NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef:Mijn stelregel is altijd dat ik van de trails afblijf als de crew dat vraagt, maar daarvoor is het wel noodzakelijk dat je dat verzoek ook daadwerkelijk ontvangt.
Je legt de verantwoordelijkheid dus bij een ander? Zelf nadenken schakel je uit?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6134
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

38x10 schreef:DISCLAIMER: ik ben al heel lang niet meer op LV of HV geweest, als ter plekke duidelijk aangegeven is dat je er niet kan fietsen, dan is er wel fietsen ook naar mijn mening asociaal..
:lol:
Ingangen helemaal gebarricadeerd met linten en borden.

Staat echter geen verantwoording bij. Ik ken mensen die het eerst eens moeten zijn met de verantwoording voordat ze zomaar een afsluiting accepteren. Dus ook in het geval van geen verantwoording, dan maken ze het zelf wel uit...... :~ :o
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Lars TB schreef:
38x10 schreef:Mijn stelregel is altijd dat ik van de trails afblijf als de crew dat vraagt, maar daarvoor is het wel noodzakelijk dat je dat verzoek ook daadwerkelijk ontvangt.
Je legt de verantwoordelijkheid dus bij een ander? Zelf nadenken schakel je uit?
Zo zou je mijn tekst inderdaad kunnen interpreteren. Ik vind het vooral lastig om op afstand te beoordelen hoe de trails erbij liggen (ok, na 2 maanden kurkdroog weer, of in de winter na een hoosbui van een paar uur is het obvious, maar vaak ook niet).

Berichten van de trailcrew (bijvoorbeeld op dit forum :-) ) besparen me dan een ritje.
Als het autoritje naar de trails eenmaal gemaakt is (sommigen zitten meer dan een uur in de auto), dan zullen er maar heel weinig weer omkeren als de trails er toch slechter bijliggen dan verwacht.

@bouwpakket: "gesloten ivm bescherming van de trails" oid, zou dat niet helpen? Je kunt het idioot vinden dat zoiets nodig zou moeten zijn voor sommigen (ben ik wel met je eens, maar ik ken ook het verhaal erachter natuurlijk), maar als het helpt, waarom niet?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Net een flinke bui in de buurt geweest :-q , maar 1 bui maakt nog geen moeson of zoiets. :((
Grappig hoe eea uitgelegd wordt en iedereen wel “gelijk” heeft......

Vast staat gewoon dat als er bordjes staan van afsluiting, dan is het wel “minder sociaal” om daar dan toch te fietsen omdat je misschien wel een heel uur in de auto gezeten hebt.

Overigens misschien wel handig op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/ wat betere info te zetten mbt afsluitingen en wellicht ook wat prominenter te tonen dan nu het geval.
Alleen een linkje naar FB is misschien vrij weinig.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

@38x10: het gaat mij om de mensen die willens en wetens toch gaan fietsen terwijl ze weten dat het afgezet is e.d.
Vervolgens mogen vrijwilligers weer veel van hun vrije tijd steken in het herstellen van de routes. Alsof die vrijwilligers verder niks te doen hebben...
Op de Veluwe bijvoorbeeld rondom Ermelo, Nunspeet etc is nog prima te fietsen. Uiteraard hier en daar ook mul zand, maar omdat daar geen vaste routes liggen zijn er ook geen vrijwilligers nodig die het weer moeten herstellen.
Ook zijn er meer vaste routes te vinden dan alleen op de UHR.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef:
Lars TB schreef:Je legt de verantwoordelijkheid dus bij een ander? Zelf nadenken schakel je uit?
Zo zou je mijn tekst inderdaad kunnen interpreteren. Ik vind het vooral lastig om op afstand te beoordelen hoe de trails erbij liggen (ok, na 2 maanden kurkdroog weer, of in de winter na een hoosbui van een paar uur is het obvious, maar vaak ook niet).
Ah, gelukkig is het nog niet zo erg met jou :-q :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hier in ga ik toch mee met 38x10. Sommige mensen komen nu eenmaal van verder uit het land naar de betere routes. Om "teleurstellingen" te voorkomen zou goede informatie voorziening wenselijk zijn. In het geval van de UHR had ik het bericht wel vernomen via facebook/instagram. En ben dus mooi in Zuid Limburg gaan kijken. Maar niet iedereen wil/zit op de facebook platformen. En ook ik volg niet elke route in Nederland. Informatie over omleidingen/afsluitingen zouden dus beter op de diverse platformen moeten staan. Prominent op de eigen site, maar ook sites als mtbroutes, fietssport, enz. Nu was ik laatst bij de introductie van https://singletracker.dk/en/" onclick="window.open(this.href);return false; voor Nederland. (Patrik Jansen ons wel bekend) en daar moet het een en ander mee mogelijk zijn om berichten te pushen. Probleem blijft echter wel je bezoeker moet wel op één van deze platformen kijken. Feit blijft echter ook als je de informatie niet geeft kan men ook niet op de hoogte zijn. En dan zie je pas een lintje gespannen als je uit je auto stapt. Ik snap dan wel dat sommige mensen zeggen flikker op met je lintje, ik ga rijden.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

awinkel schreef: Ook zijn er meer vaste routes te vinden dan alleen op de UHR.
Klopt, maar die zijn bijna allemaal of verder rijden, of minder leuk, of nog slechter te berijden momenteel...

@Lars: ik ook van jou hoor! :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Op zeist hangt bij het afgesloten deel netjes een bord met de tekst: "Mountainbike route gesloten ivm beschadigde route volg de omleidingsborden"

Nou weet ik niet of er bij LV ook zo'n bord hangt maar alleen dan zonder het omleidings gedeelte??
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Op het moment hangen er natte bordjes met "vanwege de extreme droogte gesloten". Die vlag dekt de lading niet meer helemaal ;)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Klinkt een beetje als Trump die klimaatverandering ontkent omdat het een dag sneeuwt...;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

:lol: Ik dacht meer aan iemand die de hele discussie niet volgt, bij de routes komt en dat bord ziet. Het is op het moment vrij nat bij LV dus tsja...

Even advocaat van de duivel spelen: Een past jaar geleden had je gratis routes waar je altijd op kon, nu moet je een vignet aanschaffen en mag je de trails niet op. Hoe je het ook wend of keert het is geen goede pr. Daarom denk ik ook nog steeds dat het beter is om in ieder geval een deel van de route open te houden. Ik denk dat het draagvlak voor sluiting tijdens de droogte hoog was maar nu snel afneemt. Ongeacht of dat terecht is of niet.

Just mt 2 cts.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6134
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

2 cent is niet veel waard :tong
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Wie het kleine niet eert :tong
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

George schreef::lol: Ik dacht meer aan iemand die de hele discussie niet volgt, bij de routes komt en dat bord ziet. Het is op het moment vrij nat bij LV dus tsja...

Even advocaat van de duivel spelen: Een past jaar geleden had je gratis routes waar je altijd op kon, nu moet je een vignet aanschaffen en mag je de trails niet op. Hoe je het ook wend of keert het is geen goede pr. Daarom denk ik ook nog steeds dat het beter is om in ieder geval een deel van de route open te houden. Ik denk dat het draagvlak voor sluiting tijdens de droogte hoog was maar nu snel afneemt. Ongeacht of dat terecht is of niet.

Just mt 2 cts.
LV was idd gratis, maar al kreeg ik geld toe ........ (maar ik begrijp je wel).
Nu eea toch heel anders en aantal stukken erg gevoelig na de extreme droogte, die is ondanks flinke buien nog steeds niet voorbij.
Of het draagvlak minder wordt? Zou kunnen, maar de meesten zullen hopelijk nog begrip hebben voor deze onvoorziene situatie.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie