NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

worstkaas schreef: ma 10 december 2018, 22:45 Strava is dan toch super onnauwkeurig als het segment hoge Vuursche gelogd wordt als je 2 keer de weg illegaal oversteekt?

1e keer als je fietspad in de verkeerde richting oprijdt en dan schuin de weg oversteken.
2e keer na het zwembad rechtdoor ipv parallel aan de weg.
Strava lijkt inderdaad steeds onnauwkeuriger te worden. Ik vermoed dat Strava vanwege het toegenomen gebruik en de behoefte aan performance hun algoritmes heeft aangepast. Begin- en eindpunt van een segment lijken wel aardig heilig, maar de tussenliggende stukken kan je flink van afwijken terwijl het toch geregistreerd wordt. Het wordt ook steeds lastiger om segmenten aan te maken waar deze afwijkingen uitgefilterd worden.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: ma 10 december 2018, 22:58Strava lijkt inderdaad steeds onnauwkeuriger te worden.
Verschijnsel komt inderdaad steeds vaker voor lijkt het. Vorig jaar dit ook bij topic Zeist/Austerlitz aan de orde geweest en heb jij nog van alles geprobeerd om een segment aan te maken die wel eerlijk was. (langs het fietspad?)
Jurriaan schreef: ma 10 december 2018, 21:37(moraal ridder: ik vind dat dergelijke segmenten niet op Strava thuis horen ivm veiligheid. Vele hebben bescherming tegen zichzelf nodig).
Denk dat in feite dan zo'n beetje alle segmenten wel iets hebben mbt veiligheid. Op parcoursen in NL zo'n beetje om de paar meter wel een pad waar iemand ineens vandaan kan komen. Kans is iets kleiner dan de N415, maar toch.
Maar blijft jammer als er lieden zijn die dus bewust de shortcut pakken om te scoren :(( . Ze doen maar, kan er niet van wakker liggen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Kan je dat cheaten niet simpelweg aangeven bij Strava? Niet dat ik nu de behoefte voelt maar inderdaad: Voor ons imago is dit gedrag niet echt bevorderlijk.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Tja, denk ook niet dat Strava ontworpen is voor de -draaien en keren op een postzegel- routes hier in NL.

Denk dat je er weinig aan kunt doen.
Ontworpen voor racefietsers en ook op de MTB werkt het goed, mits niet te dicht bij de openbare weg.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Volgens mij kan je ze flaggen. Bij genoeg meldingen halen ze hem eraf. Zo was er ook een tijd dat motorrijders strava gebruikte en dus alles kommetjes op de weg pakte ;). Maarja paar jaar geleden was strava nog leuk voor de kommetjes maar nu zijn er genoeg creatievelingen die er wel wat op verzinnen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Flaggen etc? Dan heb je een dagtaak. Misschien iets voor Tsj**** ?
Enne, als iemand op een fietspad rijd wat naast een trail ligt, dan pakt deze er het voordeel van. Volkomen legaal, valt (formeel) niet onder cheaten hoe jammer het ook is voor de oude KOMmer die wel over de trail gereden heeft.
Heb op Strava zat mooie bijdrages/comments hier over gelezen.

Verder moet iedereen maar doen wat hij/zij leuk vind en blijf vooral proberen te genieten van de (fiets)sport op leuke trails.
Je weet het sport: De belangrijkste bijzaak in het leven en Strava is slechts een aanvulling op het fietsen. :-q
Amen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Ach als alwin of mark rustig rijden doen ze het nog onder de 50 min.. zelfs met cheaten haal ik die kom niet.
onder de 50 min moet wel lukken, ik zie namelijk dat zelfs mn vriendin hier nog snellere tijden heeft staan dan ik. Dat kan natuurlijk niet
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Ik heb bijna spijt dat ik erover begonnen ben :winkie:

Strava is vooral om jezelf te verbeteren toch?
Telkens als ik denk 'het kan echt niet harder' blijken er behoorlijk wat mensen toch harder te gaan, en is het dus 'ik kan echt niet harder' :tong

on topic: Kunnen we morgen weer rijden? :-q
rammen met die bak
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Rutger S schreef: di 11 december 2018, 10:04 Ach als alwin of mark rustig rijden doen ze het nog onder de 50 min.. zelfs met cheaten haal ik die kom niet.
onder de 50 min moet wel lukken, ik zie namelijk dat zelfs mn vriendin hier nog snellere tijden heeft staan dan ik. Dat kan natuurlijk niet
Daar zal je gewoon mee moeten dealen vrees ik :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Fred (mtb-sport) schreef: di 11 december 2018, 08:13 Flaggen etc? Dan heb je een dagtaak. Misschien iets voor Tsj**** ?
Enne, als iemand op een fietspad rijd wat naast een trail ligt, dan pakt deze er het voordeel van. Volkomen legaal, valt (formeel) niet onder cheaten hoe jammer het ook is voor de oude KOMmer die wel over de trail gereden heeft.
IK houd me helemaal niet bezig met dit soort dingen op Strava. Strava vind ik alleen interessant voor de gelogde rit op het kaartje om te bekijken waar iemand is geweest.
Gisteren een wandeling gemaakt bij Baarn en een stukje van de MTB route gedwarst. Ik zag dat er in de tegengestelde richting verkeersbordjes (rood met witte balk) waren geplaatst. Dat betekent dat je daar dus éénrichtingsverkeer hebt en dus niet tegen de route in mag rijden. (Wel lopen.) Heel goed want dan is het duidelijk en zal ik daar ook niet tegen de richting in rijden. Op routes waar die bordjes er niet zijn is er niets mis met die route in omgekeerde richting gte rijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Huggiedug schreef: di 11 december 2018, 10:06on topic: Kunnen we morgen weer rijden? :-q
Morgen weer rijden? Ja, moet zeker kunnen want Fredje heeft verlof morgenmiddag en die fietst alleen bij droog weer en goede omstandigheden. :winkie:
Al doe ik 2 uur over LV of HV, boeiend ..............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Nee morgen kan niet.. Dan ga ik al.. ff die tijd van die dikke pinda verbeteren!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Rutger S schreef: di 11 december 2018, 13:46 Nee morgen kan niet.. Dan ga ik al.. ff die tijd van die dikke pinda verbeteren!
:lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rutger S schreef: di 11 december 2018, 13:46Nee morgen kan niet.. Dan ga ik al.. ff die tijd van die dikke pinda verbeteren!
Van mij heb je weinig tot geen last, beloof ik je plechtig. Zal geen rijdende wegversmalling zijn :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik daarentegen zal zo veel mogelijk in de weg proberen te rijden :-q :tong
tot morgen! :kiss:
Plaats reactie