ziet de flow aan alles af in dit nieuwe gedeelte. Ik hoop verder wel op een allround rondje. Dus mét een paar drops, wortelklimmen etc. Dat verdient LV wel als oudgediende. "Toeristen" mogen zich uitleven op Austerlitz.
Er blijven sowieso een aantal stukken van de oude route in het nieuwe rondje zitten. Daar knappen we hier en daar wel wat op en leggen bijvoorbeeld waterputten aan. Op het stuk dat we inmiddels hebben gehad zijn een aantal mooie grote wortels behouden gebleven.

Daarnaast hebben we op een nieuw stuk (dat nog niet open is) ook nog wat opgegraven om de flow te doorbreken. 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dan rijst natuurlijk de vraag: is dit in de rij-richting, of juist niet...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Aan de bandensporen kan je het denk ik wel zien
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

MacReal schreef:Dan rijst natuurlijk de vraag: is dit in de rij-richting, of juist niet...
Je mag daar naar beneden. Het is wat slecht te zien op de foto maar het loopt best aardig af.
We hebben nog even overwogen om de hele route om te draaien zodat je daar omhoog moest maar uiteindelijk is er toch besloten om verderop nog zo'n stuk te proberen te vinden. :wink:

Dit is overigens sowieso echt een heel mooi stuk. Prachtige eiken waar je tussendoor mag. En ik denk dat er tot nu toe een mooie balans is gevonden. Het is echt niet alleen maar draaien en keren. Ik heb zelf nog niet kunnen proefrijden maar als ik er overheen loop raak ik enthousiast.

Overigens, er staan voor zowel zaterdag als zondag weer klusdagen op de agenda. Als er mensen zonder Facebook interesse hebben om te helpen. Je bent van harte welkom!
Laatst gewijzigd door Bottecchia op wo 11 oktober 2017, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

Giant-E schreef:
Wauw! :-q Je ziet de flow aan alles af in dit nieuwe gedeelte. Ik hoop verder wel op een allround rondje. Dus mét een paar drops, wortelklimmen etc. Dat verdient LV wel als oudgediende. "Toeristen" mogen zich uitleven op Austerlitz.
Als je wat steentjes op bergschenhoek al lastig vindt, behoor je ook tot die " Toeristen"......

Drops? Wat versta je daar onder? Afstapjes van stoeprand hoogte? Of iets van minimaal 75cm?

Wortelklimmen? Waar ga je klimmen dan op LV? Moeten ze daar eerst een berg maken....
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Er zit in het nieuwe stuk wel iets meer hoogteverschil. Maar het is inderdaad wel de Lage Vuursche.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bottecchia schreef:Er zit in het nieuwe stuk wel iets meer hoogteverschil. Maar het is inderdaad wel de Lage Vuursche.
:D
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

bouwpakket schreef:Aan de bandensporen kan je het denk ik wel zien
Dat is altijd lastig te zien als je niet wat wat er voor/na ligt.
Naar beneden klinkt wel het meest logisch...
Bottecchia schreef:
MacReal schreef:Dan rijst natuurlijk de vraag: is dit in de rij-richting, of juist niet...
Je mag daar naar beneden. Het is wat slecht te zien op de foto maar het loopt best aardig af.
We hebben nog even overwogen om de hele route om te draaien zodat je daar omhoog moest maar uiteindelijk is er toch besloten om verderop nog zo'n stuk te proberen te vinden. :wink:

Dit is overigens sowieso echt een heel mooi stuk. Prachtige eiken waar je tussendoor mag. En ik denk dat er tot nu toe een mooie balans is gevonden. Het is echt niet alleen maar draaien en keren. Ik heb zelf nog niet kunnen proefrijden maar als ik er overheen loop raak ik enthousiast.

Overigens, er staan voor zowel zaterdag als zondag weer klusdagen op de agenda. Als er mensen zonder Facebook interesse hebben om te helpen. Je bent van harte welkom!
Op de foto is inderdaad (zoals vaak) niet te zien hoe erg het afloopt...
Ik ben wel erg benieuwd!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Het is niet dat je een parachute nodig hebt hoor. Maar het is echt wel een heel aardig stukje. In mijn ogen vergelijkbaar met enkele passages zoals die op de bestaande route zitten.

Met dit soort dingen moeten we een beetje geluk hebben. Bij het vlaggen van de track zie je dit nog niet. Pas wanneer we de trail graven en afwerken komt zoiets naar boven. En dan moeten we hopen dat de wortel groot en stevig genoeg is. Dan kunnen we 'm behouden. In die gevallen zullen we dat ook altijd doen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bottecchia schreef:Er zit in het nieuwe stuk wel iets meer hoogteverschil. Maar het is inderdaad wel de Lage Vuursche.
http://www.geopark-heuvelrug.nl/gebiede ... ijnenburg/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Laagte_van_Pijnenburg
Wikipedia schreef:De Laagte van Pijnenburg is het gebied tussen Baarn, Soest, Bilthoven en Hollandsche Rading. Het wordt een laagte genoemd, omdat het een laag deel van de Utrechtse Heuvelrug is. Door de lage ligging is het een vochtig gebied dat het Utrechtse deel van de Heuvelrug scheidt van Het Gooi. Centraal in de laagte ligt het landgoed Pijnenburg waaraan de laagte zijn huidige naam ontleent. Veel ouder is echter de buurtschap Hees.

Een bekend plaatsje in de Laagte van Pijnenburg is de Lage Vuursche, met het kasteel Drakestein. Ook Paleis Soestdijk ligt in de Laagte.
Door de ligging blijft er wel eens wat water staan zo her en der.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Net even een rondje gedaan en ik wordt toch wel erg enthousiast van de nieuwe stukken! Erg gaaf! Ik heb er alle vertrouwen in dat het karakter van de route behouden blijft als ik de nieuwe stukken zo zie. Ik heb mezelf ook maar gelijk aangemeld als vrijwilliger. Ik werk onregelmatig en ben daardoor vaak doordeweeks vrij. Hopelijk kan ik binnenkort een keertje komen helpen!
Plaats reactie