NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Zolang al die toer wielerclubs hun "ATB toertochten" in de herfst /winter blijven houden zal het langzaam gaan die verandering. De oude rechte paden austerlitz noord zijn erg moddergevoelig, ik heb paar maanden geleden paar vd slechte punten aangepakt.. Maar er liggen er veel stenen en grind, valt bijna niet te scheppen. Blijven informeren is het beste.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Precies, hou dat in de periode van het jaar dat de ondergrond het kan hebben. Dat kan soms prima in de winter. Maar hier in de polder kan je dan beter met je John Deere aan komen kakken. :D

Schoone taak voor de NTFU. Zijn ze wel mee bezig want of en toe is er wat afgelast als het echt standje Mudfest XL is. Maar het verschuiven naar lente/zomer is natuurlijk helemaal top. (hangt ook weer van de ondergrond af, want sommige routes worden dan weer standje zandbak)

In de tussentijd ga ik even een rondje trailrespect door de polder. Gewoon de mooie verharde paadjes pakken. Een berg is tenslotte ook hard. :tong
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Vraagje aan de mensen die een dezer dagen een rondje Lage Vuursche doen.

We hebben zaterdag ongeveer 3/4 van het parcours vrij gemaakt van omgevallen bomen en afgebroken takken. Vanwege tijdsgebrek konden we het laatste stuk niet meer doen. Daar kan dus nog iets op de track liggen. Mocht je zo iets tegenkomen is het natuurlijk het mooiste als je, indien mogelijk, de route gelijk vrijmaakt. Soms is dat zonder gereedschap echter onbegonnen werk. Willen jullie in dat geval hier melden wat je bent tegengekomen en waar? Met foto en gps locatie zou het allermooiste zijn.

We gaan waarschijnlijk dinsdag weer aan de slag.
Laatst gewijzigd door Bottecchia op zo 17 december 2017, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ga er zo heen, haal alles wat ik tegenkom wel van het pad af.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Top! Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Meeste stukken waren gisteren behoorlijk goed gezien de omstandigheden. Maar je gaat uiteraard wel smerig worden. 8)
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

In Drenthe gaan ze zelfs 200 km door de drek fietsen, hartje winter haha. 1e editie was record warm en een droge december, 2e was december zeer droog.. Die gaan dit jaar wat anders voor de kiezen krijgen. Gaan heel veel onderdelen aan gort. Ik zou niet eens meedoen al krijg ik betaald.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tijgerhaai schreef:Wederom wat inspiratie uit het buitenland:

Afbeelding
Ideaal voor de UHR-routes. :-q Je moet wel een bunker voor je kop hebben (als boswielrenner zijnde) wil je zo'n bord niet zien. En je er wat van aantrekken.
En inderdaad, waarom houden we in de slechtste periode van het jaar toertochten. Waarom niet lekker in het voorjaar of zomer? Leg 't me uit alsjeblieft.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Omdat velen in Nederland mountainbiken nog steeds zien als het winteralternatief voor wielrennen.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Bottecchia schreef:Top! Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Meeste stukken waren gisteren behoorlijk goed gezien de omstandigheden. Maar je gaat uiteraard wel smerig worden. 8)

Vooral nog heeeeeel veel sneeuw!!
meeste van de route ligt er knetterhard bij en is helemaal droog, alleen in het begin een hele grote plas.
Op een aantal plekken wel erg glad door ijs/sneeuw op de trail (had ook niet echt het idee dat het aan het dooien was)

Ik heb waar mogelijk takken en kleine bomen van de trail af gehaald, Bij de camping (stuk met houten hekje) hangt nog een widowmaker en laatste rechte stuk terug liggen veel grote bomen over het pad.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

vibemaker schreef:Omdat velen in Nederland mountainbiken nog steeds zien als het winteralternatief voor wielrennen.

Dat is toch iets van vroeger? Door de toenemende populariteit van met name het mtb-en mag je toch verwachten dat zoiets (toertochten in slechte periode's) gaat schuiven?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

funride schreef:
Ik heb waar mogelijk takken en kleine bomen van de trail af gehaald, Bij de camping (stuk met houten hekje) hangt nog een widowmaker en laatste rechte stuk terug liggen veel grote bomen over het pad.

goed bezig :-q :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

funride schreef:
Bottecchia schreef:Top! Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Meeste stukken waren gisteren behoorlijk goed gezien de omstandigheden. Maar je gaat uiteraard wel smerig worden. 8)

Vooral nog heeeeeel veel sneeuw!!
meeste van de route ligt er knetterhard bij en is helemaal droog, alleen in het begin een hele grote plas.
Op een aantal plekken wel erg glad door ijs/sneeuw op de trail (had ook niet echt het idee dat het aan het dooien was)

Ik heb waar mogelijk takken en kleine bomen van de trail af gehaald, Bij de camping (stuk met houten hekje) hangt nog een widowmaker en laatste rechte stuk terug liggen veel grote bomen over het pad.
Thanks! :-q

Viel me gisteren inderdaad ook op dat op een paar plekken de sneeuw hardnekkig is. Dat laatste stuk zijn we gisteren inderdaad niet meer aan toegekomen maar we gaan er weer mee aan de slag.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Giant-E schreef:
vibemaker schreef:Omdat velen in Nederland mountainbiken nog steeds zien als het winteralternatief voor wielrennen.

Dat is toch iets van vroeger? Door de toenemende populariteit van met name het mtb-en mag je toch verwachten dat zoiets (toertochten in slechte periode's) gaat schuiven?
Exact mijn idee. Maar het kwartje lijkt bij de organiserende clubs nog niet helemaal te vallen. Laat ze alsjeblieft toertochten en dergelijke in het voorjaar/zomer organiseren. Dan zie ik er spontaan de lol nog wel van in :P
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hoeveel mtb verenigingen zijn er in NL? 3? + 5 hybride verenigingen. Waarvan er 3 een toertocht organiseren?
Dan is het niet realistisch om te denken dat de toertochten zomaar verhuizen naar de zomer.

gelukkig weten wij waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan. In de tussentijd dweilen we wel eens met de kraan open.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Snap die race jongens en meisjes sowieso niet waarom die zo nodig opeens op een mountainbike in de drek willen rijden en het nog "gaaf" vinden ook. Je hele machine gaat naar de klote. En vervolgens krijgen wij weer de schuld van de wandelaar dat wij alles aan stront rijden. Sowieso waarom staan terreinbeheerders juist in de slechtste tijd van het jaar toertochten toe over paden waar je de rest van het jaar ook niet mag rijden?
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie