NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10862
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ice246 schreef:Bij deze, mocht je het origineel willen hebben kan ik het je wel opsturen.
Thanks, dit is prima zo. Altijd fijn om te lezen wat ze menen uit je mond te hebben opgetekend.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ben benieuwd naar wat morgen brengt kwa onderhoud op LV. zal er vast van opknappen maar of het gelijk rijdbaar is vraag ik me wel af. zou leuk als er morgen iets gepost kan worden hier nadat de werkzaamheden gedaan zijn...
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Bij de vorige sessie hebben we in een ochtend één sectie kunnen doen (voor de locals: de rollercoaster). Morgen zijn er weliswaar de hele dag mensen aan het werk maar ik kan je nu al vertellen dat we na morgen niet ineens een goed rijdbaar rondje hebben. Daarvoor zijn er teveel zwakke plekken en dat gaat dus nog meer tijd kosten.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Bottecchia schreef:Bij de vorige sessie hebben we in een ochtend één sectie kunnen doen (voor de locals: de rollercoaster). Morgen zijn er weliswaar de hele dag mensen aan het werk maar ik kan je nu al vertellen dat we na morgen niet ineens een goed rijdbaar rondje hebben. Daarvoor zijn er teveel zwakke plekken en dat gaat dus nog meer tijd kosten.

dan ga ik morgen gewoon weer over het asfalt fietsen!!
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

George schreef:Ik heb vrijdag HV gereden, met name in de noordlus zitten een paar mulle stukken maar het merendeel van de route is goed te rijden. Ik moest op de Noordlus 2-3 keer even van de fiets om een paar meter te overbruggen, meer niet. LV heb ik niet recent gereden dus daar kan ik niets over zeggen.
Gisteravond gestart met een kleine inventarisatie van de Noordelijke lus van HV. het is nog erger dan hierboven beschreven geworden.
Vele stukken nauwelijks te doen , met als gevolg dat er sommige mensen andere stukken pakken van het bos wat niet geheel de bedoeling is.
Is tot aan Baarns Bosbad met wat mulle stukken, daarvandaan valt het mee. stukje vlak na de slagboom richting deelstuk HV en LV ook nog beetje.

Morgen gaan we zoals eerder aangegeven met een ploeg wat aanpakken op LV en zal vermoedelijk niet gelijk opgelost zijn net als alle stukken op LV. Ben benieuwd hoe ver we komen
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Bulltat schreef:
George schreef:Ik heb vrijdag HV gereden, met name in de noordlus zitten een paar mulle stukken maar het merendeel van de route is goed te rijden. Ik moest op de Noordlus 2-3 keer even van de fiets om een paar meter te overbruggen, meer niet. LV heb ik niet recent gereden dus daar kan ik niets over zeggen.
Gisteravond gestart met een kleine inventarisatie van de Noordelijke lus van HV. het is nog erger dan hierboven beschreven geworden.
Vele stukken nauwelijks te doen , met als gevolg dat er sommige mensen andere stukken pakken van het bos wat niet geheel de bedoeling is.
Is tot aan Baarns Bosbad met wat mulle stukken, daarvandaan valt het mee. stukje vlak na de slagboom richting deelstuk HV en LV ook nog beetje.

Morgen gaan we zoals eerder aangegeven met een ploeg wat aanpakken op LV en zal vermoedelijk niet gelijk opgelost zijn net als alle stukken op LV. Ben benieuwd hoe ver we komen
Ik ook aangezien de hele dag geklust gaat worden had ik miss een iets te hoge verwachting haha.. Maar ben benieuw wat het resultaat wordt!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Succes vandaag!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Vandaag met de plusbike de routes op geweest. LV zonder plus of fatbike niet aan beginnen. HV is best goed tot aan gravelpad Kloosterlaan. Daar kun je beste linksaf om golfbaan heen. Bij theehuis niet oversteken maar ri Zevenlinden. Vanaf daar route weer oppakken en is deze prima te doen. Dus niet voorbij Zevenlindenlaan (is dat Stulpselaan?) rijden en daar de route oppakken, tenzij je van los zand houdt. Respect voor de vrijwilligers die dit gevecht tegen de droogte aangaan..
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Onbegrijpelijk dat die noordlus nog niet dicht is. Omleiding ligt er namelijk al.
Nu wordt alles naar de verdommenis gereden want ‘er moet wel gereden worden”.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

BM'09 schreef:Vandaag met de plusbike de routes op geweest. LV zonder plus of fatbike niet aan beginnen. HV is best goed tot aan gravelpad Kloosterlaan. Daar kun je beste linksaf om golfbaan heen. Bij theehuis niet oversteken maar ri Zevenlinden. Vanaf daar route weer oppakken en is deze prima te doen. Dus niet voorbij Zevenlindenlaan (is dat Stulpselaan?) rijden en daar de route oppakken, tenzij je van los zand houdt. Respect voor de vrijwilligers die dit gevecht tegen de droogte aangaan..
Haal jij LV en HV door elkaar? Ik vond zaterdag LV goed te doen. Enkel dat is alweer een aantal dagen geleden.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef:Onbegrijpelijk dat die noordlus nog niet dicht is. Omleiding ligt er namelijk al.
Nu wordt alles naar de verdommenis gereden want ‘er moet wel gereden worden”.
Eens.. Vooral onbegrijpelijk dat mensen per se moeten blijven rijden terwijl ze dan achteraf zeggen.. "het was wel erg slecht zeg"... Maar dan niet het besef hebben dat ze het zelf ook kapot rijden..
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Jurriaan schreef:
BM'09 schreef:Vandaag met de plusbike de routes op geweest. LV zonder plus of fatbike niet aan beginnen. HV is best goed tot aan gravelpad Kloosterlaan. Daar kun je beste linksaf om golfbaan heen. Bij theehuis niet oversteken maar ri Zevenlinden. Vanaf daar route weer oppakken en is deze prima te doen. Dus niet voorbij Zevenlindenlaan (is dat Stulpselaan?) rijden en daar de route oppakken, tenzij je van los zand houdt. Respect voor de vrijwilligers die dit gevecht tegen de droogte aangaan..
Haal jij LV en HV door elkaar? Ik vond zaterdag LV goed te doen. Enkel dat is alweer een aantal dagen geleden.
Nee. LV is op zoveel plekken erg slecht dat ik deze pas vanaf Zevenlinden zou oppikken (tot aan Buiten in de Kuil).
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

RoySmit schreef:
Giant-E schreef:Onbegrijpelijk dat die noordlus nog niet dicht is. Omleiding ligt er namelijk al.
Nu wordt alles naar de verdommenis gereden want ‘er moet wel gereden worden”.
Eens.. Vooral onbegrijpelijk dat mensen per se moeten blijven rijden terwijl ze dan achteraf zeggen.. "het was wel erg slecht zeg"... Maar dan niet het besef hebben dat ze het zelf ook kapot rijden..
Niets menselijks is de mens vreemd. En gelukkig hebben mensen daarna het besef en zoeken dan een alternatief. (Het is nogal wat als we weken niet kan mountainbiken. En het is nogal wat als we hier na weken bezig zijn met de routes weer herstellen).
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jurriaan schreef:Niets menselijks is de mens vreemd. En gelukkig hebben mensen daarna het besef en zoeken dan een alternatief. (Het is nogal wat als we weken niet kan mountainbiken. En het is nogal wat als we hier na weken bezig zijn met de routes weer herstellen).
Ja dat zeg je maar ik vraag me af of dat besef er is ook als mensen gereden hebben...
In topic zeist gaf je zelf aan dat krakeling er slecht bij ligt... Ik ben dan verbaasd dat je het uberhoudt hebt geprobeerd want ik ga ervanuit dat je wel zou weten dat het slecht zou zijn.. Aangezien het al zo lang droog is. ( No offense uiteraard)
En ja ik baal echt als een stekker dat ik niet de routes op kan maar ga dan toch het asfalt op en geloof me als iemand dat niet leuk vind ben ik het wel... Maar ja of de route kapot rijden en me irriteren aan die zandbak of op het asfalt rijden en toch nog een beetje training hebben. Tis keuzes maken
Plaats reactie