NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: di 2 oktober 2018, 16:18
Blastfromthepast schreef: di 2 oktober 2018, 14:43

Het waren gasten met hardtails, dus jij was het niet als je op je fully reed. :D
Betrapt Roy :winkie:
Tijgerhaai schreef: di 2 oktober 2018, 15:41... maar het lage rondje zat er een één of andere rammelbak voor mij die zich zo nodig moest bewijzen. (leuk ook voor z'n vriendin/vrouw/maîtresse) ...
Nogmaals betrapt Roy :winkie:

Ohhh je bent ook zo heerlijk gemeen he Lars!!!

Maar ehh ik was op de Fully indd en rammelen doen al die fietsen toch :bier:
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Vrienden wat is er over van het plan om zaterdag as met kleintjes een soort van clinic te doen?
rammen met die bak
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Huggiedug schreef: di 2 oktober 2018, 17:04 Vrienden wat is er over van het plan om zaterdag as met kleintjes een soort van clinic te doen?
wordt volgend jaar. We hebben meer voorbereidingstijd nodig. Ennehh... naast 'deelnemers' zoeken we ook 'helpende handen'. Onze dubbele agenda is altijd om niet alles zelf te doen, maar om mensen te activeren.

(Wellicht in de herfst nog een soort van Let's Ride voor mini's tot ca. 12, maar dan is het 'kom en rijd' mee)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
3rwinB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 21 september 2018, 07:50
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT

Zondagochtend met mijn dochter en een vriend van me met zijn 2 kids een rondje Hoge Vuursche gedaan. Vanaf het theehuis hebben we hv noord links laten liggen en de route weer opgepakt bij de Zevenlindenweg. Het was druk inderdaad maar als je op tijd aan de kant ging vond niemand het een probleem. De meeste vonden het wel grappig volgens mij. Niks leuker als sporten met je kids.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

bert l. schreef: di 2 oktober 2018, 18:24 wordt volgend jaar. We hebben meer voorbereidingstijd nodig. Ennehh... naast 'deelnemers' zoeken we ook 'helpende handen'. Onze dubbele agenda is altijd om niet alles zelf te doen, maar om mensen te activeren.

(Wellicht in de herfst nog een soort van Let's Ride voor mini's tot ca. 12, maar dan is het 'kom en rijd' mee)
Ok prima. Ik help met plezier mee.
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Afgelopen zondag met een beginnende vriend beide Vuursches gefietst. Liggen er beide echt uitstekend bij. Opvallend, we zijn vroeg gestart (7.45) en de hele Lage niemand tegengekomen, mooie plaatjes met de zon door de bomen. 9 uur ging er een knop om en kwamen er hordes fietsers voorbij. Echt heel apart om te zien.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Rob.Erto schreef: di 9 oktober 2018, 10:03 Afgelopen zondag met een beginnende vriend beide Vuursches gefietst. Liggen er beide echt uitstekend bij. Opvallend, we zijn vroeg gestart (7.45) en de hele Lage niemand tegengekomen, mooie plaatjes met de zon door de bomen. 9 uur ging er een knop om en kwamen er hordes fietsers voorbij. Echt heel apart om te zien.
Zo dan je was mooi optijd zeg pff en dat voor de zondag...

Ik was zelf rond 9 uur op zeist en indd ook daar was het blik met mensen al opengetrokken..
De zondag blijft vanaf een uur of 9 a 10 een fiets festijn voor veel mensen..

En de wielrennende mannen komen weer het bos in nu en die komen echt alleen op zondag rond die tijden!
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Ik voel me als thuiswerker altijd best gezegend dat ik doordeweeks mijn rondjes kan doen, lekker rustig dan hoor, maar nooit alleen, er zijn toch altijd mensen op de routes.
De enige keer dat ik niemand tegen ben gekomen is op een zaterdagavond op Zeist, toen had ik echt het hele bos voor mezelf, zelfs geen wandelaars gespot!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

RoySmit schreef:
En de wielrennende mannen komen weer het bos in nu en die komen echt alleen op zondag rond die tijden!
Klopt, een aantal rondjes over het handbuilt stukje gedaan, en daarna even pauze gehouden. Het meerendeel van de sneltreintjes ragt daar als een malle voorbij, zonde.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Router moeilijker (technischer) maken, dan blijven ze weg. Die mannen willen alleen maar zo hard mogelijk rechtdoor raggen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Tijgerhaai schreef: di 9 oktober 2018, 11:37 Router moeilijker (technischer) maken, dan blijven ze weg. Die mannen willen alleen maar zo hard mogelijk rechtdoor raggen.
En toch wil je dat als terreineigenaar ook weer niet. Resultaat is namelijk dan dat deze mannen weer overal door het bos gaan crossen. Ik denk de combinatie zoals nu bij HV best wel kan werken. Je kan kiezen hoeveel uitdaging je wil hebben. En af en toe kan je er ook voor kiezen om gewoon een fietspad te pakken
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat zou je (de gene die dus buiten de route gaat rijden) toch eens ernstig moeten nadenken wat je op een mountainbike doet. Sowieso wat denkt de reetfietser? Oew ik ben bang om te vallen in de winter want het asfalt kon wel eens glad zijn. En dat ga je dus een sport doen waar bij het niet de vraag is of je valt, maar wanneer, en als je met een groepje rijd wie.
◼︎ Go round the outside.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Eens met @bouwpakket. Meer tuin van aanleggen, dan zijn er 2 gebruikersgroepen blij in de winter.
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Vandaag vanuit huis 2x HV gedaan met een kleine 80km op de teller.

Als HV erbij ligt zoals vandaag dan is dit een van de leukste routes op de UHR :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tijgerhaai schreef: di 9 oktober 2018, 12:18 Dat zou je (de gene die dus buiten de route gaat rijden) toch eens ernstig moeten nadenken wat je op een mountainbike doet. Sowieso wat denkt de reetfietser? Oew ik ben bang om te vallen in de winter want het asfalt kon wel eens glad zijn. En dat ga je dus een sport doen waar bij het niet de vraag is of je valt, maar wanneer, en als je met een groepje rijd wie.
Het raceseizoen is over dus moéten we stoempen op de mtb! :~ Je zou zeggen, blijf nou lekker doorrijden want het is nog steeds fantastisch weer.
Toch nu alweer veel toerrijders op de route's, je haalt ze er zo uit. Ik herhaal dat maar niet meer hier. :wink: En inderdaad altijd rond zondagochtend 9:30 uur. Onbegrijpelijk.
Laatst gewijzigd door Giant-E op di 9 oktober 2018, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie